Ga naar inhoud

Problemen met mijn nieuwe Ati Radeon 9700


Aanbevolen berichten

Ik heb geen idee hoe mijn kaart zou wezen zonder de Zalman. Ik heb hem met de Zalman ZM80A-Hp en met Artic Silver III eronder gekocht bij www.wintelco.nl Doordat ik hem zo kocht had ik er ook meteen garantie op. wel zo handig. ASIII helpt altijd. ook op de videokaart chip. zeker aan te raden.
Link naar reactie
  • Reacties 62
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Mijn GPU-koeler krijg ik er niet zomaar vanaf. Hij zit vastgeklikt en ik ben bang als ik hem los probeer te maken dat tie dan afbreekt. Bij mij is er wel sprake van een temp-probleem. Als ik mijn kaart een tijdje niet gebruik (computer dus uit) dan kan ik benchen met een core van 419, anders heb ik moeite met een core van 412. Maar goed, ik krijg mijn huidige koeler er dus niet zomaar vanaf zonder het risico dat er iets afbreekt. Ik ga denk ik een andere koeler ervoor kopen, dan is het zoiezo niet zo erg als er iets afbreekt (zet ik gewoon die ander erop). Nu moet ik natuurlijk ff bepalen welke ik koop. Het hoeft voor mij geen erg stille te zijn, maar een stofzuiger hoef ik ook weer niet. Ik heb vernomen dat de Zalman ZM80A-Hp vooral een stille koeler... Welke koeler bevelen jullie me aan als ik verder wil komen met overklokken en ook niet tyfus veel lawaai wil hebben (wat geluid is niet erg). Weet ook iemand wanneer de ZM80C1-hp uitkomt... Kan er verder namelijk nix over vinden. www.tomshardware.com/business/ 20030313/cebit2003_1-18.html, daaruit zou je kunnen opmaken dat het niet zo lang meer zal duren. Op Pricewatch van tweakers.net kan ik er nog nix over vinden... Ook met google zoeken levert niet veel op.
Link naar reactie
Die Zalman ZM80C1-HP verwacht ik pas van het najaar. Als je echt wilt overklokken en daar voor een koeler wilt kopen moet je of waterkoeling nemen of een CPU cooler erop monteren, " 2fast " van dit forum doet dat ook. je moet dan wel creatief zijn om een cpu cooler op je videokaart te monteren., vraag het eens aan 2fast hoe hij het doet.
Link naar reactie
Ik zal eerst nog ff w8en hoe het 2Fast is afgegaan met zijn montage... Ik durf het zoiezo denk toch niet aan, ik ken wel iemand die erg handig is met een boor, maar de risico's zijn me toch denk wat te groot. Ik denk dat ik dan maar de ZM80A-Hp aanschaf. Nog ff over nadenken, als het lukt is zo'n CPU-koeler op je kaartje ook wel bruut... Zou leuk zijn als ik die 419 nog met 20 Mhz ofzo kan verhogen. 440 Mhz zou dat zijn :o
Link naar reactie
Daar heb je zeker een Vmod voor nodig, veel hoger zul je niet komen op dit voltage, en vmodden is weer heel wat anders dan een nieuwe koeler erop. Vmodden op de 97000 schijnt trouwens niet al te moeilijk te zijn, je moet echter wel solderen op je kaart en ik weet niet of je dit aandurft als je er geen koeler op durft te schroeven :wink:
Link naar reactie
Hij zal iig wel stabieler draaien als hij koeler wordt gehouden. Die Core van 419 zal dan geen probleem zijn. Met een Core van 425 loopt tie steeds vast in de Nature test dus die zal ik met een koelere kaart ook nog wel kunnen draaien. Solderen aan mijn kaart vind ik BTW minder risicovol als er gaten in boren voor een koeler, kan minder mis gaan en heb ik meer ervaring mee... :wink:
Link naar reactie
Ik ben dus van plan om een ZM80A-HP vga koeler te kopen. Ik wil hiebij een casefan bestellen zodat ik deze erop kan bevestigen of er op laten blazen van een afstandje... Wat voor fan bevelen jullie me dan aan 80mm of 90mm, lawaai maakt niet zoveel uit want als ik er een van papst aanschaf is dit toch niet zoveel. Of heeft dit zoiezo niet veel nut, ik heb wel een slechte airflow in mijn kast, kan namelijk maar 1 casefan achterin plaatsen... Ik denk dat een casefan er direct op laten blazen we degelijk nut heeft.
Link naar reactie
Nou, het probleem is dat ik een redelijke klote kast heb. En ik heb geen zin om nou weer een hele nieuwe kast aan te schaffen (Ben ook maar een scholier zonder baan :P) . Maar als ik nou eens mijn kast zover mogelijk open probeer te maken van achteren door die beugeltjes van mijn ongebruikte PCI-sloten eruit te halen en ik monteer een casefan zo dat deze over mijn kaart zo naar buiten blaast. Dan ben ik die warme lucht toch mooi kwijt? Ik weet dat ik op een gegeven moment een nieuwe kast zal moeten gaan aanschaffen, maar heb tot nu toe nog geen problemen gehad met teveel warmte. Mijn temp in mijn kast is zit BTW rond de 35 graden...
Link naar reactie
Ik heb vandaag die GPU-koeler erop geschroefd... Kan nu stabiel een Core van 432 draaien :D Hij is nu erg koel, mijn heatsink wordt nu helemaal niet warm meer, terwijl ik daarvoor mijn vingers er bijna aan verbrandde. Heb een 120x120 mm casefan van Antec erbij gekocht. Maar dat ding maakt echt zoveel herrie dat ik hem alleen aansluit als ik ga benchen. Heb BTW een nieuwe score neergezet, hij kan nog wel hoger want mijn Memory kan nog hoger van mij kaart. Veel zal het niet schelen. Temperatuur is het probleem niet meer, nu het voltage....
Link naar reactie
[quote:7d525d0632="Red Dragon"]Jij liever dan ik. je kan ook een stille pc hebben en een snelle pc. check mijn pc. heel stil en de hoogste scores in 3dmark 2001 en 2003 van dit forum. hij is niet geruisloos maar niet meer dan 35db aan herrie.[/quote:7d525d0632] Die van mij is zeker niet stil,... maar de kast zelf met die 5 fans zou maar 25 aan dbz produceren, en de fans binnenin worden dan ook al licht gedempt. Ik denk niet dat die van mij boven de 35dba uitkomt,...
Link naar reactie
[quote:39921991d2="G. Sitters"]Ik heb vandaag die GPU-koeler erop geschroefd... Kan nu stabiel een Core van 432 draaien :D[/quote:39921991d2] :o dat is hoog en dat met een Zalman ZM80A-HP net als ik heb? met ASIII eronder? lekker hoor. [quote:39921991d2]Hij is nu erg koel, mijn heatsink wordt nu helemaal niet warm meer, terwijl ik daarvoor mijn vingers er bijna aan verbrandde. Heb een 120x120 mm casefan van Antec erbij gekocht. Maar dat ding maakt echt zoveel herrie dat ik hem alleen aansluit als ik ga benchen. Heb BTW een nieuwe score neergezet, hij kan nog wel hoger want mijn Memory kan nog hoger van mij kaart. Veel zal het niet schelen.[/quote:39921991d2] Ik heb ook nog zo'n 120x120mm Antec joekel liggen. ding maakt erg veel lawaai. ik zal tzt hem eens aansluiten, kijken of ik ook hoger dan 419 kan komen. Met wat voor settings draai je nu 3dmark? 432core ???mem? kan je 3dmark 2003 niet eens posten? dan kan ik je core en mem speed zien. [quote:39921991d2] Temperatuur is het probleem niet meer, nu het voltage....[/quote:39921991d2]
Link naar reactie
Als CV mij die 3D mark 2003 geeft dan zal ik hem morgen wel draaien, vanavond geen tijd (Matrix Reloaded 8) ). Heb er idd ASIII onder gesmeerd... Mijn laatste score heb ik gehaald met een Core van 432 en een Mem van 317 (deze wilt bij mij niet echt). Het voltage over je AGP heeft enigszins ook invloed op de stabiliteit van je kaart als je zo hoog ga zitten. Met een Vagp van +0.4 draait hij bij mij het stabielst (+0.3 red tie ook), terwijl hij bij andere waardes instabiel wordt... Dit heb ik gewoon elke keer uitgeprobeerd en na een tijdje zie je vanzelf welke het beste voor je kaart is. Het kan ook aan mijn voeding liggen, want die trekt het volgens mij allemaal net niet... Het is een 300 Watt voeding van Q-TEC.. De voltages kloppen echter allemaal wel als ik hem ga stressen (5V = ongeveer 4.87 en de 12V = 11.42). Die laatste is wel laag, maar volgens CV zou deze juist hoger moeten komen te liggen als je gaat stressen. Heb hier verder niet veel verstand van... Moet mss de standaard waardes eens aflezen van mijn voeding met een multimeter. Hij valt ook uit als ik het voltage met 0.05 verhoog op mijn CPU (terwijl tie dan juist stabieler moet draaien). Duidt er wel op dat het aan mijn voeding ligt... Maarja op 164 Mhz trekken mijn Kingston reepjes (333DDR Ram @ 412DDR Ram) het niet meer. Het gaat hier dus om 1 of 2 Mhz'en en daar ga ik geen nieuwe voeding voor aanschaffen.. Heb volgens mij ook geluk gehad met mijn geheugen. Dit is 333DDR (2.5-7-3-3) en dit kan ik stabiel draaien op 407DDR (2-5-2-2). Wat Marcel de Reus BTW niet voor mogelijk hield een paar maanden terug :wink: . [quote:7faf30d9fa]Je geheugen loopt BTW echt niet op PC3200 hoor, die Kingston modules OC'en voor geen meter, die kunnen echt geen 400mhz lopen. [/quote:7faf30d9fa] lopen zelfs nog hoger :P
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...