Ga naar inhoud

-= Nieuwe generatie videokaarten topic deel 9 =-


Aanbevolen berichten

[quote:cc6fe47a74="AoM"]Als je die 9800XT kwijt wil dan kan je hem altijd nog aan mij geven ik bedoel ik wil hem wel ehmm... recyclen.[/quote:cc6fe47a74] Ik weet niet waar je het bizzare idee vandaan haalt dat ik hem kwijt wil of dat ik hem weg wil geven maar dan zul je moeten wachten tot de ATI R420/423 Uitkomt want eerder gaat hij niet weg (en weggeven word hij nooit). Ik ga deze top kaart niet vervangen voor een Volari of zo. ben er veel te content mee.
Link naar reactie
  • Reacties 167
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • anoniem

    168

NV40 nieuws: http://www.guru3d.com/newsitem.php?id=736 Zie ook: http://www.theinquirer.net/?article=12598 in het kort, real 8x1 pipeline, dus geen 4x2 zoals de NV30 tot NV38 heef, misschien 8x2? Pixel shader en vertex shader 3.0? En hij komt misschien in het 1e kwartaal van 2004. Erg veel misschien en weinig is zeker, we wachten het af
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Ik ben ook al aan het sparen voor een nieuwe videokaart :P Na deze week mijn [url=http://forum.computertotaal.nl/phpBB/viewtopic.php?p=675652#675652]nieuwe pc[/url] besteld te hebben, zat ik erg te twijfelen of ik niet meteen een nieuwe radeon zou nemen. Maar ik vond mezelf slimmer om lekker nog een paar maandjes te wachten op de next-gen planken. Tegen die tijd heb nog meer geld te besteden voor een videokaart en kan ik gelijk het topmodel kopen :wink: Bovendien volstaat mijn GF4ti'tje nog wel even :lol: Is er al bekend of de nieuwe ATi en nVidia's DX9.1 100% gaan ondersteunen? Ik verwacht zelf heel veel van de nieuwe nVidia... omdat ik denk dat ze wat goed te maken hebben. Ik heb altijd nVidia kaartjes gehad en ik zie daarom graag dalijk nVidia weer aan top :wink:
Link naar reactie
Leuk systeempje heb je besteld :) Maar even over de vidoekaarten, je kan in Maart/april kiezen tussen: Ati R420 nVidia NV40 Ik vind je argumentatie nogal zwak voor wat betreft je keuze van nVidia. Ik heb Sis, 3dFX, nVidia en ATI gehad allemaal goed toen ik die kaarten had, ik ga altijd voor het beste wat er op de markt is ongeacht het merk. Ik zou dus niet blindstaren op nVidia als ik jou was. Van de R420 en NV40 is weinig bekend, zoals de zaken er nu voor staan is de R420 krachtiger dan de NV40. (qua Specs) Maar of dat echt zo is weten we pas van het voorjaar, het is nu nog veel en veel te vroeg om een winnaar aan te wijzen. DirectX 9.1 is niet aangekondigd door Microsoft, alles wat je daar over leest zijn geruchten en speculatie's niets is officieel. Ik zou gewoon afwachten tot er meer bekend is over de NV40 en R420 en dan kijken wat je wilt kopen. Ik vind het overigens wel doodzonde om 4 a 5 maanden met een TI4200 in die pc van je te werken.
Link naar reactie
Jep... Ik wil het eerst even aanzien met mijn GF4 ti128MB in mijn nieuwe pc. Als ik Call Of Duty niet helemaal lekker speel bijvoorbeeld neem ik toch even een Radeon9700pro ofzo in de tussentijd :wink: :lol: Het liefst game ik nog even door met deze plank, omdat ik dan in april meer geld te besteden heb... gelijk een vette 17/19Inch TFT met een lage latency :wink:
Link naar reactie
Idd... ik moet het nog even aankijken... de GF4 ti 128MB is verder geen onding ofzo :) Ik draai nu al bijvoorbeel max payne 2 op 1024*768 met FSAA op 2x @ 40FPS. Gewoon lekker dus, maarja max payne is verder geen superzwaar spel en wat ik natuurlijk mis is DX9. Ik kijk het nog even aan... Dalijk als eerste de vetste next gen plank in een goede pc lijkt me natuurlijk ook wel wat :wink: //Om niet te ver af te dwalen: Wat zijn de aspecten waar nVidia, ATi etc naar streven bij hun next gen planken? Optimaal gebruik voor 256MB 256BITS geheugen wat nog betere FSAA en Aniso moet aanmoedigen? Jij zei dat er nog geen DX9.1 is aangekondigd, dus nieuwe versie Pixel Shaders etc kunnen we dan ook wel vergeten...
Link naar reactie
Men heeft het over Pixel Shader 3.0 en vertex Shader 3.0. (DirectX 9.1 ? ) Wat moeten we er mee? er zijn nog geen eens games die 100% gebruik maken van Pixel en Vertex Shader 2.0. Op nieuwe Features zitten we niet te wachten. Wat itteressant is is het verder door ontwikkelen van de verwerking van Pixels Shader 2.0. Intern dus krachtigere VPU's. meer pipelines? 12x1 ipv 8x1 voor de R420. voor de NV40 een echte 8 pipeline set-up? 8x2 ipc 4x2 zoals nu. Het blijft koffiedik kijken, maar ik ben van mening dat we meer hebben aan videokaarten die sneller en krachtiger zijn in DirectX 9 dan de huidige generatie dan aan nog meer features waar we niets aan hebben. Tegen de tijd dat PS/VS 3.0 standaard word zijn we al weer een generatie verder.
Link naar reactie
[size=18:376c042d68]8 december de XGI Volario?[/size:376c042d68] http://www.tweakers.net/nieuws/29933 http://www.theinquirer.net/?article=12972 [quote:376c042d68="the inquirer"]XGI close to announcing dual Volari systems You'll think that you're seeing double. You'll think that you're seeing double By INQUIRER staff: dinsdag 02 december 2003, 08:50 TAIWANESE GRAPHICS upstart XGI said that its dual graphics processor Volari architecture will be available on December 8th. The firm, which previewed its architecture at last September's Computex, claims that its Volari Duo systems will nearly double the performance of what it describes as "traditional" GPU technology. It also said that it is collaborating with Intel, Microsoft, AMD and games and software developers to bring fast graphics applications to the marketplace. [b:376c042d68]Details of the Volari Duo products – which XGI describes as a "breakthrough in graphics" makes you "think that you're seeing double" will be pasted on its web site, www.xgitech.com, on the 8th of December, it said. [/b:376c042d68]µ[/quote:376c042d68] Ik ben benieuwd of ze dan ook goeie drivers hebben!
Link naar reactie
Oh ja, had ik ook vanmiddag gelezen op b3d ;) Ben benieuwd, nu nog de Deltachrome en de PowerVR's series 5 Oh morgen trouwens een ATI chat op Rage3d. [quote:f0f30f2feb]December 3rd 12PM PST/3PM EST Guests will be: Patricia Mikula - PR Manager desktop products Vijay Sharma - Manager of Product Management for desktop products Eric Demers - Silicon Valley Engineer for desktop products and the ever-lovable Terry Makedon-Catalyst Maker.[/quote:f0f30f2feb]
Link naar reactie
Die XGI Volari Duo lijkt me zeer interessant! :o Alleen maar hopen dat ze iig niet ver boven de 500euro's bij de launch gaan uitsteken... Een leuk prijsje zal wonderen doen voor het bedrijf die naast de twee andere grootmachten wil streven. BTW. Wat is hij mooi 8) [img:044f07b135]http://www.tecchannel.de/hardware/1271/images/0014161_PIC.jpg[/img:044f07b135]
Link naar reactie
Club-3d leverd ze al voor zo'n 450 euro, ik zag er al een in de prijslijst van www.wintelco.nl staan, misschien staan ze ook al op www.tweakers.net/pricewatch De kaart word gelaunched op 8 December a.s. Er zijn al reviews geweest op www.tomshardware.com maar ik hoor dat de drivers nog niet optimaal waren, geen idee hoe ze er nu voor staan
Link naar reactie
Jep... hij staat nu ook al in de pricewatch zie ik... 415 eurootjes... Das best netjes... Ik ben net als jij erg benieuwd naar de drivers en naar de benchmarkes van het uiteindelijke product. Ik hoop eerlijk gezegd dat hij een groot verschil maakt op de FX5950 en R9800XT. Dan hebben we weer wat nieuws voor in het vizier :wink: 8)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...