Ga naar inhoud

Wasmachine draait terwijl de stroom is a


Aanbevolen berichten

Dan was de stroom er dus niet af van die groep. Je huis is verdeeld in meerdere groepen, de wasmachine kan op een groep zitten waar meerdere ruimtes op aangesloten zijn maar het kan ook een aparte groep zijn. Controleer dus altijd met bv een spanningszoeker (= schroevendraaier met een lampje er in) of een multi meter of de 230V er echt wel af is als je ergens mee bezig gaat.
Link naar reactie
@ Harry O, ha ha ha, dat begrijp ik :) Maar bedankt voor de reactie! Ik vraag me alleen af of het mogelijk is dat ik op de een of andere manier stroom van bv de buren krijg. Het gaat maar om 1 stopcontact dus dat is vreemd. Het lijkt me zeer ongebruikelijk dat er maar 1 stopcontact op een groep is aangesloten.
Link naar reactie
In een aantal huizen is in het verleden een groep gemaakt voor alleen een wasmachine met hierbij een aardlek schakelaar van 500mA. Dit mocht nvvt niet meer, er zijn toen nog wel wasmachine groepen gemaakt met een gedeelde normale aardlek schakelaar van 30mA. Ik denk dat jij dus een aparte wasmachine groep hebt. De kans dat je van de buren aftapt lijkt me bijna nul. Maak groep voor groep spannings loos en je weet het antwoord.
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...