Ga naar inhoud

TV aansluiten op laptop met enkel een VGA poort!


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, Ik wil graag een TV aansluiten op mijn laptop. Maar ik heb geen S-Video Out port. Ik moet dus gebruik maken van de VGA poort. Nu weet ik dat daar 1 of ander kastje voor te koop is á 100 euri's maar ik heb het gevoel dat het goedkoper moet kunnen (en dat het niet al te ingewikkeld hoeft te zijn), via een VGA naar een scard geeft niet het gwenste resultaat. Ik ben dan ook duidelijk geen electronica held!! Iemand enig idee?
Link naar reactie
[quote:472e82dcc6="lukaz"]Hey gerben bedankt voor je reactie! Dat is idd wel een goede link die je me daar geeft, het is alleen jammer dat er nergens een electrisch schema is opgenomen in het verhaal... enkel een afbeelding van het eindresultaat. :([/quote:472e82dcc6]In die tweede link staat toch zowel een schema van een eenvoudige converter als een afbeelding van het printplaatje? Jan de Boer
Link naar reactie
[quote:3f71b6cf24="lukaz"]Dus als ik het goed begrijp dan heb ik voldoende aan het bovenste schema? Heb je dan verder nog een software programma nodig, want ik heb ergens een kabel gevonden van VGA naar SCARD maar die reageerde nergens op... Gr! lukaz[/quote:3f71b6cf24]Is dit een professionele kabel? Of een goed bedoeld product van een knutselaar? Als het enkel een verbinding is van pen tot pen zal het vrees ik nooit werken. Een professioneel exemplaar zal tenminste een verdikking in de kabel moeten hebben met daarin zo'n converter of een chip in één van de stekkers. En dan nog, waar haalt die electronica daarin z'n voeding vandaan? Jan de Boer
Link naar reactie
[quote:3125a1248e="lukaz"]Zouden er ook mogelijkheden zijn om vanuit VGA naar een (gele) tulp stekker te gaan? Zo omzeil je problemen met software enz.[/quote:3125a1248e]Het gaat helemaal niet om software, maar zuiver om hardware. Die gele tulpstekker bevat het composiet videosignaal, dus rood, groen, blauw [b:3125a1248e]en[/b:3125a1248e] het sync-signaal gecombineerd in één aderpaar, aan TV-zijde dus video-in, overeenkomend met pen 20 en 17 van de scartplug (RGB-in en bijbeh. ground). Het geluidssignaal is daarbij voor links en rechts bovendien nog separaat in twee aparte snoertjes. De probleemstelling blijft dezelfde, nl. een converter (what's in a name). Ik vrees dat die converter zelfs nog behoorlijk ingewikkelder wordt, omdat het VGA al die signalen gescheiden levert. Jan de Boer
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...