Ga naar inhoud

-= Nieuwe generatie videokaarten topic deel 8 =-


Aanbevolen berichten

Niets over bekend over wat er na de Radeon 9900 komt laat dat maar aan de marketing mensen over, overigens inttereseerd het me geen sier hoe en videokaart heet, van mij part het de volgende ATI General X of zo. lekker belangrijk, als de kaart maar goed is [img:bd0ccdf0c7]http://www.nbproducties.nl/smilies/waaromnou.gif[/img:bd0ccdf0c7]
Link naar reactie
  • Reacties 213
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • anoniem

    214

R360 word Radeon 9800XT en niet Radeon 9900 zoals velen dachten: [quote:cc1003e9c3][b:cc1003e9c3] ATI's R360 to be called the Radeon 9800XT Radeon 9900 was an option[/b:cc1003e9c3] By Fuad Abazovic: dinsdag 02 september 2003, 11:20 ATI HAS FINALLY decided what it will call the R360 and now it's no secret anymore. ATI had two names for this technology from the beginning. One was Radeon 9900 PRO the only step left for this generation of cards, and the other the Radeon 9800XT. From the very beginning, ATI decided to name the re-spin of the chip based on its performance. So it didn't feel it could call it the Radeon 9900 PRO if it wasn't acting as one. At last year's Computex, Gigabyte and ATI played with the Radeon 8500XT name, clocked at 300MHz rather than the standard 275MHz. So it's built on that concept. The Radeon 9800XT will end up at 425MHz+ for the chip and 700MHz for memory and there are likely to be DDR I and DDR II cards, it appears. 425MHz and more for a 0.15µ (micron) chip seems like a real engineering challenge. Increasing the speed from 325MHz for R300 to 425MHz for R360 is also quite a challenge. µ[/quote:cc1003e9c3] Of deze informatie klopt moeten we afwachten, de tijd zal het leren. Ik zou het bijzonder jammer vinden als deze kaart slechts een opgefokte Radeon 9800 PRO is, is dat alles wat ATI ruim een half jaar na de introductie van de R350 core kan leveren? :( Bron1: http://www.theinquirer.net/?article=11324 Bron2: http://www.tweakers.net/nieuws/28564
Link naar reactie
[quote:55d9661f19="Red Dragon"]Ik zou het bijzonder jammer vinden als deze kaart slechts een opgefokte Radeon 9800 PRO is, is dat alles wat ATI ruim een half jaar na de introductie van de R350 core kan leveren? :( [/quote:55d9661f19] Je mag wel zeggen 1,5 jaar na de R300 is er weinig gebeurd bij ATI, ze profiteren duidelijk van de stilte en de leiding, is wel goed voor het bedrijf, ze kunnen de hoge R&D -kosten goedmaken. Ik hoor geruchten dat de R9800XT niet alléén een freq.verhoging wordt (forum rage3d, Hellbender) maa ja, we horen zoveel geruchten ;) Ik denk dat ik beter een waterkoelingssetje kan kopen ipv van deze XT ;)
Link naar reactie
[quote:95c216c07e="SkinnerEd"] Je mag wel zeggen 1,5 jaar na de R300 is er weinig gebeurd bij ATI, ze profiteren duidelijk van de stilte en de leiding, is wel goed voor het bedrijf, ze kunnen de hoge R&D -kosten goedmaken. Ik hoor geruchten dat de R9800XT niet alléén een freq.verhoging wordt (forum rage3d, Hellbender) maa ja, we horen zoveel geruchten ;) Ik denk dat ik beter een waterkoelingssetje kan kopen ipv van deze XT ;)[/quote:95c216c07e] Ik hoop dat ze gelijk hebben met die geruchten, de R300 en R350 core verschillen tenslotte ook een beetje, een beetje voorruitgang naast een core en mem versnelling mag wel. Ik verwacht overigens dat de R400/420 aka Loki pas echt een "next-gen" videokaart word. Maar zo lang kan ik niet wachten. Ik kan me overigens voorstellen dat als je de Radeon 9800 PRO 256mb in je kast hebt hangen de 9800XT niet echt spannend voor je is. Kan je beter je geld ergens anders aan uitgeven. Al aan een Audigy 2 ZS gedacht ;) :) Als ik het allemaal zo kan beoordelen in dit vroege stadium lijken me de NV38 en R360 een beetje slappe upgrade's. Doet me denken aan de GeForce 2 Ultra. erg duur maar niet echt vernieuwend.
Link naar reactie
[quote:bf7b1afa10="Red Dragon"][quote:bf7b1afa10="SkinnerEd"] Je mag wel zeggen 1,5 jaar na de R300 is er weinig gebeurd bij ATI, ze profiteren duidelijk van de stilte en de leiding, is wel goed voor het bedrijf, ze kunnen de hoge R&D -kosten goedmaken. Ik hoor geruchten dat de R9800XT niet alléén een freq.verhoging wordt (forum rage3d, Hellbender) maa ja, we horen zoveel geruchten ;) Ik denk dat ik beter een waterkoelingssetje kan kopen ipv van deze XT ;)[/quote:bf7b1afa10] Ik hoop dat ze gelijk hebben met die geruchten, de R300 en R350 core verschillen tenslotte ook een beetje, een beetje voorruitgang naast een core en mem versnelling mag wel. Ik verwacht overigens dat de R400/420 aka Loki pas echt een "next-gen" videokaart word. Maar zo lang kan ik niet wachten. Ik kan me overigens voorstellen dat als je de Radeon 9800 PRO 256mb in je kast hebt hangen de 9800XT niet echt spannend voor je is. Kan je beter je geld ergens anders aan uitgeven. Al aan een Audigy 2 ZS gedacht ;) :) Als ik het allemaal zo kan beoordelen in dit vroege stadium lijken me de NV38 en R360 een beetje slappe upgrade's. Doet me denken aan de GeForce 2 Ultra. erg duur maar niet echt vernieuwend.[/quote:bf7b1afa10] Precies, ik vind dit wel heel erg weinig vooruitgang. Ik heb vorige maand een audigy 2 player gekocht, wat is ZS? heb ik de 'verkeerde' gekocht ? Voor de rest is zou ik geen zinnige upgrade weten, laat the big six nou maar eens komen (HL2, Stalker, DeusEx2, Doom3, FarCry en Max Payne2).
Link naar reactie
verkeerde timming voor wat betreft de Audigy 2, de ZS is de opvolger. Audigy 2 ZS: http://www.tweakers.net/nieuws/28474/?highlight=audigy+2+ZS Ik zelf heb de Audigy 2 al weer een jaar en denk dat ik deze ZS maar ga kopen, je moet toch wat he ;) Wat betreft "the big 6" Die kan jij met je huidige systeem perfect draaien lijkt me :)
Link naar reactie
[quote:27e2374b0a="Slashhead"]Ik zal S3 even een mailtje sturen over het hoe en wat van die plank. U hoort nog van me :wink:[/quote:27e2374b0a] [i:27e2374b0a]Hi Raymond, How are you doing. Its good to hear from you. DeltaChrome is almost ready and we are still on track. We should have a conference call sometime. -Nadeem[/i:27e2374b0a] Ik zal proberen wat specifiekere antwoorden te krijgen.
Link naar reactie
op tweakers staat weer iets over de NV40 en deto 50.xx De NV40-core zou bestaan uit 175 miljoen transistors, en men hoopt deze op 600MHz te kunnen klokken. Het geheugen zou bestaan uit zestien GDDR2-chips met een effectieve snelheid van 1,5GHz, wat uitgaande van een 256 bit brede bus een bandbreedte van 48GB/s oplevert. Ook zou de architectuur (dit keer wel echt) acht pipelines hebben. De vertraging van NV40 betekent overigens niet dat nVidia de rest van het jaar niets nieuws meer te bieden heeft; er wordt nog steeds een opgefokte NV35 (GeForce FX 5900) in de vorm van NV38 verwacht op Computex 2003. Daarnaast kunnen we volgende week maandag de release van Detonator 50.xx tegemoet zien. Deze driver zou met name de NV3x-generatie een performanceboost geven dankzij een vernieuwde real-time compiler. Deze zorgt ervoor zorgt dat de rekenkracht en registers van de GPU optimaal gebruikt wordt door de pixel- en vertex-shaders, en zoals uit dit topic op Beyond3D blijkt kan de shader-performance erg afhankelijk zijn van deze factor. http://www.tweakers.net/nieuws/28639
Link naar reactie
De NV40 en R420 komen niet dit jaar: [url=http://www.tweakers.net/nieuws/28719]Bron[/url] [url=http://www.tweakers.net/nieuws/28719]Bron van de Bron[/url] [quote:134ca754bd][size=18:134ca754bd]No NV40 or R420 to Come in 2003[/size:134ca754bd] The chances of the next-generation graphics products to reach store shelves this calendar year were not big at all and now they are equal to zero. Both leading companies have never commented on the rumours about NV40 or R420 graphics chips, even though unofficial stories built castles in the sky about the upcoming processors and their power. A senior executive at ATI told me one day: “We do not need new graphics architecture this year”; a week after the conversation Mr. Jen-Hsun Huang, the CEO of NVIDIA, said during the quarter conference call that “Now ii is not a time to talk about next generation products…” Based on such claims from the companies themselves and considering the rumours collected by this web-site, neither ATI nor NVIDIA are ready to roll-out powerful next-generation VPUs this year. There is absolutely no difference between the possible reasons of the postponement; we should take it as a fact and nothing more. According to the information from the same web-site that watches all the rumours all the time from all around the web, the NV40 will have 8x2 architecture, include 175 million of transistors and will be equipped with 1500MHz memory. The target clocking of the chip is 600MHz. The part has not been taped out yet, according to the source, despite of the earlier claims. ATI’s R420 VPU is expected to have 12x1 architecture, blazing core-speeds and skyrocketing memory. There is no information about its tape out, but I would doubt about its successful silicon implementation at this point. The fourth generation graphics processors will support additional functionality of Pixel and Vertex Shaders 3.0 pushing the limits of 3D even further. But this will only happen next year, we should add...[/quote:134ca754bd] Persoonlijk had ik er ook niet echt op gerekend dat beide kaarten dit jaar kwamen. de Ati R360 en nVidia NV38 zullen de laatste high-end kaarten worden dit jaar vermoed ik.
Link naar reactie
Wat info over de R420 en R500: [quote:e15dc7d322]Just a small reminder because some people seem not to know: The R500 "is" the R400, which was cancelled early this year. There are many reasons to this, among which the fact that ATI didn't feel they could deliver the R400 in the required timeframe, which is Q1 2004 ( it seems the August 2003 timeframe was either BS, or that it had already been delayed a bit before getting cancelled. ) The R500, thus made by the same team which worked on the R400, might of course have more features than the original R400 design had, because, well, it'll only be launched in Q4 2004, best case scenario. The R420, which is based on the R3xx design with, of course, many tweaks, is to be launched in H1 2004, probably Q1 in fact. The estimated tape-out date and the transistor count are unknown. [/quote:e15dc7d322] [url=http://www.notforidiots.com/GPURW.php]Bron[/url] Als ik dit zo lees word de R500 pas een echt vernieuwend ontwerp, maar dat duurt nog erg lang. De R420 is dus nog steeds gebasseerd op de R3x0. Maar eerst komt de R360 nog natuurlijk.
Link naar reactie
Raymond wordt eens wakker joh, je bent een beetje aan het afzakken mbt de messenger ;) Wanneer komt dit spul uit en wat denk je ervan: Volari Duo Volari™ Duo V8 Ultra Specifications Blazing-fast PCI Bus Interface - 32-bit PCI local bus standard Revision 2.2 compliant - True AGP2.0 & AGP3.0 Compliant configuration setting - Hardware auto detect for AGP1.0, AGP2.0 or AGP3.0 mode support Double Octa-pipe 3D Engine - Extreme High performance 256-bit 3D engine - High order surface tessellation - Optimized hardware geometry transform/lighting/setup engine - Total of 4 units of Vertex Shader with Fully compliant Direct3D 9.0 Vertex Shader ver. 2.0 - Total of 8 sets of Pixel Shader (2.0) with Fully compliant Direct3D 9.0 Pixel Shader ver. 2.0 - 16 sets high performance pixel rendering pipelines - Supports Bump Mapping, Mipmapped Cubic Mapping and Volume Texture supports flat and Gouraud shading - High quality anisotropic filtering - Supports 2-side stencil. - 2X/4X full scene anti-aliasing(FSAA) Ultimate Performance 2D Engine - Hardware command queue - High-speed Direct Draw Accelerator - Hardware GDI 2000 Accelerator - Source read-buffer to minimize engine wait-state - Built-in destination read-buffer to minimize engine wait-state High Definition TV-OUT Solution with XV301 - PAL and NTSC Systems. - Composite, S-Video, and Component RGB Output Signals - Macrovision Copy Protection Process Rev. 7.1.L1 - HDTV 480i/480p/1080i/720p YPbPr Output Signals. - A single link TMDS transmitter with excellent scaling capability for TFT LCD panel display MPEG-2 Video Decoder - MPEG-2 MP@ML standards compliant - Supports up to 20 Mbit/sec bit rate decoding - True hardware VCD, DVD and HDTV decoding Video Accelerator - YUV-to-RGB color space conversion - Bi-linear video interpolation with integer increments of 1/2048 - Complete graphics and video overlay function - Hardware video decoder interface - Independent VBI capture - Supports DVD sub-picture playback overlay - Built-in independent Gamma correction RAM Proprietary Cipher Video Processor - 5 fields per-pixel motion detection de-interlace function, video sources from MPEG decoder, Video capture and AVI interfaces. - Down scaling function and scaling vector as 1/2, 1/4. - Next generation de-interlaced and 1/2 down scaling function. Display Memory Interface - Supports DDR SDRAM, DDR-II SDRAM type to 256M Bytes memory BitFluent Architecture (XGI Volari Duo Only) - Advanced interface for dual GPU solution - Up to 2.13GB bus bandwidth High Integration - Programmable 24-bit true-color RAMDAC up to 400 MHz pixel clock - Built-in VIP interface - VESA Plug & Display for PanelLink Interface - Built-in Thermal Diode for GPU Security-Update Miscellaneous - Supports 32K/64K/128K Bytes ROM decoding - Supports 20MHz SPI ROM interface 1140-balls 37.5mm x 37.5mm FC-BGA package http://www.xgitech.com/products/products_duo_specv8.htm Helaas geen nieuws mbt AF, geheugen bus etc.
Link naar reactie
Oftewel het product wat eerst Xabre II zou gaan heten, XGI is tenslotte SIS en Trident samen. Xabre II = Volari™ Ik denk niet dat dit echt een concurent op High end gebied word, maar voor de 100 en 200 euro kaarten van ATi en nVidia misschien wel een goeie concurent. de specs zien er prima uit. Edit: het is natuurlijk wel een DUAL GPU systeem die [url=http://www.xgitech.com/products/products_duo.htm]Volari Duo[/url]. 2x zo'n V8 Ultra op een kaartje maakt het toch wel een geduchte tegenstander met 16 pipelines totaal. :o Ik wacht de reviews met smart af 8) :o
Link naar reactie
Leuk ... heel leuk, vooral als je tegen het eind van het jaar een nieuwe kaart denkt te kunnen kopen :( ;) Ik ben benieuwd wat de concurrentie te bieden heeft dat tegen de 9800Pro op kan (en hoe de 9800XT daar tegenover staat). Laten we in ieder geval hopen dat de niet-Ati/nVidia-kaarten ergens te koop zijn, want anders heb je aan die mogelijke concurrentie nog niks.
Link naar reactie
Gelezen op Elite Bastards, via Beyond3D forums: [quote:8ddc50ee0c]Chris Lin at XGI: I guess you would want to know where our performance is: Simplier way of remembering our product segments: 3DMark2003 Volari Duo V8 Ultra - 5600+ Volari Duo V5 Ultra - 4000+ Volari V8 Series - 3000+ Volari V5 Series - 2000+ Volari V3 Series - 1000+[/quote:8ddc50ee0c]Zie [url=http://www.elitebastards.com/forum/viewtopic.php?t=2036]deze[/url] draad. Natuurlijk de vraag in hoeverre deze getallen betrouwbaar zijn, maar het verhoogt wel mijn interesse in deze kaart.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...