Ga naar inhoud

AIT 9800 PRO kapot?


Aanbevolen berichten

Ik heb sinds kort dat iedere keer als ik een 3d game start mijn scherm blauw wordt (zonder een tekst) of zwart (waarbij de monitor in suspend mode springt). Ik heb de kaart nu twee maanden en het enige vreemde tot dusver is dat de kaart erg heet wordt (maar dat schijnt normaal te zijn voor de 9800 PRO). Hoe kan ik testen of het mijn grafische kaart is die kapot is? thnx
Link naar reactie
[quote:8d6bec7e9e="Red Dragon"]Het hoef helemaal niet zo te wezen dat je kaart kapot is, het kan ook aan windows of/en je drivers liggen. Probeer eerst je drivers te deinstaleren en de Catalyst 3.6 drivers erop te zetten, zie FAQ ook een schone windows Instalatie kan helpen.[/quote:8d6bec7e9e] Hmmm, ik moet zeggen dat ik voor twee dagen terug wel de nieuwe omega drivers heb geinstalleerd, maar nadien werkte het eigenlijk allemaal nog ok. Dus dat kon het volgens mij niet zijn. Ik denk dat ik inderdaad maar eens voor een schone installatie ga en de 3.5 cats weer ga gebruiken. Wat betreft de temp, de kast staat bij mij bijna constant open. Volgens CPU cool is de temp dan tussen de 44 en 50 graden. De harddisks, cd rom spelers en memory wordt ook erg heet. Lastig allemaal, en dan heb ik nog niet eens aan overklokken gedaan!
Link naar reactie
[quote:fec61a187e="janjansen"]Ik heb net een nieuwe voeding gekocht, Antec 430 Watt True Power. Lijkt me dus wel oke. Stom dat ik dat van het proberen in een andere pc niet zelf heb bedacht :oops: , dat ga ik eerst maar eens proberen.[/quote:fec61a187e] Heb je je voltages met je oude voeding dan al eens gechecked dan?
Link naar reactie
als je 98000 pro echt kapot is dan zie je gelijk(bij mij was hij na twee weken al kapot) je krijg in game,s een soort van kristallen en rode strepen ik heb hem ondertussen weer omgeruild. en de 9800 pro wordt inderdaad erg warm(zo rond de 60 graden) en mijn behuizing heeft 7 case fans(thermale xaser) en met dit weer staat de zijkant open dus aan koeling meer dan voldoende. :wink:
Link naar reactie
[quote:649144a037="Red Dragon"]Die voeding is prima, daar zal het niet aan liggen lijkt me. (heb zelf ook een Antec True power maar dan 480watt). Ik zie in je onderschrift dat slechts 1 reep 512mb werkt en 2x512mb niet, moederbord probleem? zou daarom je videokaart ook niet goed werken?[/quote:649144a037] Volgens mij is het een combinatie. Mijn moederbord werkt volgens mij niet lekker met dat twinmos geheugen. Het werkt goed 2 x 512MB als de compu net aan staat. Dan worden de geheugen modules zo warm dat je er een ei op kan bakken. Op andere forums posten mensen soortgelijke verschijnselen met het giga moederbord. Ik ben van plan wat corsair geheugen aan te schaffen (Low Latency geheugen). Vreemde is dat is gisteren van alles geprobeert heb en het nu weer werkt. Ik heb Write OCmbing uit gezet en de BIOS settings weer naar fail settings geplaatst. Na wat meer testen bleek het probleem in de CL 2.5 settings en de snelheid van mijn geheugen te zijn en dat terwijl de specificaties van het geheugen CL 2.5 is!!!!!!! Alles wijst dus op de combo soort geheugen op het moederbord. Tevens ga ik een nieuwe kast kopen (ietsje groter) met wat case fans. Dat zal ook nog wel schelen. Al met al wel een gedoe zeg, je bent meer tijd kwijt om je computer optimaal en werkend te krijgen dan dat je hem kan gebruiken. Tegen de tijd dat ie helemaal werkt zal ie wel weer verouderd zijn! :P
Link naar reactie
Het kan dus ook best zo wezen dat je moederbord ook niet lekker werkt met de videokaart. daarom is het testen van de kaart in een andere pc ook een erg prettige optie. en een schone instalatie natuurlijk. ps. kan je je specificaties van je pc anders in je onderschrift zetten? zoals mij bijvoorbeeld of in minder regels? je onderschrift is nu wel heel erg lang.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...