Ga naar inhoud

Vraagje over DVI


Aanbevolen berichten

Ik wil graag een goedkope videokaart kopen waar je 2 monitoren op kan aansluiten, en ik heb gehoord dat het met DVI kan. En toen na ff wat zoeken vond ik deze videokaart: Club3D ATI Radeon 7000 64DDR DVI TVOut, maar nu is mijn vraag kan ik dan meteen 2 monitoren op de videokaart aansluiten, of moet ik er nog kabels voor kopen?
Link naar reactie
Ik veronderstel dat je 2 gewone CRT-monitoren hebt. Deze videokaart heeft een VGA- en een DVI-aansluiting. Er kunnen dus twee monitoren op worden aangesloten. Maar die DVI aansluiting is digitaal; bedoeld voor een LCD-monitor. Je hebt een DVI-naar-VGA adapter nodig om hier ook een CRT-monitor op aan te sluiten. Vraag of er zo'n adapter bij de videokaart in de doos zit; Zoniet dan moet je hem los aanschaffen.
Link naar reactie
Een voorbeeld van een DVI - VGA adapter staat in de FAQ over beeldschermen. [quote:8465b17a87="FAQ"][b:8465b17a87]Kan ik een VGA monitor op een DVI connector aansluiten?[/b:8465b17a87] Op verschillende videokaarten kun je tegenwoordig meerdere monitoren aansluiten. Vaak tref je dan een combinatie aan van een standaard VGA connector en een DVI connector. Deze laatste is eigenlijk bedoeld voor TFT schermen. Echter met een converter of dongle is het best mogelijk een VGA monitor op een DVI uitgang aan te sluiten. Deze zijn er in de vorm van een blokje, een kort (tussen)kabeltje met twee verschillende stekkers. Deze worden vaak meegeleverd met dergelijke videokaarten, maar zijn ook los verkrijgbaar. dvi-VGA converters: [img:8465b17a87]http://www.elsa-jp.co.jp/images/PIC/supports/big/DVI-DSUB.jpg[/img:8465b17a87] [img:8465b17a87]http://www.isaacsystems.com/images/component_images/10_ft_dvi_im_monitor_cable.jpg[/img:8465b17a87] Hou er rekening mee dat de beeldkwaliteit iets minder kan zijn, het is soms wat waziger, en soms zie je wat reflecties in het beeld. Vage herhaling van verticale lijnen en zo. Mogelijk is dit wat minder bij een wat lagere refreshrate.[/quote:8465b17a87] die videokaart kan prima 2 beeldschermen aansturen.
Link naar reactie
OK het is dus mogelijk, maar ik zit nu met een ander probleem namelijk; Ik ben van plan een Club3D ATI Radeon 7000 64DDR DVI TVOut + DVI/CRT Connector te bestellen, maar ik heb 2 oude monitoren CTX en is het dan mogelijk om hem aan te sluiten aan een DVI/CRT Connector, Of krijg ik dan geen beeld? Ik dacht dat je alle monitoren gewoon kan aansluiten, maar ik kan het natuurlijk fout hebben, wie wil me dit ff uitleggen?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...