Ga naar inhoud

Indesit WIAL143 resetten


Maluku

Aanbevolen berichten

  • Reacties 94
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
  • 3 weken later...
Hallo. Je hebt al zoveel mensen kunnen helpen. Ik hoop ook mij. Mijn indesit wial 143 gooit 2x per volledig programma water via de wasmiddel bak eruit. De trommel zit dan al helemaal vol met water. Hoe kan ik dit oplossen? Water toevoegen en afvoeren in het programma gaat gewoon goed. Hoop dat je mij kunt helpen
Link naar reactie
Wat bedoel je met "De trommel zit dan al helemaal vol met water" ? Staat de trommel voor meer dan de helft vol met water? (Probeer hem even zonder wasged, je ziet dan mogelijk beter wat er gebeurt.) Dan is de kans zeer groot dat de nivo regelaar niet werkt. Verwijder het bovenblad, de http://www.europart.nl/a/indesit-c00096880-niveauregelaar-c00096880-ab95-al109-wil105-02276020 zit rechts boven. Trek het slangetje er van af, blaas het slangetje goed door en zet slangetje weer terug. Als je dit niet bedoeld controleer dan de slang tussen de zeepbak en de kuip op zeep ophoping. Verwijder bovenblad en trek de zeepbak er uit. Giet heet water in het gat van de zeepbak en kneed dan gelijktijdig de http://www.europart.nl/a/aristonblueair-c00066183-slang-zeepbak-kuip-c00066183-w63tex-w105nl-al109eu-00205100 zodat de prut oplost. Wat als laatste nog kan is dat de ontluchting van de kuip verstopt zit, hij perst dan het water via de zeepbak er weer uit. De ontluchting zit volgens mij ergens links voor met een klein slangetje er aan.
Link naar reactie
  • 2 maanden later...
Goedemorgen, Vanochtend stond de wasmachine te knipperen met al zijn lampjes. De was was netjes gewassen en de deur ook gewoon open.... Dacht eerst blue Monday :-) dus hupla de nieuwe was erin. Nu kan ik het programma gewoon netjes instellen alleen hij start niet meer... Wat kan of moet ik doen...hij is nog geen 1.5 jaar oud.. groetjes debby
Link naar reactie
  • 1 maand later...
  • 1 maand later...
  • 4 weken later...
  • 1 maand later...
Beste Harry, Ook ik heb een probleem met mijn Indesit WIAL 143 wasmachine. De wasmachine draait niet meer. Hij start de wasprogramma op en laad dan water in de trommel. Daarna houd hij ermee op. Ik hoor wel wat klikjes van de motor maar hij wil niet draaien. Het lukt mij wel om het te resetten en dan leeg te pompen. in de nivo slangetje heb ik al een paar keer geblazen, maar dat helpt niet. Daarnaast geeft hij ook geen foutmelding aan. Hij blijft in zijn wasprogramma staan met slotje gesloten. Hopelijk kunt u mij helpen. Groet Leon
Link naar reactie
  • 3 weken later...
Geen standaard zekering. Mogelijk wel in de vorm van een veiligheids weerstand. Open de module onder in de machine en controleer deze op losse of gesprongen onderdelen. Kijk ook of er geen bol staande elkos in zitten. Bij twijfel een paar duidelijke fotos maken en deze ergens op internet plaatsen waar we ze kunnen zien.
Link naar reactie
Hallo, ik heb ook een probleempje met mijn type 143. Aan het menu is geen storing te bekennen. Ik kan de wasmachine op de gewenste stand zetten, echter komt er geen water in de wasmachine en ook gaat de trommel niet draaien. De aandrijf band zit wel goed dit heb ik net getest. De slag is ook goed. Heb je misschien nog een tip voor me? Gr Johnny
Link naar reactie
@ Darryl11 Als je hiermee de 1ste en 2de horizontale lampjes bedoeld dan heb je foutcode F12. Staat voor communicatie probleem tussen de elektronica modules boven in. Verwijder het bovenblad. Je ziet nu de bedienings elektronica zitten. Deze bestaat uit meerdere elektronica panelen die in elkaar geklikt zitten met een stekker verbinding. Zitten deze goed in elkaar en zijn ze schoon en droog en zie je geen losse soldeer contacten of gesprongen onderdelen? Als hij dan nog fout is de module onder in controleren op bol staande elkos. Dat zijn de (4) recht op staande busjes met een kruisje er in. Als deze ook maar iets bol staan dan ze allemaal vervangen. Kost max 10 euro aan onderdelen. Zie ook https://www.wasmachines.nl/forum/1760-indesit-wil-164-lampjes-knipperen/20/ Reset: niet
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...