Ga naar inhoud

gf4 mx440 overklokken


Aanbevolen berichten

ik hed laatst een nieuwe videokaart gekocht en had daardoor nog een gf4 mx440 liggen :D , nou dacht ik "laat ik die kaart eens echt overklokken tot het maximum". dus ik had nog een koeler voor een processor liggen en heb deze erop gezet en een grote ventilator voor de (open)kast en overklokken met rivatuner. so far so good. nou is de kaar standaart geklokt op 270/405(core/mem) en daarmee haal ik een score van 3900 netjes zet ik de kaart op 310/405 loopt mijn score terug tot 3850. Ik denk dat klopt niet, dus ik nog een keer 3dmark draaien, loopt de score verder terug naar 3790 :o dit is toch maf dus ik dacht misschien is het geheugen nu wel te langzaam ofso dus dat maar wat hoger gezet naar 310/430 en ook toen was de score lager dan eerst. dit is toch maf :( ik heb nog geen last van artifacts ofzo iemand enig idee hoe dit kan? :-? :-? :-?
Link naar reactie
het scheel idd wel ja, maar ik denk dat dat gewoon komt doordat je de kaart even de tijd geeft om weer af te koelen en dat kreeg hij bij mij niet. maargoed ik maak nu gebruik van een koeler voor een anthlon tot 1500MHz, maar de fan die er op zit kan ik niet van stroom voorzien, er zit wel een 3-pins connector op de kaart, maar als ik hem daar op aansluit doet hij het niet en de 2e 3-pins connector op mijn mb zit te ver weg, is er nog een andere manier om die fan van stroom te voorzien?
Link naar reactie
Dat is niet altijd waar dacht ik. Dat ligt aan de geheugenbandbreedte. Als de kaart gebaseerd is op 256 bits bus, zal de mem overklokken weinig zin hebben. Is-ie echter gebaseerd op een 64 bits bus ofzoiets, waardoor de bandbreedte stukken kleiner is, dan heeft het overklokken van de mem al veel meer zin. In het geval van een 440MX is het, zolang het niet één of andere obscure SE versie is, dacht ik een 128 bits bus. Ik denk dat de mem overklokken toch wat winst zal opleveren. Correct me if I'm wrong... Ik weet niet 100% of het zo is, maar ik dacht van wel.
Link naar reactie
ben tot 340/440 gekomen opzich niet gek, maar de winst is echt niks ik ben maar 200 punten vooruitgegaan met 3dmark. Ik kan niet hoger gaan, want dan krijg ik allemaal van die rare vlakken in beeld en gaat het af en toe heel traag en daar weer snel toch wel gek, want de koeler op de gpu en de geheugen chips zijn absoluut niet warm(je kunt je gewoon vasthouden, heb al gelezen dat er ook voor de mx440 voltagemods zijn dus eens kijken of er iemand in de buurt is die een vaste hand heeft om dat te solderen
Link naar reactie
[quote:7239bc172b="MGSpecial"]Welke Drivers gebruik je? Met de 30.82 drivers kom ik met zo'n zelde kaart zonder te overklokken aan de 3950.[/quote:7239bc172b] Dat zegt niet zoveel, 3dmark 2001se is nogal CPU en Systeem afhankelijk. met een snelle CPU/moederbord/geheugen/fsb kan je met een GeForce 4 MX 440 zonder over te klokken ene hogere score halen dan iemand met een slome pc. Je kan de scores pas echt vergelijken als je de link van je score post
Link naar reactie
[quote:381afcdf95] [b:381afcdf95]Huru'un zei:[/b:381afcdf95] Dat is niet altijd waar dacht ik. Dat ligt aan de geheugenbandbreedte. Als de kaart gebaseerd is op 256 bits bus, zal de mem overklokken weinig zin hebben. Is-ie echter gebaseerd op een 64 bits bus ofzoiets, waardoor de bandbreedte stukken kleiner is, dan heeft het overklokken van de mem al veel meer zin. In het geval van een 440MX is het, zolang het niet één of andere obscure SE versie is, dacht ik een 128 bits bus. Ik denk dat de mem overklokken toch wat winst zal opleveren. Correct me if I'm wrong... [/quote:381afcdf95] De 440MXSE is 256 bits
Link naar reactie
[quote:9e79e81a2a="Alexander Online"][quote:9e79e81a2a] [b:9e79e81a2a]Huru'un zei:[/b:9e79e81a2a] Dat is niet altijd waar dacht ik. Dat ligt aan de geheugenbandbreedte. Als de kaart gebaseerd is op 256 bits bus, zal de mem overklokken weinig zin hebben. Is-ie echter gebaseerd op een 64 bits bus ofzoiets, waardoor de bandbreedte stukken kleiner is, dan heeft het overklokken van de mem al veel meer zin. In het geval van een 440MX is het, zolang het niet één of andere obscure SE versie is, dacht ik een 128 bits bus. Ik denk dat de mem overklokken toch wat winst zal opleveren. Correct me if I'm wrong... [/quote:9e79e81a2a] De 440MXSE is 256 bits[/quote:9e79e81a2a] Hu'uruun heeft het over de data bus van de GPU naar het videogeheugen. die is 128bits bij een GeForce 4 MX 440 SE: http://www.nvidia.com/view.asp?PAGE=pg_20020201403631 [quote:9e79e81a2a]64MB 128-bit DDR Frame Buffer Memory Delivers up to 8.8GB per second of memory bandwidth to ensure peak performance and the smoothest frame rates.[/quote:9e79e81a2a]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...