Ga naar inhoud

rare strepen en letters


Aanbevolen berichten

ik had een tijd geleden een vast loper (gebeurt wel vaker) en na dat ik het hele zooitje weer ge reboot had kreeg ik het volgende: het scherm waarin ze de schijf op fouten gaan controleren was helemaal door de war, letters waren cijfers of anderen rare tekens en er stonden een hoop heel snel knipperende 0tjes in beeld maar verder deed die het nog wel. toen werd het windows opstart beeld inbeeld gebracht endaar liepen allemaal strepen doorheen. na dat werd de computer gewoon normaal opgestrart en was er verder niks aan de hand. behalve dat ik in medal of honor spearhead rare blauwe streepjes krijg, maar dat is alleen in dat spel. ik heb onlangs wel een nieuwe videokaart erin gestopt, naamelijk een geforce4 mx440 64ddr maar die geeft volges mij geen problemen ik heb een virus scan gedaan en mijn bios voor de zekerheid op default gezet, wat kan ik hier aan doen? 550mhz 192mbram geforce4 mx 440 64ddr van Aopen win 98se
Link naar reactie
Die lijnen en rare letters etc heten "artifacts" Deze komen het meest voor als je je Graf kaart teveel hebt overgeclocked. Ze kunnen echte ook voorkomen als je Graf kaart OF CPU te heet worden. Ik zou dan ook checken of je koeiling los zit, de fans nog wel goed draaien (op de juiste snelheid,... een te lage is ook niet goed), etc. Ik zou er snel wat aan doen, want CPU's en GPU's houden er niet van langdurig heet te zijn!
Link naar reactie
aha, maar wat ik niet snap is dat ik alleen bij het opstarten van windows (echt alleen in het laad beeld, wat overigens veeel korter duurt)een paar strepen zie en bij de schijf controle wat rare "artifacts" maar als die gewoon opgestart is is alles weer normaal soldier of fortune2 enzo draaien normaal behalve battlefield en medal of honor spearhead (allebij EA), in die 2 spelen zie ik korte blauwe lijntjes. IS DIT ONHERSTELBARE SCHADE OF KAN IK DIT VERHELPEN?en hoe zie ik of mijn fans wel goed zitten,draaien? want zover ik hoor blaast alles nog. en als die doorgefikt is dan gaat die winkel maar een niewe dokke.(is pas 2/3 weke oud en ze zijden dat mijn pc em wel aankon, p3 550 192mb's of ram
Link naar reactie
ik heb mijn computer even opengetrokken en mijn ventilator geopend en daar een kilotje stof uit gehaalt. volgens mij heb ik geen koeling op mijn videokaart..teminste ik heb 2 ventilatoren ziten in mijn achterkant een bij de voeding en een die volges mij de cpu koelt. de videokaart ziet er nog goed uit en hij is niet overgeklockt ofzo. zou deze kaart te zwaar zijn voor mijn systeem ofzo? want dan ben ik gelicht
Link naar reactie
niet dat het wat uitmaakt maar mijn strepen zijn een soort beeeldverschuivingen ze zijn niet donkerder ofzo en ze zijn maar +-0,5 cm breed en ze zijn alleen in het opstart beeld, en als ik mijn beeld lager zet dan 32bits dan zie ik blauwe strepe, ik denk dat ik maar een niewe ga halen :evil: [u:90431984b4]maar wat kan er verkeert zitten?? [/u:90431984b4](om herhaling te voorkomen)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...