Ga naar inhoud

Welke videokaart van rond de €150,-


Aanbevolen berichten

Een vraag....een vriend van me wil een nieuwe videokaart aanschaffen met z'n budget niet over de €150,-. Hij speelt wel spellen maar hij snapt zelf ook wel dat hij met dat budget spellen als Doom3, Half-Life 2 en weet ik veel wat nog ooit moet komen niet echt fantastisch zullen draaien op hoge resoluties enzo. Vandaar mijn vraag, wat is dan de beste keus hij heeft geen voorkeur voor GF en Radeon ofzo maar wil gewoon een kaart die voor zijn geld het beste resultaat levert. Ik zat al te denken aan de GF4 Ti4200 maar zijn er nog betere voor dat geld? Alvast bedankt! :wink: Michel.
Link naar reactie
ooohhhh... kom op boerke, hoe lang kom je hier nu al? langer als mij zelfs al... :wink: :lol: kijk eens bij ome tom ( www.tomshardware.com ) anandtech ( www.anandtech.com ) check eens wat reviews over hedendaagse videokaarten, en check dan eens bij www.tweakers.net/pricewatch wat ze doen qua prijs. houd er rekening mee dat de radeon 9500 ( beter als de 9600) moeilijk te verkrijgen is nog... :cry: maar ik denk persoonlijk dat die wel leuk zal zijn voor in zijn systeem ( Radeon 9600) je kunt evt ook kijken naar de FX 5600 kaarten van Nvidia ( maar pas op, iedereen is hier nu ATI, nvidia is haast een vloek tegenwoordig :wink: )
Link naar reactie
Ik hou het anders nog gewoon bij 'good old nVidia'. :wink: Maar ik heb het niet zo op reviews van videokaarten sinds ik heb gelezen dat er tegenwoordig door de fabrikanten met de drivers wordt gekloot om zo hogere scores te halen in benchmarks. Ik moet het meer hebben van ervaringen van anderen want die geven tenminste echt een duidelijk beeld.....en waar kan dat beter anders dan hier? 8)
Link naar reactie
kijk, als je dan goed leest, dan zul je ook zien dat er altijd nog getest wordt met een aantal standaard games ( serious Sam, Jedi knight etc) ik vindt dat ook altijd een betere weergave, dan een stomme 3dmark score. daarnaast kunnen ze moeilijker smokkelen met de games, alleen de kaarten waren wat ''aangepast'' zodat ze dingen niet verwerkten die toch niet in beeld kwamen. :wink:
Link naar reactie
Nou ik ben dus de desbetreffende vriend van boerke. Ik heb eens zitten zoeken. en idd die ATI Radeon shit lijkt me wel wat. Zelf zat ik te denken aan de: Club3D ATI Radeon 9600SE 128DDR(143 Euro) de 9700 vind ik iets te duur (202 Euro) Maar nou ik hier toch ben weet iemand mischien ee revieuw van dit ding. op tweakers staat er alleen een van de pro versie en google levert ook niet echt veel veeel. [Lees NIX]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...