Ga naar inhoud

videokaart + tv/fm kaart of All In Wonder + radiokaartje?


Aanbevolen berichten

Hallo, Ik ben nieuw hier, al heb ik al wel een paar weken "gelurkt": gewoon gekeken hoe het er hier op het forum aan toe gaat. Ik hoop dat ik het goede forum te pakken heb ... ik weet het niet helemaal zeker. De vraag: ik sta op het punt een nieuwe configuratie aan te schaffen, mijn huidige pc valt bijna uit elkaar. Is dan ook ruim 4 jaar oud .. Ik wil echt een flinke tijd vooruit kunnen, en wil dus ook een videokaart die niet meteen is verouderd. Ik speel zo nu en dan een game (vooral race games), maar wil ook eens kijken of ik tv-opnames/concertvideo's (geen officiele hoor) op cd of dvd kan zetten. Mijn huidige pc gebruik ik nu met name voor mijn hobby: muziek. Ik verzamel live opnames van vooral rockbands, die ik "trade" met andere verzamelaars over de hele wereld. Nu zijn dat met name audio-opnames, maar ik wil ook video's traden. En daar zoek ik een kaart voor ... Ik heb nu een systeem samengesteld (obv Pentium 4 2,8 Ghz) met een ATI Radeon 9700 pro samen met een Leadtek TV2000 XP tv/fm kaart. Nu kan ik natuurlijk ook een ATI 9700 pro All In Wonder overwegen. Hoe verhoudt de kwaliteit van deze kaart zich met de combinatie die ik heb uitgezocht? Groot nadeel voor mij van de All In Wonder is dat die, volgens mij, geen fm-ontvangst heeft. En zo'n fm ontvangst en -opnamemogelijkheid vind ik eigenlijk ook essentieel voor mijn nieuwe pc. Nu weet ik dat er tot voor kort apart fm-kaartjes waren, maar mijn beoogde leverancier heeft ze al een jaar niet meer. Zijn die kaartjes er nu uberhaupt nog, en wat is de kwaliteit daarvan? Sorry voor de stortvloed aan vragen, maar ik zou erg geholpen zijn met antwoorden erop. Thanks, Rik
Link naar reactie
Mijn voorkeur gaat uit naar een aparte tv/fm kaart en videokaart. De fm-tuners op de videokaarten schijnen niet altijd even goed te zijn, de beeldweergave van video-in idem. Ook raad ik je de Leadtek niet aan, zoek maar es op dit forum, er zijn veel problemen met die kaart. Een Winfast of Pinnacle PCTV lijkt mij beter (PCTV Pro is incl. FM) Ik heb ook wel es gehoord over aparte fm-kaartjes, maar ik heb de laatste tijd niets meer vernomen, zal wel niet zo'n grote markt voor zijn, zoek anders ff met google
Link naar reactie
Johnny321, Even over de problemen met de Leadtek TV2000, ik heb net even gesearched op het forum, maar alleen in de FAQ kreeg ik een hit op Leadtek 2000. Misschien zoek ik verkeerd, maar weet je misschien nog wat de problemen waren? De winkel gaf juist het advies voor deze Leadtek ipv een Pinnacle kaart ..
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...