Ga naar inhoud

Lekkage uit kuip zelf repareren?


Aanbevolen berichten

Ik heb een LG van 4,5 jaar oud met lekkage. Na verwijderen van de achterplaat zag ik het volgende lekkagespoor (zie foto), het lijkt alsof er een (haar)scheurtje in de kuip zit, niet op een naad. Is dit nog te repareren? https://www.dropbox.com/s/viiqpzzn01le2f9/2013-04-21%2015.21.31.jpg
Link naar reactie
Het lijkt mij meer op een lekkende keerring. Bij lekkage van de kuip zelf zou het lekkage spoor wittig zijn van de zeep resten. Dit lijkt meer op een olie/vet spoor. Verwijder de motor (is de ring met de spoelen ed) en kijk of je de lekkage bij de as ziet ontstaan. Voor meer info graag het volledige type nummer, staat bij LG volgens mij ook in de deurrand.
Link naar reactie
  • 2 weken later...
  • 6 jaren later...
gat in kuip bij Bosch wasmachine, met turbo-uni-reparatie-kit snel en goed gerepareerd. Blijft ook na 10 keer wassen verschillende temperaturen/programma's potdicht. wel met scotchbrite vooraf opgeruwd en met keukenrol goed droog gemaakt. Likt in eerste instantie niet goed te hechten, maar na 2 keer opnieuw vastdrukken blijft het goed zitten en wordt het keihard. Heb het aan beide zijden van het gat aangebracht waarbij de kit van de binnenkant contact maakt met de kit aan de buitenkant.
Link naar reactie
  • 1 jaar later...
Gisteren een kuip met gat van een pink gerepareerd met Alabastine Polyester plamuur. Hierbij wordt een harder toegevoegd volgens de handleiding. Gat wat ter grootte van een pink. Oorzaak was een losgeraakte capuchontouwtje van trui met metalen uiteinde. Deze heeft dus met ronddraaien in kuip vlak naast pompuitloop gat in kuip geslagen. Ik heb voor de zekerheid eerst een laag aangebracht(zo vlak mogelijk) daarna een stuk doorzichtig plastic van een A4 hoesje ( net als bandenplakker ovaal rond)en deze weer ruim bedekt met plamuur. Zou plamuur uitslijten dan is er altijd nog de plastic laag. Deed me denken aan het uitslaan van bodem van een bierfles met een dubbeltje. (ronddraaien en dan net steeds dubbeltje op dezelfde plek neer laten slaan . Nu net in lockdown kon ik voor kerstdagen geen reparatieset universeel reparatie kit Turbo of iets dergelijks bestellen en op tijd in huis halen of bij winkel halen. Alle thuisklussers succes! Als het niet lukt kom ik er op terug.
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...