Ga naar inhoud

Welke videokaart zal ik kopen? budget van 70 Euro.


Aanbevolen berichten

dag mensen, Ik heb de beschikking over max 70 euro voor een computer. Ik heb de keuze uit de volgende videokaarten en vraag me dus af welke ik het beste kan kopen, namelijk: MSI GeForce4 MX-440SE-T 64 MB TV-Out (Retail) Prijs: € 58,- Abit Siluro GeForce4 MX-440 64 Mb TV-out (retail) Prijs: € 65,- Asus V8170 SE GeForce4 MX-440SE 64 MB TV-out (Retail) Prijs: € 65,- Asus V9180-T Geforce 4 MX-440 64 Mb TV-out (retail) Prijs: € 59,- Als ik naar de specificaties kijk, lijkt mij de Asus V9180 het beste, maar ik er eerlijk gezegd niet zo heel veel verstand van. Ik hoop dat iemand van jullie het misschien weet! Vriendelijke groet, [color=red:528bd17129][i:528bd17129] [Mod-edit] Volgende keer een wat duidelijkere topic naam ipv "Hmm", dit keer heb ik je topic naam veranderd. Op dit forum is het gewenst om in de topic naam duidelijk weer te geven wat het onderwerp van je topic is. gr, Red Dragon [/mod-edit] [/i:528bd17129][/color:528bd17129]
Link naar reactie
Leuk bedoeld hoor maar dat zijn amerikaanse webshops. als ze al in nederland leveren komt daar een berg verzenkosten overheen (20 $ ) en als je pech hebt nog V.A.T. (invoer rechten). dus je zit dan snel over de 100 Euro. je kan beter www.tweakers.net/pricewatch hanteren als je iemand op een koopje wilt wijzen
Link naar reactie
Bedankt voor de reacties. Ik uitgezocht hoe duur zo'n ati radeon 9000 is en deze heb ik gevonden. Dit is de kaart: Sapphire 9000 64 MB TV-Out (Retail) Prijs: € 81,- Wel iets duurder, maar als het echt zoveel scheelt dan neem ik waarschijnlijk deze kaart wel. Maar ik heb de kaart niet echt nodig voor spellen en dergelijke, maar wel voor een stabiele en snelle computer, die ik op dit moment niet heb door een slechte Geforce 2 MX400-kaart 64mb (64 bit). Ik irriteer me namelijk mateloos door stottend beeld en langzame verwerking van de simpelste dingen. Ik weet bijna zeker dat het door die kaart omdat mijn pa dezelfde computer heeft met een toevallig Geforce 4 MX440 kaart.
Link naar reactie
Meen je dat? Ik heb het laatst uitgezocht en het verschil zit naar mijn idee in het aantal bits. Die van mij is 64 bits en die van mijn pa 128 en ddr. Of zeg ik nu iets heel doms? Waar ik ook wel eens aan heb gedacht was, dat het misschien het intern geheugen is, dat is namelijk ddr 266 maar mijn moederboard ondersteund 333mhz. Zou daar de bottleneck zitten? Mijn pa heeft een iets ander moederboard, ook van msi en die ondersteund alleen 266 mhz.
Link naar reactie
[quote:0321b3a874="benpieter"]Meen je dat? Ik heb het laatst uitgezocht en het verschil zit naar mijn idee in het aantal bits. Die van mij is 64 bits en die van mijn pa 128 en ddr. Of zeg ik nu iets heel doms?[/quote:0321b3a874] Nee hoor, er zijn verschillende versies van de Geforce MX 440 SE. [quote:0321b3a874]Waar ik ook wel eens aan heb gedacht was, dat het misschien het intern geheugen is, dat is namelijk ddr 266 maar mijn moederboard ondersteund 333mhz. Zou daar de bottleneck zitten? Mijn pa heeft een iets ander moederboard, ook van msi en die ondersteund alleen 266 mhz.[/quote:0321b3a874] Welke programma's draai zoal dan (geen spellen heb ik begrepen)? Ik denk toch dat 9000 een stukje sterker is, wat het ook mag zijn. Het geheugen zou de bottleneck nauwelijks kunnen zijn, de boosdoener is denk ik echt de GF2 MX400. Langzaam opstarten kan ook de schuld zijn van een zwaar vervuilde schijf. Nu zou ik alsnog de GF 2 vervangen hoor, maar ook effe (vooropgesteld dat je met partities werkt, denk het wel omdat je een vrij grote hardeschijf hebt, schat ik) de Windows partitie formatteren en het er opnieuw opgooien. Doet soms ook wonderen.
Link naar reactie
Een geforce4mx440 komt qua snelheid en directxcompliance ongeveer overeen met een geforce2 GTS. De geforce2mx is een budget kaart en die is wel langzamer dan een geforce4mx440. Overigens draait GTA3 Vice City ook nog wel enigszins op een geforce2mx alleen stottert die dan af en toe dus de videokaart zou snel genoeg moeten zijn voor normaal gebruik. Een instabiele en stotterende computer ligt volgens mij niet aan de geforce2mx 64 MB videokaart.
Link naar reactie
[quote:fa182c5e87="Hu'uruun"]Hah, nu ga ik het goed doen RD...[/quote:fa182c5e87] Klopt helemaal, zo zie je maar weer hoe verwarrend al die nummers zijn, er zit geen enkele logica in. En ook nog van die flauwe grappen als 9600TX, wat gewoon een overgeklokte 9500 is. Je zou haast denken dat ze het met opzet doen.
Link naar reactie
Ik heb mijn videokaart in die van mij pa zijn computer gedaan en ik merkte vrijwel geen verschil op het eerste gezicht. Daarnaast was de verwerking ook precies hetzelfde. Dus ik heb ik voor de gein eens zijn intern geheugen omgewisseld met die van mij. Nu werkt mijn pc ineens veel soepeler. Ik snap het snap het niet, want ik heb wel vaker hardware controles gedaan met oa. Norton Utillities. Het is beide hetzelfde geheugen, toch merk ik nu aanzienlijk verschil. Ik hoop dat er een jaar garantie op zit! Ik denk ook dat een beter videokaart wonderen zal doen
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...