Ga naar inhoud

AEG Lavamat foutmelding bij drogen


rjskroes

Aanbevolen berichten

Hallo, Ik heb een AEG Lavamat 16850, Type HI056324 PNC=914605303 Tijdens het drogen geeft de machine steeds vaker de foutmelding E20 (vergezeld van een pieptoon elke 20 seconden), waarna ik de startknop indruk en de machine weer doorgaat. Dit gebeurt een aantal keer tijdens een droogbeurt, maar het programma wordt wel afgedraaid. Een aantal weken geleden heb ik een monteur laten komen die mij verzekerde dat het probleem schuilde in een slecht sluitende deur, en anders zou de printplaat vervangen moeten worden. De foutmelding bleef aanhouden en sinds gisteren krijg ik tijdens het drogen een onophoudelijke pieptoon, dus ik vrees dat er iets ernstigers aan de hand is. Kan iemand mij helpen? Bij voorbaat dank
Link naar reactie
De werkelijke melding is dan E22: probleem met water afvoer tijdens droog proces. Als dit tijdens het wassen niet op treed valt de afvoerpomp zelf af. Verwijder bovenblad en maak het gehele droog citcuit schoon. Dus de droog unit openen, slangen afkoppelen en condensor bak afkoppelen. Maak dit volledig stof en prut vrij.
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...