Ga naar inhoud

2 vraagjes: 1) refresh rate, 2) misschien overklok probleem?


Aanbevolen berichten

1) De refreshrate staat bij mij in XP op 85hz gelockt. Echter wanneer ik in spellen ging spelen ging hij vaak weer terug naar een andere refreshrate. Ik had hiervoor laatst het Reforce programmaatje gebruikt. Werkt prima, alleen niet met alle spellen volgens mij. Bij mij deed Battlefield 1942 het opeens niet meer :cry: Reforce uitgeschakeld en hij deed het weer wel, maar ja weer dat refreshprobleem dus. Is hier soms een oplossing voor? 2) Ik heb mijn videokaart overgeklokt en op het eerste gezicht draait alles goed. Nu ging ik Battlefield 1942 spelen en loopt het spel tussen door even vast (bevriezen). Kan dit aan het overklokken liggen? Misschien toch wat minder stabiel nu?
Link naar reactie
[quote:fce06c735b="AoM"]Als je overgeklokt heb met rivatuner kan je daarmee ook de refreshrate in games veranderen (staat volgens my ook in de faq)[/quote:fce06c735b] Ik heb WinFox gebruikt, zat bij mijn kaart. Maar als je met die Rivatuner per game refreshrates in kan stellen zou dat wel erg relaxed zijn :D
Link naar reactie
Uitde FAQ: [quote:1a0d8a9b2d][b:1a0d8a9b2d]* Zodra ik een spel speel, springt mijn beeld op 60hz, hoe komt dat?[/b:1a0d8a9b2d] Als u een game speelt onder Windows 2000 of XP op een afwijkende resolutie van uw desktop resolutie gaat uw beeld automatisch over op 60hz. [i:1a0d8a9b2d]Stel uw desktop resolutie staat op 1024x768 en 85hz en u start een willekeurig spel en speelt dit op 1280x1024 dan springt uw beeld automatisch op 60hz.[/i:1a0d8a9b2d] Dit is een Win2K/XP kwaal en kan met elke videokaart gebeuren. U kunt er verschillende dingen tegen doen, probeert u eens een van de volgende oplossingen: * Instaleer Service Pack 1 (SP1) voor Windows XP * Dowload Rivatuner 2 RC12.4, hier zit een refresh overide in die in Direct3d games en OpenGl games werkt. . * [url=http://www.pagehosting.co.uk/rl/]Dowload[/url] en gebruik Refresh lock of Refreshforce Er zijn nog een aantal andere refreshfix tools te vinden op www.guru3d.com en www.rage3d.com In de nVidia Detonator FX driver's voor de GeForce kaarten zit een Refresh override voor Direct3d games maar deze werkt niet met OpenGl games.[/quote:1a0d8a9b2d] Battle field heeft een eigen refresh rate fix in zich zitten en werkt daardoor niet samen met andere refresh fix software. Als je WinXP SP1 instaleerd en de Detonator FX drivers en daar de Refresh mee fixed dan heb je altijd 85hz en doet Battlefield het ook gewoon. Wat betreft het vastlopen van games. de ente game is gevoeliger voor te ver overklokken dan andere games. zelfs zonder artifact kan je te ver hebben overgeklokt en je game instabiel wezen en vastlopen. tandje terug dus.
Link naar reactie
[quote:dd89425364="Red Dragon"]Als je WinXP SP1 instaleerd en de Detonator FX drivers en daar de Refresh mee fixed dan heb je altijd 85hz en doet Battlefield het ook gewoon.[/quote:dd89425364] WinXP SP1 had ik er al een heletijd opstaan en ook de Detonator FX heb ik sinds een paar dagen. Toch bleef zonder die Reforce tool m'n monitor steeds schakelen (bv in 3DMARK). Je bedoeld waarschijnlijk bij de GeForce tab -> vernieuwingsfrequenties-> vernieuwingsfrequenties overschrijven? Moet je ze dan allemaal op 85 hz zetten of allen die van je videoinstelling (bv. 1024-768)?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...