Ga naar inhoud

Keuze videokaart


Aanbevolen berichten

In mijn nieuw te bouwen pc ontbreekt alleen nog de videokaart. Dit is voor mij het lastigste onderdeel, dus als jullie mij hierbij zouden willen helpen... [b:dab86b851e]Kosten[/b:dab86b851e]: Zat eigenlijk rond de 100 euro te denken. Maar als het echt de moeite waard is mag dit tot 200 oplopen. [b:dab86b851e]Gebruik[/b:dab86b851e]: Het belangrijkste is een goed scherp beeld in kantoor applicaties. Verder wil ik af een toe een game als C&C Generals of N4S Hot Presuit redelijk kunnen spelen. Wat ook belangrijk is dat de kaart wordt ondersteund in Linux. Ik geloof dat NVidea hier verder mee is dan ATI, maar op de ATI site zijn ook drivers te vinden, dus het liefste hoor ik hierover iemand met ervaring. Ik wil er natuurlijk zo lang mogelijk plezier kunnen hebben met m'n kaartje, maar daar valt weinig over te zeggen denk ik. Ik zou ook graag een goede TV-out hebben, dus heeft Radeon waarschijnlijk weer de voorkeur. Mijn laatste wens is een stille pc, dus als het even kan moet de videokaart geen roet in het eten gooien. Dit heeft alleen meer met het merk dan met de chipset te maken zeker? [b:dab86b851e]PC[/b:dab86b851e]: De kaart zal in de volgende configuratie worden geplaatst: MoBo: MSI KT4V, VIA Apollo KT400, Audio, USB2.0, LAN [Informatique: 75] Proc: AMD Athlon XP PR2200+ (boxed) [Alternate: 115] Ram: Kingston, 512Mb DDR SDram PC2700 [Informatique: 70] HD: Maxtor DiamondMax Plus 9 (6Y080P0) 80GB, 9/8192/7200 [Alternate: 218] DVD: Plextor, PX-116A/T3BP (zwart), 16/48x [Informatique: 49] Flop: Sony (zwart) [Informatique: 20] Kast: Chieftec Scorpio TX-10WD (zwart) [Alternate: 69] Voeding: Q-Tec (LowN ATX) 350 Watt [Alternate: 32] [i:dab86b851e]Op- en aanmerkingen configuratie zijn ook welkom.[/i:dab86b851e] Ik vind het al moeilijk genoeg een chipset te kiezen, de keuze van het merk vind ik nog lastiger. De kwaliteit van een merk verschild per videokaart is mijn idee. Ik hoop dat jullie mij eindelijk een doorslaggevende keuze kunnen laten maken :) Groeten Corné
Link naar reactie
als ik zie wat jij er mee wil, zal ik een radeon 9000 of een radeon 9100 nemen. ik weet dat marcel de reus een radeon 9000 in zijn laptop heeft en daar heeft hij ook linux op. ik heb zelf een radeon 9700 pro en als het goed is krijg ik binnekort Redhat 9 binnen. wil je wat meer toekomst gericht zijn (kwa spelletjes) dan zal ik een radeon 9500 nemen of misschien zelfs een radeon 9700 (non pro) die je voor €200 kan kopen. zie [url=http://www.tweakers.net/pricewatch/47136]tweakers[/url] dus keuze zat. radeon 9000 heb je vanaf €70 radeon 8500/9100 heb je ook vanaf €70 (dus zou ik die eerder nemen als de 9000) de radeon 9500 heb je vanaf €125 en tot slot de radeon 9700 en die is er dus vanaf €200 welk merk je neemt, maakt niet zoveel uit. is precies de zelfde kaart, alleen krijg je hem anders geleverd. bij duurdere kaarten: mooiere doos en meer software (waar je volgens mij niks aan hebt, soms zit er wel wat makkelijks bij.
Link naar reactie
Ik ben voor safe gegaan en hoop er nu weer even tegenaan te kunnen met mijn zojuist bestelde Club3D Radeon 9700 (128 MB DDR-SDRAM, AGP 8x, 400 MHz) voor 209 euro bij Alternate besteld samen met de rest. Heel erg bedankt voor je uitleg zjarl! (Nogsteeds Keen fan? :D) Het kan mij niet stabiel genoeg zijn, dus ben ik geen overclock fan. Toch bedankt voor de tip Wilco. Groeten Corné
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...