Ga naar inhoud

Geforce 3+4 problemen


Aanbevolen berichten

Hallo. Draaide al en tijdje op een GF3 Ti500 videokaart.Op een bepaald moment begin problemen te krijgen met het videogedeelte. Bij het opstarten kreeg ik bij BIOS scherm allerlei misvormingen te zien.De letters varieerden van helder wit to grijs.En sommige letters waren misvorm.Windows Xp wou daarna niet meer opstarten, en de pc starte elke keer opnieuw op. Dus mijn gedachte was dat de videokaart stuk was. Kaart eruit en zolang mijn oude Radeon 7000 kaart erin.En mijn gedachte werd bevestigd, want de pc starte zonder problemen op. Ik wou toch al een nieuwe videokaart kopen dus dit was het geschikte moment ervoor.Kocht een MSI TI4400- VTD kaart.Kaart erin computer aan, en wat blijkt precies hetzelfde probleem als met de GF3 kaart. Gek word ik ervan!!Wie weet wat het probleem kan zijn!!Hiet mijn pc specificaties: Gigabyte GA-8IEXP V2.0 845E chipset. P4 2.4Ghz 533 fsb processor 1 Gb intern geheugen 2 x 60 Gb IBM Raid stripe 80 Gb Maxtor. Bedankt alvast!!! Arno
Link naar reactie
Uhh, ik zou gewoon gaan voor een nieuwe windows installatie en dan de goede drivers installeren voor je videokaart. Van www.nvidia.com Ik zie dat je een intel cpu hebt, heb je ook een intel moederbord? (dus [b:691c67fd5c]niet [/b:691c67fd5c]een Sis-chipset). Installer windows opnieuw. Installer de chipset drivers van je moederbord installatie cd. Installeer daarna de nieuwste nvidia drivers (van www.nvidia.com). Welke voeding heb je, het zou nl ook nog kunnen liggen aan je voeding (ti500 en ti4400 hebben meer stroom nodig dan een radeon 7000. Maar ik denk dat het gewoon een driver probleem is.
Link naar reactie
[quote:ebd03bef0f="2FAST"]Uhh, ik zou gewoon gaan voor een nieuwe windows installatie en dan de goede drivers installeren voor je videokaart. Van www.nvidia.com Installer windows opnieuw. Installer de chipset drivers van je moederbord installatie cd. Installeer daarna de nieuwste nvidia drivers (van www.nvidia.com). .[/quote:ebd03bef0f] Je hoeft de site van nVidia niet op te geven hoor. in de FAQ staan de directe download links van de Detonator FX 44.03 drivers. Wel eens gelezen die FAQ 2fast? ;) overigens is een nieuwe windows instalatie helemaal niet per definitie nodig. misschien volstaat het deinstaleren van de oude drivers en het herinstaleren van de 44.03 drivers.
Link naar reactie
Uhh, ja die heb ik wel eens gelezen. Niet dat ik hem echt vaak nodig heb natuurlijk :wink: 8) Het nadeel van een directe download is dat mensen daardoor nooit op de site komen, terwijl dat best handig kan zijn voor nieuws/nieuwe drivers enz enz. Oke, mijn link naar nvidia.com was misschien wat overdreven ja, daar heb je wel gelijk in (en nog 2x ook). Toch snap ik niet dat mensen nogsteeds nieuwe hardware als videokaarten gaan installeren zonder een schone windows install. Je koopt dure hardware maar gaat conflicten krijgen (drivers gaan eenmaal nooit 100% weg, hoe grondig je het ook uitwist). Een schone windows installatie is vaak stabieler en ook altijd sneller, je geeft je geld natuurlijk niet uit om niet de volle 100% van je kaart te gebruiken. Toen ik van een Asus i845 mobo naar een Asus i845-E moederbord ging d8 ik ook wel zonder schone windows installatie te kunnen, drivers waren toch identiek d8 ik. Nou mooi niet dus! Kreeg blauwe schermen ect. Na een nieuwe install van XP was het over. Maar ik zal in het vervolg braaf naar de FAQ verwijzen :)
Link naar reactie
Helmaal direct link is het ook weer niet.. zo te zien ken je de FAQ inderdaad niet :) [quote:a97a6e2ae7="FAQ"] [img:a97a6e2ae7]http://www.nvidia.com/docs/IO/4997/SUPP/DetonatorFX_SilveronWhite.gif[/img:a97a6e2ae7] Al deze kaarten draaien met de zogeheten [b:a97a6e2ae7]“Detonator FX”[/b:a97a6e2ae7] drivers, dat zijn Unified drivers wat wil zeggen dat 1 driver alle videokaarten aanstuurt. (driver = stuurprogramma) Deze detonator drivers behoren te werken op alle bovenstaande videokaarten ongeacht welk merk u hebt, (dus Asus, Abit, Creative, Club-3d, Gainward, Leadtek, POV, MSI e.d.) De meest actuele officiële driver is de [b:a97a6e2ae7]44.03[/b:a97a6e2ae7] driver, Voor Nederlands talige drivers heeft u de internationale versie nodig. [list:a97a6e2ae7][b:a97a6e2ae7]Windows XP/2000[/b:a97a6e2ae7] Version: [b:a97a6e2ae7]44.03[/b:a97a6e2ae7] File Size: International: 18.8 MB Release Date: May 14, 2003 [url=http://www.nvidia.com/view.asp?IO=winxp-2k_44.03]Dowload hier[/url][/list:u:a97a6e2ae7] [list:a97a6e2ae7][b:a97a6e2ae7]Windows 95/98/Me[/b:a97a6e2ae7] Version: [b:a97a6e2ae7]44.03[/b:a97a6e2ae7] File Size: International: 18.5 MB Release Date: May 14, 2003 [url=http://www.nvidia.com/view.asp?IO=win9x_44.03]Dowload hier[/url][/list:u:a97a6e2ae7][/quote:a97a6e2ae7] een compleet nieuwe Windows Install is verstandig bij een nieuw moederbord. maar voor een nieuwe videokaart? vind ik niet echt nodig. gedegen deinstalatie van de oude hardware moet voldoende zijn. tenzij je met een jaren oude windows instalatie werkt. dan is een schone wel zo lekker.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...