Ga naar inhoud

Goede crt monitor


Aanbevolen berichten

Ik ben van plan een crt monitor te gaan kopen, 19 inch, nu heb ik al verschillende reviews gelezen, van Toms hardware bijvoorbeeld. Deze zijn echter al minstens een jaar uit, en ik kan eigenlijk geen nieuwe reviews vinden. De Iiyama Visionmaster 454 kwam er in die test, en verschillende andere het beste uit. Nu wil ik echter graag weten wat jullie mij als monitor aanbevelen, heb goede dingen gehoord over bijvoorbeeld de Hitachi cm721f en de Hansol 920D ( Ook heel grote prijsverschillen tussen de Hitachi/Hansol en Iiyama, zon 200 euro). Wat betrefd de resolutie, ik wil spellen graag spelen op 1280x1024 (rond de 85Hz) wat volgens mij een goede resolutie is voor een 19" scherm. Nu kom ik niet verder dan 1024x768. Jullie kunnen ook je eigen monitor erbij posten, is mss ook wel leuk om te zien.
Link naar reactie
[quote:14ef957069="Red Dragon"]Als ik nu een 19" Crt zou gaan kopen zou ik voor de Iiyama Visionmaster 454 gaan, ik heb het scherm gezien en vind hem fantastisch. maar ja. er zijn ook andere goede schermen.[/quote:14ef957069] Ja, het verschil tussen deze schermen is ook bijna 200 euro, is behoorlijk wat. Weet iemand hoe de Visionmaster 455 is. Is dit nou een nieuwere monitor? Ook is het zo dat de 454 een aanbevolen res heeft van 1600x1280, dit hoeft van mij echt niet, denk ook niet dat mijn 3d kaart dat trekt, dan heb ik toch nog die 128mb extra nodig :wink:
Link naar reactie
De 455 is inderdaad nieuw. ik heb daar nog geen reviews over gelezen. zoek eens met www.google.nl Eizo, Samsung en LG maken ook erg goeie CRT schermen. Hansol zou ik niet nemen, het is zeker geen slecht merk hoor maar vergeleken met de merken die ik net op noemde beduidend minder. vergelijk de specs maar eens. wat 1600x1200 betreft. als ik een 19" zou kopen zou ik dat nog niet gebruiken. ik heb zelf als stel regel bij CRT schermen: 17" 1024x768 19" 1280x1024 (1280x960) 21"/22" 1600x1200 Maar dat is puur mijn mening.bij TFT schermen is het een heel ander verhaal.
Link naar reactie
Ik ben het niet eens over de resoluties, want ik heb liever 1152x864 op een 17". Kijkt net ff wat fijner vind ik. Kijk trouwens ook eens naar Sony. Die hebben ook wel leuk spul vind ik. M'n 'ouwe' sony 17" FD Trinitron draait prima 1152x864 @ 85Hz en 1024x768 @ 100Hz met een ontzettend strakke beeldkwaliteit :)
Link naar reactie
In een Computer Totaal van vorig jaar kwam de Hyundai P910+ en de Iiyama LS902UT erg goed uit de review. Nu weet ik van G. Sitters dat hij moire heeft op zijn Hyundai, weer niet heo ernstig het is en of hij er nog last van heeft. Maar weten jullie verder hoe deze schermen presteren. Ze zijn allebei zo'n 100 Euro goedkoper dan de Iiyama Visionmaster 455. Als het verschil nou niet groot is dan is het niet de moeite waard lijkt mij om er 100 euro meer aan uit te geven. Ook is er hier in de buurt geen winkel waar ze (veel) 19" monitoren hebben staan.
Link naar reactie
[quote:601945db09="Red Dragon"]Resoluties en verniewings frequenties blijft toch altijd iets persoonlijks. er zijn ook mensen die 1280x1024 op een 17" draaien. en er zijn mensen die 85hz te weinig vinden.[/quote:601945db09] Ik vind 1152x864 vooral iets fijner door de 4:3 verhouding :) En nog ff over dat moire verhaaltje: Ik hoor ook vaak dat LG's nogal eens last hebben van moire die niet weg is te krijgen. Gelukkig kun je 'm dan wel ruilen.
Link naar reactie
[quote:5af3bc173b="InZane"][quote:5af3bc173b="Red Dragon"]Resoluties en verniewings frequenties blijft toch altijd iets persoonlijks. er zijn ook mensen die 1280x1024 op een 17" draaien. en er zijn mensen die 85hz te weinig vinden.[/quote:5af3bc173b] Ik vind 1152x864 vooral iets fijner door de 4:3 verhouding :) .[/quote:5af3bc173b] Dat hebben 1024x768 en 1280x960 ook hoor. :roll: vind dat dan ook niet echt een goed argument.
Link naar reactie
[quote:aa11cc5179="CV"]In een Computer Totaal van vorig jaar kwam de Hyundai P910+ en de Iiyama LS902UT erg goed uit de review. Nu weet ik van G. Sitters dat hij moire heeft op zijn Hyundai, weer niet heo ernstig het is en of hij er nog last van heeft. Maar weten jullie verder hoe deze schermen presteren. Ze zijn allebei zo'n 100 Euro goedkoper dan de Iiyama Visionmaster 455. Als het verschil nou niet groot is dan is het niet de moeite waard lijkt mij om er 100 euro meer aan uit te geven. Ook is er hier in de buurt geen winkel waar ze (veel) 19" monitoren hebben staan.[/quote:aa11cc5179] Ik heb hier nu die C!T voor me die jij bedoeld, alleen ik zie toch echt dat die iiyama niet echt goed uit de bus komt. Misschien een foutje? Verder vind ik de Phillips S40 ook een erg goed 19" CRT scherm. Ik heb zelf een iiyama Vision Master Pro 410 17" CRT en ben daar erg over te spreken. Fantastische monitor. Alleen de vraag was een 19" :)
Link naar reactie
even een beetje off topic, ik heb een 17 inch monitor en mijn resolutie staat op 1024*768 vind dit toch de ideale resolutie voor zo'n scherm, ook als je dan wat verder af zit kan je alles nog heel duidelijk zien. kwestie van dat beeldscherm, 'k ben al lang op zoek naar een 19 inch monitor maar moet zeggen heb er nog altijd geen gevonden die me echt aanstaat (of ze zijn te duur).
Link naar reactie
[quote:025a8b2c11]In een Computer Totaal van vorig jaar kwam de Hyundai P910+ en de Iiyama LS902UT erg goed uit de review. Nu weet ik van G. Sitters dat hij moire heeft op zijn Hyundai, weer niet heo ernstig het is en of hij er nog last van heeft.[/quote:025a8b2c11] Die Moire is best wel klote op mijn monitor en ik hoorde van iemand anders op dit forum dat tie hetzelfde probleem heeft met dezelfde monitor. Ik heb er alleen last van op 1280x1024 en de resoluties die hier in de buurt liggen. Op 1152x864 is het nog een heel klein beetje te zien en bij lagere resoluties niet meer. Ook bij 1600x1200 is het niet meer te zien. 1280x960 is toch de ideale resolutie voor een 19" vind ik. Volgens mij is het probleem ook niet op te lossen, refreshrates helpen allemaal niet. De Iiyama LS902UT kwam er trouwens niet zo goed uit, maar dat weet je inmiddels denk ik al. Die Moire op mijn monitor is dus vervelend (vooral als je erop ga letten). Speel nu spellen in 1600x1280 (wat ik niet met alle spellen trek) of 1024x786 (wat ik toch wat te laag vind). Maar goed, ik zou de Hyundai P910+ toch niet echt aanraden vanwege die Moire, tenzij er een oplossing voor is (wat ik betwijfel). Verder is het een prima beeld en kan hoge refreshrates aan: 100 Hz op 1280x1024 (die ik dus bijna nooit gebruik :cry: )
Link naar reactie
heb zelf de iiyama vmp 452, 19"inch 100% flat, qua design en kwaliteit echt top. tegenwoordig heb je de 454, ook een echte topper. is wat duurder maar daar doe je dan weer jaren mee, dus bezuinig niet op die € 200. kijk eens op alternate.nl. is echt goedkoop (iiyama dealer). je kunt hem via i-net bestellen maar ook bij hen persoonlijk in de winkel. heb ik ook gedaan. suc6
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...