Ga naar inhoud

monitor drivers


Aanbevolen berichten

Je moet maar zo denken, niets is er voor niets. Ik dacht dat de monitor drivers er voor waren, dat je de monitor niet kunt overbelasten. Als je geen monitordrivers installeert, kun je je refreshrate behoorlijk hoog zetten en je kunt de grootte van je beeldscherm wijzigen naar buitengewone proporties, wat heel mischien af en toe hardwarebeschadiging tot gevolg kan hebben.
Link naar reactie
Ik kan na het installeren van mijn drivers mijn monitor op 100 Hz met een resolutie van 1280x1240. Dit was eerst niet mogelijk, drivers voor je monitor zijn volgens mij alleen nuttig als je een monitor hebt die functies bezit die een normale plug&play monitor niet bezit. Bijvoorbeeld hoge refreshrates en als je monitor bijvoorbeeld is voorzien van lightframe. En zoals Johnny321 al zei, je kan bepaalde refreshrates die je monitor niet aankunnen niet meer instellen om zo te voorkomen dat je hem beschadigd.
Link naar reactie
[img:0144df7ae9]http://members.brabant.chello.nl/~m.boerenkamp/refreshrate.JPG[/img:0144df7ae9] Om maar even duidelijk te maken dat ook zonder je drivers je je refreshrate niet zo kunt instellen dat ie schadelijk kan zijn voor je monitor door dat vakje aan te vinken. Ik heb het nut van die drivers ook nooit kunnen begrijpen maar zoals al eerder aangegeven ze zijn er niet voor niks. Dus als het goed werkt, blijf er dan gewoon af. :wink:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...