Ga naar inhoud

radeon 9700 trekt veel aan voeding


Aanbevolen berichten

na een radeon 9700 in mn systeempje te hebben geplugd, en de boel goed oced te hebben, heb ik constant last van harde reboots tijdens gamen. nu heb ik eens MBM mee laten lopen tijdens gamen, en paar sec voor de reboot zijn mn voltages niet echt goed meer te noemen: 5V-- 4,81 12V-- 12,59 :o nu is de 5V nog niet echt een superprobleem, maar de 12V lijn is wel erg hoog. gezien dat je een afwijking mag hebben van max. 0,6 V op de lijnen, gaat er dus iets goed verkeerd. met mn ti-4200 had ik hier nooit problemen mee, zelfs met de CPU zwaar oced, ging ie niet raar met de V lijnen aan de gang. meestal 12,20. na een kleine test te hebben gedaan, heb gegamed, en idd weer een reboot, heb ik de cpu terug geclocked naar stock speed, en toen waren de V lijnen netjes. gamen ging ook perfect, niks geen probleem. de vga kaart had ik toendertijd ook niet geoced, dus kan ook niet zijn dat ie aan zn max zit. nu wil ik wel eens weten, hoe kan het dat de radeon zo aan de 12V zit te wrikken. wat voor voeding hebben we dan? :wink: goeie CWT van 420 Watt..... any1 een idee? (gatver, anders moet ik weer een andere voeding kopen, en dat lag niet echt in de planning :cry: )
Link naar reactie
Koop een Enermax of zalman voeding.Maar koop nooit een q-tec voeding, want die zijn echt slecht(praat uit ervaring).Zit nu met een 350watt q-tec De waardes zijn nog slechter 5V=4,78 12V=12,46 Allebij de waardes zijn ronduit slecht, ga binnenkort een enermax 350watt kopen.Hij kan veel meer aan dan een q-tec 550watt.
Link naar reactie
jah, maar weet je wat het is.... ik had niet echt in de planning om een andere voeding te kopen. snap ook niet dat deze het niet aankan. het was een zeer goeie voeding, op aanraden van Ba nog gekocht.. daarnaast zijn de amps op de V lijnen ook zeer goed te noemen, in tests kwamen ze toen (jaar geleden ofzo) zeer goed uit de test. daarnaast, man die Antect zijn ook stervens duur, zag ze bij webshop hier in de buurt, rond de 140 Euro uit mn hoofd.... maar goed, wat kan ik anders verkeerd doen. heb al eens zitten denken, en er staat me een verhaal bij, van de werking van de V lijnen, normaal werken de 12V en de 5V als een soort weegschaal, gaat de ene omlaag, gaat de ander omhoog, dus zakt je 5V lijn in, dan stijgt je 12V lijn. nu weet ik niet of dit toen uit betrouwbare bron komt, maar dit is me altijd bij gebleven. en verder zit er niet veel meer qua powervreters in mn case; - Watercooling pomp - 80 mm fan op Radiateur - 2x papfst 80 mm fans - maxtor 40 GB HDtje - CD fikker en Cd speler - radeon 9700 weet zo niet 123 wat een XP1700@2300 mhz aan stroom vreet, maar hij zal de voeding toch echt niet aan de max brengen lijkt me. @ Hasib: die enermaxjes of zalmans zijn echt niet beter als deze. de zalmans zijn lekker stil, maar niet te verkrijgen met veel Watts, en de enermaxen zijn redelijk goedkoop, toch wel goed, maar luidruchtig. en idd Q-tec is bagger :wink:
Link naar reactie
Het klopt wat je zei turbulence, als de +5v lijn omlaag gaat, gaat de 12v omhoog. Het is alleen vreemd dat jouw +12 veel meer afwijkt dan je +5. Lijkt mij wel sterk dat je een voeding van meer dan 420watt nodig hebt voor die kaart. Is nog een goed merk ook dus daar kan het niet aan liggen.
Link naar reactie
De Radeon kan toch helemaal niet zo goed tegen een overgeklokt systeem? Of is dat al achterhaalt? Wat ik me kan herrineren van RD had jij op je oude mobo ook problemen boven een bepaalde fsb. Maar dat zal wel niet voor een nforce 2 gelden, daar kun je de agp toch op 66 vast zetten?
Link naar reactie
[quote:5f446d598c="hjs"]De Radeon kan toch helemaal niet zo goed tegen een overgeklokt systeem? Of is dat al achterhaalt? Wat ik me kan herrineren van RD had jij op je oude mobo ook problemen boven een bepaalde fsb. Maar dat zal wel niet voor een nforce 2 gelden, daar kun je de agp toch op 66 vast zetten?[/quote:5f446d598c] Idd, die kun je vastzetten op 66MHz. Dat geldt voor de Nfore II mobo's.
Link naar reactie
[quote:e0f5d40dad="CV"]Daar heeft hjs wel gelijk in, heb gehoord dat je het beste je agp kunt locken opp 66Mhz, dit doet bijna iedereen met een radeon dacht ik. Mss dat het daaraan ligt, zou goed kunnen denk ik.[/quote:e0f5d40dad] tuurlijk staat ie op 66 mhz gelocked... dus dat kan het probleem ook zeker niet zijn. daarnaast @ 200 FSB met de Geforce was er ook niks aan de hand, maar na de plaatsing van de 9700 is het begonnen. het kan ook niet een driver prob oid zijn, na een fresh install met de gewone catalysts of met de omega drivers bleef het probleem. heb eens zitten neuzen, en lijkt me wel een PSU prob nu, aangezien er dus een max. afwijking van 0,6 V mag zijn, er een overvoltage protector op de voeding zit, dus als ie dan teveel afwijkt klapt de psu uit. als het gebeurt, slaat de computer uit, en blijven de fans draaien. hij reboot echter niet, kan alleen verder door powerbutton in te drukken, en opnieuw op te starten. heb net geprobeerd de 12V pot aan te draaien, maar bracht ook niet veel soelaas...
Link naar reactie
Echt vreemd dat een 420Watt cwt voeding dat niet trekt :-? Er zijn zat mensen die met een mindere voeding die overclock wel halen, en een dikke overclock op de readeon... Zou het kunnen zijn dat je voeding defect is of op een of andere manier minder presteert dan ie hoort te doen? Ziet er wel uit als voedingsprobleem.
Link naar reactie
[quote:f9c17aef3c="Hasib"]Koop een Enermax of zalman voeding.Maar koop nooit een q-tec voeding, want die zijn echt slecht(praat uit ervaring).Zit nu met een 350watt q-tec De waardes zijn nog slechter 5V=4,78 12V=12,46 Allebij de waardes zijn ronduit slecht, ga binnenkort een enermax 350watt kopen.Hij kan veel meer aan dan een q-tec 550watt.[/quote:f9c17aef3c] Ik heb een Q-tec 450Watt er in en draait stabiel als maarwat! Ik vindt het ding prachtig werken! 8) BTW, ik heb ook een 9700pro
Link naar reactie
komt nu een 2e probleem bij sinds kort; starte net op, en had niet echt goed beeld, vage strepen over het scherm tijdens booten (zelfde als je vergeet powerconnector aan te sluiten op de kaart) nu zit ie er echt 100% zeker weten goed in, gedaan volgens het boekje, 1 op de kaart, dan de ander op de HD, en dan naar een molex in de voeding. zou er toch iets niet goed zijn met de videokaart dan? zou de stroomaansluiting niet goed zijn, waardoor ie raar aan de 12V gaat trekken?
Link naar reactie
ja, heb em geflashed, maar dan kan ik em niet meer als een PRO draaien..... goed, dat zou de oplossing misschien zijn voor mn zojuist bijgekomen probleem, maar zou het de oplossing zijn voor mn 1e probleem... waar haal ik eigenlijk dan weer een original bios weg. heb niet een backup gemaakt van de oude :oops:
Link naar reactie
[img:daf98b857c]http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/templates/ct/images/folder_lock.gif[/img:daf98b857c] ???? :wink: had em wel gelezen hoor, heb zelfs een copy om te leren onder mn bed, maar had niet verder gelezen dan '''download hier'', my bad :oops: heb die warp11 erop geflashed, en dat was de enige die er stond voor de club3d kaart. wat is er zo speciaal aan die file dan die op slasheadhead zn site staat dan? btw las net anders ook dat je ook nog moest opletten wat voor mem erop je kaart zit als je de kaart gaat flashen. misschien dat dit ook wel mijn probleem is.... hoop het wel, want net bij 3dmark sloeg ie ook vast @ 410 mhz core, en toen ik rebootte kreeg ik weer die verdomde strepen... :cry:
Link naar reactie
de bios van je videokaart geeft je Mem timings aan. de bios moet dus corosponderen met je merk geheugen wat op je videokaart zit, anders krijg je de problemen die jij hebt. de Bios op de site van Slashhead heb ik geupload (ik heb toegang tot de site van Slashhead) dat is de bios die ik gebruik. Het is een speciale getweakte Club-3d radeon 9700 PRO bios. Deze werkt op mijn connect-3d kaart perfect. ik had daarvoor ook de verkeerde bios en had toen ook die problemen die jij hebt. Probeer die bios anders eens. ps. ik heb nu voor de n00bs onder ons ook maar in de FAQ gezet hoe je je bios saved ;)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...