Ga naar inhoud

-= Radeon Topic deel 15 =-


Aanbevolen berichten

  • Reacties 149
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • anoniem

    150

Ik kies voor de Radeon 9800XT omdat ik een snelle 256mb kaart wil voor HL2 en omdat ik de huidige games op 1280x1024x32 + FSAA4x AF8x of 16x wil spelen. Dat trekt mijn Radeon 9700 niet en een 256mb 9800XT wel. Die volgende kaart van ATI komt volgend jaar wel weer, ik koop al jaren om de 9 maanden een nieuwe videokaart, mijn radeon 9700 Non-Pro is nu 8 maanden oud.
Link naar reactie
[quote:23d2cd8c33="Baxcorp"]Ja, dat is waar ook, de R300 core loopt al meer dan een jaar mee :o ! Wat een fantastisch product eigenlijk. Ik had er even niet aan gedacht dat je die R9700 al zo lang had.[/quote:23d2cd8c33] Dat ben ik zeer zeker met je eens, ik heb nog niet eerder meegemaakt dat ik na 8 a 9 maanden het gevoel had dat me kaart nog niet echt verouderd is. dat had ik daarvoor wel vaak. De R300 core kan nog steeds prima mee ben ik van mening, echter leg ik de lad voor mijn eigen pc iets hoger 8) [quote:23d2cd8c33="Baxcorp"]Negen maanden met een een videokaart doen is voor een "videokaarten en monitoren" [color=red:23d2cd8c33]MOD[/color:23d2cd8c33] idd erg lang 8) :wink:[/quote:23d2cd8c33] Yeps, dat is waar, eigenlijk moet ik elke ATI/nVidia refresh aanschaffen, ik zit nog steeds te wachten op Computer! Totaal (IDG) dat ze dat gaan financieeren ;)
Link naar reactie
[quote:cf553c8bd6="Red Dragon"]Raar die lite, hij loopt gewoon op de standaard snelheden van een PRO.: [quote:cf553c8bd6]Sapphire Atlantis RADEON 9800 PRO Lite 128MB AGP x8/x4/x2 interface, 128 MB DDR SDRAM memory in 8 chips on both PCB sides. Samsung 2.8ns memory chips, it corresponds to 350 (700) MHz but the memory works at [b:cf553c8bd6]340 (680) MHz. GPU clocked at 380 MHz. 256bit memory bus.[/b:cf553c8bd6] [/quote:cf553c8bd6] Vraag me af wat er dan lite aan is, misschien het geheugen? dat is dus 2.8ns op de Lite, ik weet niet wat er normaal op een 9800 PRO zit.[/quote:cf553c8bd6] De kaart zit op een R9700 PCB? btw, je moet regelen dat je de afdankertjes krijgt van je collega mod ;)
Link naar reactie
[quote:fb856166f2="hjs"] De kaart zit op een R9700 PCB?[/quote:fb856166f2] Zou je denken? PCB ziet er bijna het zelfde uit als ik die foto's zie, heb alleen nog niet het hele artikel gelezen. [quote:fb856166f2="hjs"] btw, je moet regelen dat je de afdankertjes krijgt van je collega mod ;)[/quote:fb856166f2] Goed idee 8) Dan zou ik dus een gratis ATI Radeon 9800 256MB DDRII moeten kunnen scoren ;)
Link naar reactie
Kijk maar naar de powerconector. verglijk ze maar ;) http://www.ixbt.com/video2/images/sapphire-4/sapphire-9800lite-scan-front-with-cooler.jpg http://www.ixbt.com/video2/images/ref/r9700-scan-front.jpg sh*t, volgens mij doen de links het zo niet :( als ik de tabellen zo lees, is de Lite vooral met FSAA tot ong. 5% langzamer. Niet veel natuurlijk als zo'n kaart 75 Euro goedkoper is.
Link naar reactie
Je hebt gelijk, ik heb nog even gekeken op http://www.ixbt-labs.com/articles2/radeon/sapphire-4.html en daar staan o.a. de foto's van de reference design's van ATI. de Lite zit inderdaad op een 9700 PRO pcb maar ja, als zo'n kaart 75 Euro goedkoper is dan is het wel een erg leuk kaartje. [quote:c2fad4d567]RADEON 9800 PRO Lite is Sapphire's unique product. Actually, all components of the RADEON 9800 PRO are moved to the altered PCB of 9700 PRO which has a place for the RAGE Theater, and such cards can be equipped with VIVO. But if the card of the old design works perfectly why did they make a new one for the RADEON 9800 PRO? I think it's one of Sapphire's tricks ATI shuts its eyes to. The most notable is the price. It's $70 lower compared to an average card based on the 9800 PRO. I think that such card was ordered by some assembler who then brought them to the gray market, and quick dealers made use of it. But such cards weaken sales of Sapphire's 9800 PRO based cards, that is why they can quickly disappear. [/quote:c2fad4d567]
Link naar reactie
De site is nu sneller, http://www.hardware.info/reviews.php?id=430 De radeon 9800XT is vooral met Hoge resolutie's en FSAA4x + Aniso geactiveerd erg snel valt me op. de stap " terug " van 256mb 700mhz DDR2 naar 730mhz DDR1 is toch goed geweest, de timings van DDR1 zullen een stuk strakker wezen. Die geschatte 599 Euro had ik wel verwacht, nu nog wachten op het moment dat hij leverbaar is 8)
Link naar reactie
Opzich is de introductie van de XT een logische stap en ik zie eigenlijk niet direct in wat dat met monopoly te maken heeft. DirectX 10 is er nog lang niet en ATI is de enige met OpenGL 2.0. Voordeeltje dat je hebt is dat je gewoon weer een net iets snellere kaart hebt voor hetzelfde bedrag. Want de door HWI afgegeven 599,- klopt volgens mij niet en is 100 euro te hoog.
Link naar reactie
[quote:ad7756c384="Slashhead"]Opzich is de introductie van de XT een logische stap en ik zie eigenlijk niet direct in wat dat met monopoly te maken heeft. DirectX 10 is er nog lang niet en ATI is de enige met OpenGL 2.0. Voordeeltje dat je hebt is dat je gewoon weer een net iets snellere kaart hebt voor hetzelfde bedrag. Want de door HWI afgegeven 599,- klopt volgens mij niet en is 100 euro te hoog.[/quote:ad7756c384] Ik vind het een beetje magertjes, sinds de R9700 is er weinig veranderd, deze is straks 2 jaar op de markt. Ik kan me niet van het idee losmaken dat dat niets te maken heeft met het zwakke optreden van direct concurrent nv. Ik heb het nooit eerder in de historie gezien dat er 3 varianten met zo weinig verschil van de dezelfde firma achterelkaar werden gereleased. De R9800 XT is 6-7% sneller dan zijn voorganger :lol: Maar goed, als je het bekijkt vanuit het oogpunt van een refresh is het natuurlijk positief Opzich heeft het ook voordelen, het spul blijft wat langer z'n waarde houden, maar ik had toch graag wat meer power gezien, dat hebben we straks echt nodig met Far Cry, Stalker, Doom3, HL2 etc. Het zou leuk zijn als er een R9800 max uitkwam, maar ik denk dat dat een soort spreekwoordelijk onbereikbaar ideaal blijft.
Link naar reactie
Het voordeel van dat er in de produktserie van ATi eigenlijk weinig gebeurt is het laatste jaar, is dat de R&D afdeling misschien al zijn tijd en energie heeft kunnen steken in de volgende generatie GPU's. Ook kan er meer geexperimenteerd worden met andere [url=http://www.xbitlabs.com/news/video/display/20030929004713.html]produktieprocedé's[/url]. Dit zou kunnen betekenen dat de "Loki" een waar monster wordt! 8) Ik hoop dat NVidia mee weet te komen of zelfs weer voor kan gaan liggen. Ik heb inderdaad het gevoel dat zij de ontwikkeling van GPU's een beetje vertraagd hebben (in het algemeen, niet van hunzelf) door het uitbrengen van de 5800 serie en gezien de DX9 capaciteiten ook van de 5900... :cry:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...