Ga naar inhoud

Samsung P1453 defect


Aanbevolen berichten

Goeiedag!! Ik heb een vraag die ik via dit platform wil stellen. Ik heb een Samsung P1453 van ongeveer 8 jaar oud, nog in uitstekende conditie, behalve dat hij kapot is! Afgelopen week is er iets kapot gegaan, ik denk met beddengoed in de trommel, en nu zijn er een aantal mankementen. Ten eerste lekt hij wat water, maar vervelender is de herrie die de machine nu maakt. Bij een wat hoger toerental begint de gehele machine enorm te stuiteren, en op enig moment een knakkend geluid te maken. Het lijkt ookj, maar misschien heb ik dat mis, alsof de trommel wel heel erg los hangt en wel heeeeel veel beweegruimte heeft. Als ik wanneer de machine uit staat de trommel handmatig draai hoor je met de klok mee niets, maar wanneer ik de trommel tegen de klok in draai loopt hij aan. Maar wanneer ik een programma draai is het gewoon niet meer normaal hoeveel de machine beweegt en hoe verschrikkelijk veel herrie hij maakt, een keihard knakkend geluid en hij loeit als een gek. Iemand een idee wat er kapot kan zijn want ik heb absoluut geen geld voor een nieuwe machine! Dus ik zoek via deze weg hulp. Alvast bedankt, met vriendelijke groet Dennis.
Link naar reactie
Gezien je omschrijving heb je meerdere problemen. Verwijder bovenblad en achter paneel. Kun je zien waar hij lekt/gelekt heeft? Als dit bij het trommel lager is dan is het denk ik einde machine. Beweegt de kuip heen en weer of alleen de trommel? Indien de kuip: controleer de ophang veren en de schokbrekers. Inden de trommel tov de kuip: einde machine, lagers liggen er uit of de as is krom/gebroken.
Link naar reactie
De trommel beweegt niet ten opzichte van de kuip, het geheel heeft heel veel beweegruimte. Zoveel dat de gehele kuip zowel de voor- als de achterzijde van de machine kan raken. Ik kan \\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\'m pas morgen of vanavond openmaken helaas in verband met tijdgebrek. De veren en schokbrekers zitten wel gewoon goed.
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...