Ga naar inhoud

MSI Nvdia Geforce4 Ti4400 werkt wel met 98SE en niet met XP


Aanbevolen berichten

Ik had W98SE op mijn pc draaien en mijn GF4 Ti4400 draaide als een zonnetje. Nu installeer ik XP, haal de nieuwste driver bij nvdia voor XP uiteraard maar krijg de melding dat deze driver niet geschikt zou zijn voor XP. Ik ga toch door met de installatie en krijg na afloop de foutmelding dat er problemen zijn met de videokaart. Dat blijkt ook wel want ineens kan ik veel spellen niet meer spelen en staat er een uitroepteken bij apparaatbeheer. Daarna ben ik na de MSI.com gegaan en heb daar de door hen aanbevolen driver voor mijn kaart gedownload. Resultaat het zelfde. Wie weet er een oplossing? Ik heb ook al een mailtje naar MSI gestuurd maardat is al 2 maanden geleden en heb ik nog steeds niets van gehoord. vast bedankt Frank
Link naar reactie
[quote:91fb62f207="fhpm.jansen"]OK, Maar hoe verwijder ik "grondig"een driver? Hij staat niet onder software in mijn configuratiescherm en onder apparaatbeheer de kaart verwijderen werkt ook niet? Frank[/quote:91fb62f207] Ik neem aan dat je de FAQ hebt gelezen. Vanuitgaande dat je het over WinXP hebt: als je er niets meer staan onder software wat van nVidia is en je hebt bij apparaten beheer "instaltie ongedaan maken" gedaan dan is alles grondig verwijderd. reboot je pc en instaleer de 44.03 drivers.
Link naar reactie
Ik heb Detonator r.i.p. gedownload en gebruikt, het apparaat bij apparaatbeheerverwijderd en mijn pc gereboot. 44.03 geinstalleerd en krijg na beeindiging van het proces wederom de boodschap: Deze hardware kan niet worden gestart, er is een probleem met de installatie van deze hardware. Dit apparaat start niet ( code 10) Dit is dus wat elke keer gebeurd. wat nu?
Link naar reactie
Ik zou inderdaad eerder gaan kijken of er een nieuwe bios voor het moederbord is dan voor de videokaart. Het kan goed zijn dat er een conflict is tussen het moederbord een de videokaart zoals Wilco al aangeeft. Dit kan vaak worden opgelost door de bios van het moederbord te flashen. Om er zeker van te zijn dat het niet aan de videokaart ligt moet je de kaart eens testen in een andere pc. Ook moet je even controleren of de kaart wel goed in het AGP slot zit.
Link naar reactie
echt dit is precies het zelfde probleem als dat wat ik had. http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=93983&start=0 lees dat maar eens dan zie je wat ik allemaal had en dan zou ik gewoon ff contact opnemen met je mobo fabrikant of het probleem bekend is en of ze je de nieuwste bios kunnen sturen(die van mij stond toen nog niet op de site)
Link naar reactie
Hoi daar, Ik heb t zelfe probleempje gehad met mn TI4200 ,die draaide onder win98SE gewoon goed,toen XP dr op.........fout dus. Ik heb t volgende gedaan:alle drivers verwijderd,pc opnieuw opgestart,de drivers vd cd die bij de kaart zat geinstaleerd,opnieuw opgestart. Dat ging,en toen pas de nieuwste drivers gedownload en geinstalled,probleem opgelost. :o Misschien dat t bij jou ook werkt :D :wink: Het blijft Windows he :lol:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...