Ga naar inhoud

Oplossing video kaart?


Aanbevolen berichten

Ok mensen, ik heb het volgende 'probleem'... Ik heb een TV en twee 17 inch beeldschermen. Het volgende wil ik: deze 2 beeldschermen aansluiten zodat ik met deze 2 beeldschermen als het ware een groot bureaublad heb, en dan wil ik ook nog mijn TV erop aangesloten hebben zodat ik films van mijn computer op mijn TV kan bekijken. Ik heb helemaal geen verstand van video kaarten en dergelijken dus vraag ik jullie om hulp. Ik heb op dit moment het volgende: 896 sd ram, 1.7 gigahert processor en een GeForce2 MX/MX 400 video kaart met 64 MB geheugen. Wat zouden eventueel oplossingen voor mij zijn? Is er bijvoorbeeld een manier om op mijn TV-out via een verloopstekkertje een normaal pc scherm aan te sluiten er daarbij appart nog eens een PCI kaart te kopen voor een TV-out naar mijn TV? Of is het misschien wel beter gewoon een andere video kaart te halen? Als dit laatste het geval is dan moet mijn nieuwe video kaart wel aan de volgende 'eisen' voldoen: Wanneer ik op mijn TV iets bekijk wat op mijn computer aan de gang is, bv. een film dan hoeft mijn PC scherm niet perse aan te staan (misschien scheelt dit in kosten van een video kaart ofzo omdat hij dan minder krachtig hoeft te zijn) Verder staat het spelen van Games voor mij op een laag pitje, zij hebben dus een lage prioriteit en zijn bijzaak voor mij. Mijn budget ligt op zo'n 120 euro met een maximum van 20 tot 30 euro erbij. Met vriendelijke groet en alvast bedankt, Laurens V.
Link naar reactie
Hmz...heb je toevallig een voorbeeld of een kaartje dat je uit eigen ervaring hebt meegemaakt die goed werkt ofzo..? Ik heb intussen even wat gezocht en heb inderdaad een paar goedkope kaartjes gezien met een PCI interface, 3 om precies te zijn: Sapphire RADEON 7000 DDR, 32 MB voor 44,00 euro XFX GeForce2 MX400, 64 MB voor 59,00 euro XFX RIVA TNT2 M64, 32 MB voor 37,00 euro Welke kan ik hieruit het beste kiezen? En als ik zo'n PCI video kaartje neem is het dan een kwestie van beeld inpluggen en klaar is kees of moet ik even de juiste drivers vinden en die installeren of is het zo dat ik via nView mijn beeldscherm moet verbreden? Als ik zo'n tweede beeldscherm trouwens aansluit wordt mijn computer dan veel langzamer? Laurens V.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...