Ga naar inhoud

Videokaart + Driver


Aanbevolen berichten

Hoe kom ik achter de videokaart van mijn videokaart en waar kan ik de bijbetreffende driver vinden? Het gaat om een PCI videokaart in een laptop die me broer heeft aangeschaft ZONDER cd's met drivers enz. Ik heb, omdat er nogal wat bestanden op die laptop van de vorige eigenaar zaten, een format gedaan en Windows ME er op gezet. Nou heb ik dus een grijze achtergrond en een kleine resolutie. Ik ben dus op zoek naar een driver van de kaart. Groetjes, Roy
Link naar reactie
Fujitsu Siemens, LifeBook C Series, Ik draai Windows ME en als ik bij systeem infor kijk en dan bij beeldscherm dan staat er: Naam : Standaard-PCI-videoadapter (VGA) Adaptertype: Niet beschikbaar Adapter beschrijving: (Standaardbeeldschermadapters) Ik kan trouwens geen sisoftsandra downloaden, omdat ik geen internet heb op de laptop. Kunnen jullie hier wat mee? Roy
Link naar reactie
Net even Aida32 gebrand en op de laptop gezet alleen die geeft dit aan: Bij Windows Video staat bij Apparaatbeschrijving: Standaard PCI Videoadapter (VGA) Daaronder kies ik dan voor het blad PCI/AGP Video en dan staat er bij Apparaatbeschrijving Intel i752 Kunnen jullie hier wat mee?
Link naar reactie
dat "standaard PCI adapter" zegt niets want dat geeft windows altijd aan als er geen goeie drivers zijn geinstalleerd... Sisoft sandra kun je wel op 2 floppy's (zip en dan opsplitsen) krijgen en dan op die floppy zetten... En anders via de site van de fabrikant proberen te achterhalen? [edit] ik zal ff zoeken op dat intel gebeuren [/edit]
Link naar reactie
[quote:0f1ecab76b]das ut probleem [/quote:0f1ecab76b] De oplossing had je zelf hoor :-? Vergeet nooit, voordat je opnieuw gaat installeren, te controleren wat voor hardware er in de computer zit. Zorg dan voor de drivers en ga dan pas opnieuw installeren :wink: . Je kan kijken wat voor laptop mobo erin zit. De VGA is waarschijnlijk on-board. Als je weet wat voor mobo erin zit, staat er op de site van de fabrikant vast bij wat voor onboard vga erop zit. Anders kun je nog zoeken via http://www.driverguide.com
Link naar reactie
volgens mij ben je best dat je met een andere pc een of andere detonator driver downloud en een of andere catalyst driver, brand die twee drivers dan op een cd, MAAK EERST EEN HERSTELPUNT OP DIE LAPTOP, steek die cd in de laptop, ga naar je apparaatbeheer bij beeldschermadapter, ga naar drivers , properties, update drivers dan vraagt hij om ofwel de driver te zoeken of hem zelf aan te duiden, kies zelf aanduiden en duis eerst eens de nvidea detonator driver aan (omdat je het meest kans hebt dat het een nvidea is) en laat hem maar doen, als alles goed werkt was het blijkbaar een nvidea kaart, indien niet ga dan in veilige modus terug naar het gemaakte herstelpunt. en probeer dan eens met de catalyst drivers (vor ati) veel succes volgens mij moet je er op die manier uitraken
Link naar reactie
Ik wil niet zeuren hoor, maar zijn er eigenlijk 3dkaarten in laptops die niet onboard zijn? Het nummer van het product zou inderdaad erg handig zijn. Als daar echt niet achter te komen is, dan 'alles' wat je weet (processor, geluid enz.). Je kan vaak aan de hand van die gegevens ook het type vinden, het duurt alleen een stuk langer en is lastiger...
Link naar reactie
Jep, het is gelukt via de Fuji Siemens site. Ik ging even neuzen op de onderkant van de laptop en weliswaar stond daar de product nummer. Toen via de site de driver gedownload en alles werkt helemaal perfect weer! Dank voor jullie hulp. Wat mij betreft kan er een slotje op mods. Gr Roy
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...