Ga naar inhoud

Probleem met Asus A7N8X en GeForce 256 onder Win98SE


Aanbevolen berichten

Hoi, Ik heb onlangs een ASUS A7N8X moederbord aangeschaft met een Athlon 2600+ processor als upgrade. Ik krijg echter de GeForce 256 Pro niet aan de praat. Windows98 SE meldt steeds dat er problemen zijn met de primaire beeldschermadapter. Ik heb nieuwe nForce drivers gedownload bij ASUS (versie 1.16) Maar helaas, probleem blijft bestaan. Heeft iemand misschien een idee hoe ik dit probleem kan oplossen? Jan
Link naar reactie
Marcel, Ik heb de origenele drivers geprobeerd te installeren maar krijg de indruk dat ze niet goed geinstalleerd werden. Setup scherm verscheen wel maar ik zag geen files gekopieerd worden. Kun je me aangeven welke volgorde van installeren ik moet toepassen. Moet eerst Win98SE opnieuw worden geinstalleerd. Welke driverversie kan ik het beste gebruiken? Jan
Link naar reactie
Het is aan te raden, zeker onder Windows 98/ME, om 'Detonator Destroyer' (of een ander Detonator verwijder dingens) te gebruiken. Zo haal je alles weg, ook de dingen in het register. Probeer vervolgens de drivers nog eens te installeren. Zie ook http://www.guru3d.com . Eigenlijk is dit niet helemaal het goede forum, volgens mij is dit meer een videokaart probleem. Vraag even aan mod om je topic te verplaatsen...
Link naar reactie
als je de pc opstart met het nieuwe mobo er in. dan moeten er een ledjes gaan branden op het mobo standby power moet groen zijn. bij het agp slot zit ook een led die moet uit zijn als dat brand dan zit er een verkeerde vga kaart in (warning1 on incorrect agp card off correct agp card) dus het kan zijn dat de vga kaart kapot is gegaan :x
Link naar reactie
Ahum, in mijn fijna A7N8X manual die ik hier bij de hand heb, staat het volgende: 'AGP Warning Led. Serving as a smart burn-out protetection for the motherboard, this red LED lights up if you plug in any 3,3V AGP card into the AGP slot. When this LED is lit. there is [b:eb675efe2e]no way[/b:eb675efe2e] you can turn on the system power.' M.a.w het hele systeem start dan in geen geval op... [i:eb675efe2e]Dus[/i:eb675efe2e] dat kan het niet zijn ;-)...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...