Ga naar inhoud

Ati Radeon 9700 flashen naar 9800 pro


Aanbevolen berichten

Binnen een paar dagen moet het dan gaan gebeuren, mijn radeon 9700 'modden' dmv een voltmod én een socket A koeler en memsinks op het geheugen. Nu haalt mijn kaart 391/324 (9800pro snelheden zijn 380/340). Mijn kaart draait ook goed op 340 (voor het geheugen), maar dan krijg ik na een tijd artifacts. Dat is met de voltmod+memsinks straks verleden tijd natuurlijk en dus wil ik proberen om er een[color=blue:2ba9327eed][b:2ba9327eed] radeon 9800 pro bios [/b:2ba9327eed][/color:2ba9327eed]op te knallen. Alleen ie heeft natuurlijk een andere core. Wat denken jullie, maakt het een kans? Het aantal Mhz'en haal ik wel, maar kan mijn core het wel (het is tenslotte maar een R300 core). Of zal het niet werken omdat dr R350 core zo anders is dat ik geen eens meer beeld krijg op mijn kaart? Iemand anders die het geprobeerd had kreeg totaal geen beeld meer, maar dat is niet helemaal repressentatief, want zijn kaart trok de snelheden nooit en bovendien was die kaart kapot (3d liep vast, 2D werkte overigens wel nog goed). Is het het proberen waard? ik heb een pci kaartje dus zou hem terug kunnen flashen, toch?
Link naar reactie
Je moet het zelf weten, als je het wilt proberen. Volgens mij kan het wel en zo niet, zet je gewoon de oude Bios weer terug, met behulp van de Baxcorp Disk (TM :wink: ) waarmee je ook 'blind' flashen kan. (Zie ook FAQ dit forum) Ik weet alleen niet of de verschillen tussen de 9700 en 9800 klein genoeg zijn, om een Biosflash mogelijk te maken.
Link naar reactie
Er zijn wel veel overeenkomsten tussen de 9700 en de 9800. Dus vandaar dat het misschien wel lukt. Zo zie je maar dat je een 9700 áls 9800 kan installeren, als de kaarten erg veel verschilde lukte dat niet. Als het wel lukt, hoef ik ook nooit meer een driver-hack te installeren en heb je meer optimalisaties voor aniso en fsaa (als 9800). Terug flashen moet iig wel lukken, maar als er een heeeele grote kans zou zijn dat het niet gaat dan doe ik het niet.
Link naar reactie
Ik ben het met RD eens, ik zou er niet aan beginnen. Eigenlijk wil ik ook is testen wat nu precies het verschil is in score tussen een 9700 en 9800 op dezelfde core snelheid, hebben die nieuwere technieken effect? Mss kunnen we dat een keer proberen RD. Allebei 03 draaien op dezelfde cpu snelheid en zelfde snelheden op de 3d kaart.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...