Ga naar inhoud

TFT monitor + nVidia MX200


Aanbevolen berichten

Hallo, Mijn huidige CRT-monitor heeft (bijna) de geest gegeven. Er komt nu een brandlucht uit en lijkt soms uit de resolutie te vallen. Ook vervormt het beeld in de hoeken. Kortom 't is niet veel soeps meer. :cry: Nu heb ik in mijn computer een videokaart zitten van nVidia, de MX200. Kan ik op deze videokaart een TFT-monitor aansluiten? Voor wat het waard is, ik werk op Windows XP Pro. Zijn er verder nog dingen/zaken waaraan ik moet denken als ik een TFT 17" monitor aanschaf. Gebruik computer: - voornamelijk internet; - ms office; - webdesign; - wel eens een spelletje, maar ik ben niet een die-hard gamer. Ik ben nu nog bezig met Quake III Arena en met RTCW. Tips en aanbevelingen hoor ik graag! Alvast bedankt voor de eventuele input.
Link naar reactie
[quote:2626150dcc="G. Sitters"]Een TFT scherm op een Geforce 2 MX200 moet geen probleem zijn. Waar je vooral op moet letten: 1: response time: hoe korter hoe beter 2: brightness: hoe meer hoe beter 3: contrast: hoe meer hoe beter 4: prijs hangt van de vorige 3 punten af (en van het merk natuurlijk).[/quote:2626150dcc] Wat is een goede middenklasser 17" TFT monitor?
Link naar reactie
Ik heb zelf geen ervarign met TFT schermen, maar Tomshardware was zeer te spreken over de Iiyama AS4314UT. Kijk [url=http://www6.tomshardware.com/display/20021211/lcd-03.html]Hier[/url] maar. Hij is voor 479 euro te koop bij Paradigit, weet echter niet of ik je deze shop moet aanbevelen, maar hier is hij wel veruit het goedkoopst.
Link naar reactie
[quote:c93aa71bdc="G. Sitters"]Ik heb zelf geen ervarign met TFT schermen, maar Tomshardware was zeer te spreken over de Iiyama AS4314UT. Kijk [url=http://www6.tomshardware.com/display/20021211/lcd-03.html]Hier[/url] maar. Hij is voor 479 euro te koop bij Paradigit, weet echter niet of ik je deze shop moet aanbevelen, maar hier is hij wel veruit het goedkoopst.[/quote:c93aa71bdc] Volgens mij heb je 2 versies van die monitor, die nieuwe met 20 ms respons heeft volgens mij dezelfde naam als de oudere versie, met veel mindere specs. (dus misschien is ie daarom zo goedkoop daar) Persoonlijk heb ik voor de Hitachi cml174swx gekozen, 16ms :D Samsung staat ook bekend om zijn zeer goede tft's
Link naar reactie
Waar je ook nog even op moet letten is of je GF2 Mx een aansluiting heeft voor een digitaal signaal, DVI. Dit is een iets grotere aansluiting dan de standaard analoge aansluiting, wit van kleur. In de FAQ staat er een plaatje van. Je kan een tft ook analoog aansluiten, maar ik weet niet wat het effect dan is op de kwaliteit.
Link naar reactie
[quote:446f89d5c0]Volgens mij heb je 2 versies van die monitor, die nieuwe met 20 ms respons heeft volgens mij dezelfde naam als de oudere versie, met veel mindere specs. (dus misschien is ie daarom zo goedkoop daar) Persoonlijk heb ik voor de Hitachi cml174swx gekozen, 16ms Samsung staat ook bekend om zijn zeer goede tft's[/quote:446f89d5c0] Klopt, staat ook vermeld in de review die ik aanwees: [i:446f89d5c0]Note: The way to distinguish the newer version of the monitor from the previous one is to look carefully at the labeling. The older one is called "AS4314UT", while the new one is called "AS4314UTG" - the difference is only in the "G"! However, to make things a bit more complicated, this extra "G" usually only shows up on the cardboard box containing the monitor. Reseller Web sites and retail stores generally continue to refer to the new monitor by its old name. In order to make sure what you're getting, it's best to check the packaging yourself. And when in doubt, check the monitor specifications.[/i:446f89d5c0] Zou best kunnen dat die monitor van Paradigit de oudere versie is. Met de kerst koste de nieuwere versie nog 599 euro, hier is waarschijnlijk wel wat afgegaan. Om het na te gaan kun je volgens mij ook een mailtje sturen naar de desbetreffende shop...
Link naar reactie
[quote:a7d47770ed="CV"]Waar je ook nog even op moet letten is of je GF2 Mx een aansluiting heeft voor een digitaal signaal, DVI. Dit is een iets grotere aansluiting dan de standaard analoge aansluiting, wit van kleur. In de FAQ staat er een plaatje van. Je kan een tft ook analoog aansluiten, maar ik weet niet wat het effect dan is op de kwaliteit.[/quote:a7d47770ed] Kwaliteit is dan ook prima hoor :) Maar je hebt het alleen over de videokaart die DVI moet hebben, maar het TFT scherm moet deze aansluiting dan ook hebben natuurlijk. Goedkopere TFT's hebben deze aansluiting vaak [b:a7d47770ed]niet[/b:a7d47770ed] namelijk.
Link naar reactie
[quote:ab3037a693="taco78"][quote:ab3037a693="CV"]Hij wil nu een nieuwe monitor kopen, en vraagt naar een monitor van goede kwaliteit, die zal die aansluiting dus wel hebben :wink:[/quote:ab3037a693] SAMSUNG MAAKT OOK GOEIE TFT'S HEB ER ZELF OOK 1 RESPONSE 18 MS DUS GOED VOOR GAMEN 8)[/quote:ab3037a693] Zet je Caps lock ff uit aub. en Samungs zijn altijd minimaal 25ms voorlopig, dus die 18 ms is onzin. (je moet altijd beide waardes optellen voor de echte respons tijd aan+uit)
Link naar reactie
Ik kan je de Iiyama As 4314ut best aanbevelen Ik heb zelf sinds 1 1/2 jaar zo'n monitor. Hij werkt prima met een reactietijd van 25ms. Zie nooit dat i 'te traag' is in iedergeval. Beeld is ook haarscherp (zoals bij alle tft's). Ook de auto adjust functie is perfect. Heb hem toen gekozen omdat het toen een van de weinige 17 inch tft's die te betalen was voor een middelbare scholier :D . Nadelen: - Een vaste vga kabel, geen dvi aansluiting. (maar die heeft een mx200 ook niet.) Heb wel een vga kaart met dvi (2 zelfs) maar mis het geen moment, denk niet dat het beeld beter zou worden. - Geen ingebouwde voeding, Het voefingskastje bungelt altijd maar een beetje achter de monitor aangezien het kabeltje vanaf de transformator tot aan de monitor maar 30 à 35 cm lang is (en dan een kabel van 200 cm voor vanaf de trafo naar het stopkontact) Een aanrader voor niet al te veel geld Scenic 20
Link naar reactie
[quote:3450323ccd="CV"]Waar je ook nog even op moet letten is of je GF2 Mx een aansluiting heeft voor een digitaal signaal, DVI. Dit is een iets grotere aansluiting dan de standaard analoge aansluiting, wit van kleur. In de FAQ staat er een plaatje van. Je kan een tft ook analoog aansluiten, maar ik weet niet wat het effect dan is op de kwaliteit.[/quote:3450323ccd] In de FAQ kan ik het plaatje niet vinden. Maar op mijn videokaart zit enkel en alleen een aansluiting voor het analoge signaal..
Link naar reactie
[quote:cdcb617ee1="patsneok"][quote:cdcb617ee1="CV"] Je kan een tft ook analoog aansluiten, maar ik weet niet wat het effect dan is op de kwaliteit.[/quote:cdcb617ee1] Maar op mijn videokaart zit enkel en alleen een aansluiting voor het analoge signaal..[/quote:cdcb617ee1] Ik heb de tft van mijn pa ff van de dvi afgehaald en op een analoge aansluiting gezet en zie daar echt geen verschil tussen. Volgens mijn kan je dus best voor een tft kiezen zonder dvi (als i d'r wel op zit is het mooi meegenomen dan) je vga heeft die immers ook niet. (alhoewel de kans groot is dat bij een volgende vga kaart de kans groot is dat i d'r wel op zit
Link naar reactie
[quote:769d16dafa="scenic20"][quote:769d16dafa="patsneok"][quote:769d16dafa="CV"] Je kan een tft ook analoog aansluiten, maar ik weet niet wat het effect dan is op de kwaliteit.[/quote:769d16dafa] Maar op mijn videokaart zit enkel en alleen een aansluiting voor het analoge signaal..[/quote:769d16dafa] Ik heb de tft van mijn pa ff van de dvi afgehaald en op een analoge aansluiting gezet en zie daar echt geen verschil tussen. Volgens mijn kan je dus best voor een tft kiezen zonder dvi (als i d'r wel op zit is het mooi meegenomen dan) je vga heeft die immers ook niet. (alhoewel de kans groot is dat bij een volgende vga kaart de kans groot is dat i d'r wel op zit[/quote:769d16dafa] Hmm, dan moet ik er nu alvast rekening mee. Ik denk en hoop dat ik langer met mijn TFT doe dan met mijn compu(ong. 3 jaar oud).
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...