Ga naar inhoud

Boem is stoppen ?


Aanbevolen berichten

Ondanks veel zoeken, nog geen antwoord gevonden... : Ik heb mijn processor 20% occ´d, temperatuur blijft onder 50C. Radeon 9700 inmiddels op 300 core, 290 mem. Alles werkt goed. Als je dus geen artifacts etc. krijgt, kan je dan gewoon doorgaan ? Ik kan geen temperatuur uitleesprog. vinden voor een grafische kaart, of zijn deze er niet ?
Link naar reactie
[quote:210f8f6ecc="allard_here"]Ondanks veel zoeken, nog geen antwoord gevonden... : Ik heb mijn processor 20% occ´d, temperatuur blijft onder 50C. Radeon 9700 inmiddels op 300 core, 290 mem. Alles werkt goed. Als je dus geen artifacts etc. krijgt, kan je dan gewoon doorgaan ? Ik kan geen temperatuur uitleesprog. vinden voor een grafische kaart, of zijn deze er niet ?[/quote:210f8f6ecc] In principe kan je doorgaan, alleen ik zou aanraden te hem tot z'n max te clocken voor een leuke benchmark ofzoiets en daarna weer een beetje terug te klokken in verband met de levensduur van de kaart. Die wordt met overklokken vaak ietjes verkort, vooral als hij constant op zijn max draait. Maar idd is dit meer iets voor het Videokaarten forum.
Link naar reactie
[quote:6cf787f595="allard_here"]Ondanks veel zoeken, nog geen antwoord gevonden... : Ik heb mijn processor 20% occ´d, temperatuur blijft onder 50C. Radeon 9700 inmiddels op 300 core, 290 mem. Alles werkt goed. Als je dus geen artifacts etc. krijgt, kan je dan gewoon doorgaan ? Ik kan geen temperatuur uitleesprog. vinden voor een grafische kaart, of zijn deze er niet ?[/quote:6cf787f595] Je kan gewoon doorgaan met overklokken totdat je artifacts ziet of totdat de boel crashed. Heb je de FAQ gelezen van het videokaarten forum? daar staat het een en ander in over overklokken. Je kan ook je bios flashen naar een Radeon 9700 PRO (staat ook in de FAQ) dan loopt hij meteen op 325core 310mem Er is geen temp uitlees programma voor de Radeon 9700. Je hebt een videokaart nodig met Hardware monitoring. dit heeft de Radeon 9700 niet.
Link naar reactie
Als je hem geflashed hebt en hij kan die waardes niet aan zul je hem met een overclocktool standaard lager moeten laten draaien. Ik haal die memspeed alleen als het niet te warm is, dus laat ik mijn kaart standaard op 290 Mhz Mem draaien en 392 Mhz Core. Dat is 40 Mhz onder de max van de core en 20 Mhz onder de max van het memory.
Link naar reactie
[quote:a99bc035e8="Hu'uruun"]In principe kan je doorgaan, alleen ik zou aanraden te hem tot z'n max te clocken voor een leuke benchmark ofzoiets en daarna weer een beetje terug te klokken [/quote:a99bc035e8] huh??? draait het daar dan allemaal om? een score bij 3dmark?? :roll: dus jij zet je kaart altijd tegen de max aan, zwaar aan de artifacts, scoort een benchmark, zet em online en draait em daarna weer terug. denk eerder dat je het goed doet als je de kaart overclocked tot waar hij gewoon super draait, en em daar op laat draaien dag en nacht.. daarnaast, tegen de max draaien is voor mij normaal; doe er echt geen 3 jaar mee ofzo :wink:
Link naar reactie
Ik zoe hetzelfde als Hu'uruun voor een mooie benchmark score. Even kijken hoeveel je uit je computer kan trekken. En verder laat ik niet alles dag en nacht op zijn max draaien omdat tie dan instabiel is (net genoeg om je 3d mark mee te draaien) :wink: Als ik met een core van 432 een paar uur ga gamen dan trekt mijn kaartje dat niet en slaat alles vast.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...