Ga naar inhoud

Het overklokken van mijn club3d radeon 9700..... succesloos


Aanbevolen berichten

Geachte dames en heren (al zullen het overwegend heren zijn), talloze malen zie ik berichtjes/onderwerpen voorbij komen waarin mensen hun bevindingen in het overklokken van videokaarten tentoonstellen en dan in het bijzonder het overklokken van radeon 9500/9700 kaarten. Dus laat ik het ook eens proberen en mij scharen onder de succesvolle tweakers van het moment, maarrrr..... valt dat ff tegen. Ik ben tot nu toe niet erg ver gekomen, misschien heb ik iets over het hoofd gezien, dus ik wend me tot dit forum teneinde hulp te vinden. Wat ik tot nu toe heb gedaan/geprobeerd; omdat mijn club3d radeon 9700 staat gelocked heb ik `m geflashed met een bios die ik heb gehaald van warp 11...... succesvol dacht ik zo met rivatuner geprobeerd mijn core en mem settings te verhogen, maar als het in de buurt van de 300/300 kwam ging het mis....... strepen, strepen en nogmaals strepen over het beeld. Nu dacht ik dat deze kaartjes wel meer konden hebben....... er zitten koelblokken op het geheugen van de kaart.... heb ik deze investering nu voor niets gedaan ?????
Link naar reactie
Check eerst ff met Glinfo2 of je hem wel werkelijk als 9700 hebt functioneren. [url]http://www.delphi3d.net/hardware/[/url] Zal waarschijnlijk wel goed zijn maar check het toch ff. Verder is het helemaal geen garantie wanneer je een 9500 overklokt hebt naar een 9700 dat je hem ook op pro waardes kan laten draaien. Standaard is het zoiets van 276 core en 270 mem. Wanneer je dit hoger gaat zetten en je geheugen of je core kan dit niet aan dan krijg je van die strepen door je beeld (checkers of artifacts). Het is dus gewoon ff geluk hebben welke kaart je mee krijgt en wat voor soort geheugen erop zit. Het zal overigens waarschijnlijk zo zijn dat het geheugen voor de checkers zorgt dus dan overklok je dit minder ver over dan je core die volgens mij veel meer kan hebben zeker met een goede koeler erop. De overklok van de core levert ook meer snelheidswinst op dus als je mem niet zo ver gaat maakt dat op zich niet zo heel veel uit. Heb je dan bij andere settings nog steeds problemen dan heb je gewoon pech gehad met de kaart maar dan draait hij nog steeds als een perfecte 9700 non pro en die zijn voorlopig echt wel snel genoeg. Succes en zijn er problemen dan horen we het wel.
Link naar reactie
Sorry zoef de haas dat ik misschien wat onduidelijk ben geweest, maar neemt niet weg dat ik pas op dit forum ben gekomen, NADAT ik stukken gelezen had over hoe je de Radeon moet overklokken (bios flashen teneinde de lock weg te nemen en met een programma als rivatuner of iets dergelijks de de settings van core en mem. veranderen). Helaas is de moeite die ik tot nu toe heb genomen niet erg succesvol gebleken.... Wat kan ik nu doen, bestaat er nog een andere bios geschikt voor de club3d 9700 behalve die van warp 11, wat misschien wel zou werken, want ik heb het idee dat de lock er nog steeds op zit, alhoewel ik de drivers na de flash opnieuw moest installeren (dat blijkt de normale procedure te zijn na een flash)............
Link naar reactie
als je dan even de FAQ had gelezen had je ook gezien dat er nog een file was die Red dragon ook gebruikt; http://slashhead.homestead.com/files/978004P.bin wel vreemd, want heb zelf die van warp11 ook gebruikt, en had geen problemen met mn kaart.... en heb je het al geprobeerd met de Omega drivers? deze hebben ook een hacked driver, waardoor de kaart ook werkt als 9700 PRO (software mod)
Link naar reactie
[quote:5780c88cda="turbulence"]als je dan even de FAQ had gelezen had je ook gezien dat er nog een file was die Red dragon ook gebruikt; http://slashhead.homestead.com/files/978004P.bin [/quote:5780c88cda] Precies, ik had met mijn connect 3d en de warp11 bios ook strepen over mijn beeld op 300/300, toen heb ik de 978004P.bin eroverheen geflashed, ik haal nu maximaal 425/338 met deze bios (Let op! ik heb dat gehaald met een ZalmanZM80-HP cooler en een 120mm case fan.)
Link naar reactie
Juist heren, dat bedoel ik nu...... dank jullie voor deze hulp: het bestaan van een andere bios, deze had ik nog niet gezien. Ik heb `m geprobeerd en hij startte op als een pro kaartje. De euforie duurde slechts kort; binnen no time weer strepen op het beeld.... Jammer, ik moet er maar mee leren leven dat de kaart in deze toestand niet over te klokken is. Aan de temp in de3 kast kan het volgens mij ook niet zo liggen: mij thermaltake Xaser III kast met 7 ventilatoren staat niet ote dat het te warm wordt binnen. Geen succes so far dus, maar in ieder geval bedankt voor jullie hulp, want zonder jullie duidelijke aanwijzingen had ik bijvoorbeeld die andere bios niet gevonden. Ik zal gewoon iets aan de kaart moeten modificeren qua koeling en dan nog eens proberen, ik weet in ieder geval dat er een goede bios bestaat......... Dank jullie dus
Link naar reactie
Als je de FAQ had gelezen: http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=75962 dan had je die bios zo gevonden, maar dat terzijde. Die bios is een getweakte Club-3d Radeon 9700 PRO bios, vandaar dat hij meteen als 325/310 Radeon 9700 PRO opstart. Jammer dat het niet werkt bij jou, jij hebt waarscheinlijk net pech met je kaart. Elke kaart klokt verschillend over, die van mij wil extreem ver een ander zoals bij jou weer niet. probeer echter wel het maximum eruit te halen, klok hem anders op 295/295 dat is altijd hoger dan de standaard 275/270
Link naar reactie
[quote:7881e8f2b3="humpf007"]Ik zal gewoon iets aan de kaart moeten modificeren qua koeling en dan nog eens proberen, ik weet in ieder geval dat er een goede bios bestaat........[/quote:7881e8f2b3] koeling lijkt me dan ook niet echt voor de hand liggend. De koeling op de club3d 9700 en PRO zijn precies hetzelfde.. zit de powerconnector wel goed in de kaart gedrukt? en wat voor voeding heb je? post eens je stressed voltages hier neer. die meet je met [url=www.podien.de]cpucool[/url]
Link naar reactie
Hmmm, ja als ik over mijn voeding ga beginnen denk ik dat ik de lachers op mijn hand zal krijgen; het goede nieuws is dat het een 400 watt is, het slechte nieuws is dat het een Qtec is, maar zal dat dan de reden zijn ? Ik weet dat de Radeon een stroomvreter is, maar is het dan zo erg dat je er ook nog eens een Antec truepower 400w of een Enermax 400w tegenaan moet gooien ?
Link naar reactie
[quote:9221195bda="humpf007"]Hmmm, ja als ik over mijn voeding ga beginnen denk ik dat ik de lachers op mijn hand zal krijgen; het goede nieuws is dat het een 400 watt is, het slechte nieuws is dat het een Qtec is, maar zal dat dan de reden zijn ? Ik weet dat de Radeon een stroomvreter is, maar is het dan zo erg dat je er ook nog eens een Antec truepower 400w of een Enermax 400w tegenaan moet gooien ?[/quote:9221195bda] Dankzij mijn CWT 420 watt kan ik ook niet verder overclocken, dat zegt dus nix... Sommige hardware onderdelen vreten stroom als apen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...