Ga naar inhoud

Welke VGA-kaart op laptop


Aanbevolen berichten

Ik sta op het punt een laptop te kopen. Mijn keus ligt bij een Asus L3500H of een Compaq Evo N1020v. Beide laptops ontlopen elkaar niet, maar qua grafische kaart, is het voor mij echt onduidelijke materie. Welke grafische kaart (of chip) is beter een Sis of een ATI ? Wat is shared VGA-memory ? Wie helpt mij bij mijn keuze ? PCMANIA
Link naar reactie
[quote:6d9cbdeea5="Red Dragon"]Ik zou een Ati Radeon 9000 mobility nemen. of een GeForce ti 4200 Go. Shared memmory houd in dat de videokaart geen eigen geheugen heeft maar het interne geheugen van je laptop voor videokaart zaken gebruikt. Als je games wilt spelen op je Laptop moet je geen Shared memmory hebben![/quote:6d9cbdeea5] Red, ik heb een 440 Go die naast zijn eigen 64 mb ook nog 63 mb shared gebruikt(staat bij 3d-properties) én speel spellen...
Link naar reactie
Yeps. je geeft het zelf al aan, hij heeft 64mb eigen geheugen. Ik heb het over een videokaart die alleen maar shared geheugen heeft. dat is niet geschikt voor games. Een desktop videokaart shared ook geheugen naast zijn eigen geheugen, dat is normaal dat gaat via AGP (AGP aparture size, zie FAQ) dat doet jou GeForce 4 MX 440 Go ook. Er zijn echter ook videokaarten voor laptops die geen eigen geheugen hebben en alleen maar shared memmory, dat is niet zo heel erg maar als je games gaat spelen merk je dat direct in de performance.
Link naar reactie
ik heb zelf een laptop met een gf4 go 488 (go440 met agp 8x)en een p4 2,6ghz. ik kan hier echt prima spelletjes op spelen, het enige nadeel aan deze grafische chips is dat deze geen dx8.1 ondersteunt, maar verder kan ik alles goed spelen. :D 3dmark [url]http://service.futuremark.com/compare?2k1=6040731[/url] ps: was laatst in een computerwinkel en daar wilden ze op een fujitsu siemesn laptop met een p4 2,4 en een mobility radeon 9000 3dmark 2003 draaien en dat was hem gewoon te veel de laptop sloeg iedere keer af bij de 3e test, ik denk dat hij gewoon te warm werd. dus ik denk dat je met de laptops van nu de spellen van nu kunt spelen maar je moet er in de toekomst niet al te veel van verwacthen ik zou trouwen voor de Ati chip gaan die sis is helemaal niks
Link naar reactie
[quote:9786a3b6eb="jackdegek"][quote:9786a3b6eb="Red Dragon"]Ik zou een Ati Radeon 9000 mobility nemen. of een GeForce ti 4200 Go. [/quote:9786a3b6eb] De ti 4200 Go komt toch pas eind dit jaar uit? En hij verbruikt ook aardig wat stroom, geloof ik..[/quote:9786a3b6eb] Volgens mij is die al een tijdje uit hoor. de GeForce FX 5200 Go komt eind dit jaar uit. wat stroom verbruik betreft heb je denk ik wel gelijk. de ATI kaarten zijn daar beter in.
Link naar reactie
volgens Anandtech duur het toch tot het einde van het jaar voordat de chip in notebooks zit: [quote:5187e2ddfd] Finding a home for the GeForce4 4200 Go is actually the second, and perhaps largest, problem we have with the chip. ATI set a new mobile standard for time to market: notebooks based on the ATI Mobility Radeon 9000 were shipping seven days after the product was announced. Unfortunately for consumers NVIDIA will not be following the same path. [b:5187e2ddfd]We were told to expect the GeForce4 4200 Go to be in laptops towards the end of this year and the start of next year.[/b:5187e2ddfd] That is quite a while to wait, especially with the holiday season about to go into full swing. We are also somewhat concerned with what OEMs will opt for a GeForce4 4200 Go solution being that the power and thermal requirements of the chip are very demanding [/quote:5187e2ddfd]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...