Ga naar inhoud

Raar beeld bij 3d mark 2001


Aanbevolen berichten

Ik heb net (eindelijk) eens 3d mark 2001 gedraaid, om te kijken hoeveel mijn score verbeterd was met mijn nieuwe systeem. Bij game 2 (met het draakje) zie ik bij de high detail test alle bewegende wezens de hele tijd flikkeren van zichtbaar-transparant-zichtbaar. Ligt dit aan de drivers? Ik draai nu 44.03 en heb de kaart niet overgeklokt. De andere tests doen het wel gewoon goed.
Link naar reactie
juist ja, daar heeft mijn kennis dus precies ook last van.... voor de rest is het beeld tijdens de andere benchmarks gewoon goed en de score is ook goed, alleen bij game 2 high detail (dus met die draak) zie je idd flikkerende beelden en transparante figuren. Overigens ook een XP 2500+ met Asus moederbord. Ik heb me er niet zo druk over gemaakt, omdat deze fout zich alleen bij 3dmark 2001 voordeed en niet bij games, maar nu jij er ookm last van hebt, wil ik dat ook wel eens weten. De videokaart is in dit geval een Aopen Aeolus GF4 Ti 4200 8x. Verschillende drivers geprobeerd en iedere keer hetzelfde.......
Link naar reactie
De transparante figuren zijn neem ik aan figuren waarvan de textures ontbreken???? Da's wel vreemd, want dit soort fouten krijg je meestal als je je videokaart gaat overklokken. Weet je toevallig alle temps. van je pc?? Dus de temperatuur van je processor en je kast? Het zou nog veel beter helpen als je de temp. van je videokaart kon meten, maar de meeste mensen hebben daaar geen thermometer op hangen.
Link naar reactie
ja idd, de textures ontbreken. Ook het flikkeren van figuren is een vreemd fenomeen. Het is onverklaarbaar omdat ik niet alleen ben (er is dus nog een met dit euvel), het niet gaat om overklokken en de temp van de processor is volgens mij niet the issue omdat de temp tijdens de 3d mark niet verder omhoog schoot dan 55 graden en omdat de overige benchmarks goed waren. 55 graden stressed is zeker op een Asus-moederbord goed te noemen omdat asus moederborden vaak te hoge temps aangeven.....
Link naar reactie
Temps zijn volgens mij wel in orde. Niet op gelet tijdens de test, maar over het algemeen is proc. wel 40-45 graden. Computer was net opgestart en waarom zou hij bij game 2 wel artifacts geven en bij de daarop volgende tests niet. Temps van de videokaart kan ik niet meten, dat zat alleen op de deluxe versie van de Asus V8420. Ik heb de gewone V8420 TD. Wel vreemd. Misschien een driverhack van Nvidia om hogere score te halen, die dan niet helemaal gelukt is? :wink:
Link naar reactie
9.0 geloof ik. (4.09.0000.0900) En volgens mij zijn dit de enige drivers die ik heb geinstalleerd. Verder nog geen andere erop gehad. Ik zal die andere drivers nog wel een keer testen. Oh ja, 3d mark is gewoon direct van de site gedownload, een week geleden, of iets korter. Dus gewoon de build 330. Het is niet dat ik het een groot probleem vind, maar het was wel opvallend. Het is waarschijnlijk een conflict tussen Nvidia drivers van het mobo en de videokaart.
Link naar reactie
Het is opzich ook niet zo ernstig aangezien je gewoon alle games kunt spelen maar het is wel raar. DirectX 9.0a is (4.09.0000.090[b:b4809ffeb2]1[/b:b4809ffeb2]) , klein verschil maar dus :) de link staat in de FAQ. Denk ook dat het een driver conflict is overigens als ik dit zo hoor. misschien dat er wat over staat op het futuremark forum.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...