Ga naar inhoud

Blauw scherm met melding NV4_DISP


Aanbevolen berichten

Beste mensen, Ik heb plotseling wat problemen met het opstarten van mijn systeem. Als ik de PC opstart gaat het heel traag en lijkt hij soms te hangen, vervolgens log ik in en dan lijkt alles goed te gaan maar dan krijg ik of een blauw scherm met error meldingen (NV4_DISP error en iets schijnt er in een loop te zitten) of de PC start opnieuw op. Dit kan ik een stuk of 6/7 keer herhalen en dan gaat het wel goed.... Ik heb een Gforce3 Ti200 (driver is al geupdate) en Windows XP op een pentium III 866 MHz Kan iemand mij hierbij helpen?? Alvast bedankt. Robin
Link naar reactie
Drivers verwijderenen en opnieuw installeren zou moeten werken. Even nagaan welke drivers je geen problemen mee had. Mocht dat niet werken, nagaan wanneer je 't probleem kreeg én wat je daarvoor installeerde (driver hoogstwaarschijnlijk). Een herinstall van WinXP zou sowieso moeten werken, maar dat is wel erg drastisch (qua tijd / moeite). Hadden computers met een VIA chipset hier ook geen last van? Hmm, mijn slechte geheugen ook... heh. Zal wel een andere oorzaak hebben. [quote:210969b44d="carlobernardini"]Kijk eerst even naar de topic ietsje bove; ook een user die last van een blauw scherm heeft. Daar heb ik ook iets gereplied.[/quote:210969b44d] :roll: BSOD != Monitorinstelling Erg nuttig was je antwoord daar ook niet.
Link naar reactie
[quote:e059e45873="carlobernardini"]Kijk eerst even naar de topic ietsje bove; ook een user die last van een blauw scherm heeft. Daar heb ik ook iets gereplied.[/quote:e059e45873] [quote:e059e45873="kamakazi"] :roll: BSOD != Monitorinstelling Erg nuttig was je antwoord daar ook niet.[/quote:e059e45873] Nee, maar ik was de eerste die hier repliede, daar waren er meer... Zou je trouwens niet even je naam goed spellen?
Link naar reactie
[quote:7cfc7ee46c="carlobernardini"]Nee, maar ik was de eerste die hier repliede, daar waren er meer... Zou je trouwens niet even je naam goed spellen?[/quote:7cfc7ee46c] 1) Je was niet de eerste die hier replyde. 2) Daar zijn meer reply's, ja, maar niet ten tijde dat jij postte; beide posts zijn vrij snel na elkaar gepost met min of meer dezelfde tijd/datum nl. Dáár postte je wel als eerste, maar dat was een vage verwijzing die weinig helpzaam was (tenzij jij die thread had gevonden en de link daarvan gepost, toch?). 3) Hier hetzelfde verhaal, maar in mindere mate: naam van de thread? Ik heb maar aan genomen dat het "blauw scherm na opstarten: Dell m782p /FX 5200 videokaart" is, maar dat is ook meteen nummer 4. 4) 't Zijn beide andere problemen, tenzij ik me vergis met de thread die jij bedoelde. Dit is offtopic en onnodig (om maar niet te spreken over je iets wat kinderachtige 'vraag'). Ik twijfelde nog omdit te posten voor het risico dat er uiteindelijk een slotje op wordt geplaatst en dat helpt de thread-starter niet echt, toch?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...