Ga naar inhoud

overkill


Aanbevolen berichten

kan iemand mij uitleggen wat overkill nouw presies met je computer doet. loopt hij dan alleen maar vast, of krijg je echt schade? (want ik wil een niewe videokaart) ------------------------------------------------------------------------------------ verder wil ik even weten of ik zomaar een niew moederbord en cpu in mijn computer kan gooien: mij specs; GenuineIntel @ 548 MHz p3 :evil: 192 MB ram op sys: Windows 98 SE DirectX 8.1 NVIDIA TNT2 M64 4xAGP :evil: 32 MB video-memory Video AGP mode: Detected Dell dymension verdere specs kome nog
Link naar reactie
[quote:12faa21a87="=def=appelseal"]verder wil ik even weten of ik zomaar een niew moederbord en cpu in mijn computer kan gooien:[/quote:12faa21a87] je zal waarschijnlijk ook het geheugen moeten vervangen je hebt nu (waarschijnlijk) sd-ram en bij die nieuwe zou er waarschijnlijk ddr geheugen in moeten
Link naar reactie
dus stel dat ik hier een radeon9700(dat zal ik nooit doen) in stop dan word alleen de prestatie van de kaart (veel) minder? ik kan nergens vinden of ik sd-ram heb, er staat gewoon mb-ram. ik kan overigens via mijn vaders werk zo spotgoedkoop aan meer komen dus dat is het probleem niet. ik wist alleen niet zeker of ik dan problemen krijg met andere dingen als cd-rom of geluidskaart enz als ik er een ander moederbord met meer mhz erin stop.
Link naar reactie
in de tijd dat zo'n processor snel was was er volges mij nog geen eens ddr geheugen dus je zal wel sd-ram hebben de prestatie zal inderdaad minder worden want de processor zal de video-kaart ophouden [quote:8aac2a2690]ik wist alleen niet zeker of ik dan problemen krijg met andere dingen als cd-rom of geluidskaart enz [/quote:8aac2a2690] als je nu een geluidskaart onboard hebt zal je geen geuid hebben.
Link naar reactie
[quote:1f50d947e1="=def=appelseal"]dus stel dat ik hier een radeon9700(dat zal ik nooit doen) in stop dan word alleen de prestatie van de kaart (veel) minder? ik kan nergens vinden of ik sd-ram heb, er staat gewoon mb-ram. ik kan overigens via mijn vaders werk zo spotgoedkoop aan meer komen dus dat is het probleem niet. ik wist alleen niet zeker of ik dan problemen krijg met andere dingen als cd-rom of geluidskaart enz als ik er een ander moederbord met meer mhz erin stop.[/quote:1f50d947e1] met overkill wordt bedoeld: een component in je systeem is vele malen sneller dan alle andere componenten van je pc. Als je in die pc een snellere videokaart stopt, zal deze wel sneller zijn in games, alleen is het zonde om het snelste van het snelste erin te zetten (je videokaart kun je dan niet optimaal benutten dus). Als je dus wat wilt, zul je wel je hele pc moeten upgraden.
Link naar reactie
het onderdeel wat de overkill is heeft de helft van de tijd niets te doen eigenlijk. Overcapaciteit dus (de videokaart krijgt minder data toegevoerd dan 'ie kan verwerken). Eigenlijk is dat zonde om te kopen. Je kunt beter een wat ouder type videokaart kopen die bij de rest van je systeem past... Tenzij je bijvoorbeeld over 2 maanden een andere pc koopt dan kun je wel een zeer goede kaart kopen en die dan overzetten, maar dat zal het plan wel niet zijn.
Link naar reactie
[quote:dfc0585587="Salv"]Ik stel voor om te kijken naar de Radeon serie. Een 8500 of 9000 kan wel aardig met jou systeem. Je zou zelfs nog een super grote winst hebben als je een GF 3 TI neemt. Al raad ik dat ook weer niet aan.[/quote:dfc0585587] Cq een Radeon 8500 is beter als ene Gf 3TI. (tenminste, dat heb ik altijd gelezen uit verschillende reviews)
Link naar reactie
Overkill is goed uitgelgd hierboven dus daar zal ik me niet verder over hebben. ALs ik een kaart voor die pc moest kiezen zou ik max voor een Radeon 8500/9000/9100/9200 gaan of een Geforce 3 ti. zwaarder niet Een handige test om even op na te slaan is: [url=http://www4.tomshardware.com/graphic/20030120/index.html]31 videokaarten getest op een AMD Athlon 1000 en AMD Athlon XP 2700+[/url] Let dan vooral op de AMD Athlon 1000. en vergelijk die met de score van de AthlonXP 2700+ je ziet dan al snel welke kaarten op de 1000mhz machine overkill zijn. die kaarten die een stuk sneller zijn op de 2700+ nu heb jij geen 1000mhz pc maar +/- 550mhz dus je moet alles nog wat negatiefer zien zeg maar.
Link naar reactie
Ik heb een PIII 450, 320MB, Winxp met Viper 770 (tnt 2). Nu heb ik ook een andere videokaart gekocht omdat in tvout wilde. Een nieuwe zou dus ook overkill zijn geweest en dus zonde van het geld aangezien dit systeem nog wel 2 jaar mee moet. Dus ik heb een gebruikte Radeon VIVO 7200 64 ddrram van een vriend overgenomen (lekker goedkoop). Als ik nu naar het resultaat kijk: - TV-out werkt prefect :) - Counter strike met viper , 800-600, openGL, continu rond de 35 fps. - Counter strike met Radeon , 800-600, openGL, wisselend tussen de 35-75 fps. Conclusie: Tijdens veel actie in een game is de winst van de snellere radeon zeer klein, upc is en blijft dus de beperker.
Link naar reactie
Nu is de Radeon 7200 ook niet direct een snelheidsmonster hoor. Met een Radeon 9000 zul je wel snelheidswinst merken, die zal sneller zijn dan de 7200. Alleen benut je dan niet de gehele kracht van de kaart, maar daar merk je verder helemaal niets van. Ik heb zelf ook een Ti4200 icm een P3 667@735. Ik merk een grote winst tov van mijn TNT2 Pro. 3DMark2001 ging van 1400 naar 6000 punten. Na de zomer ga ik mijn cpu upgraden en dan neem gaat de Ti4200 gewoon mee. IMHO is dit geen echte overkill, maar een Ti4600 of een Radeon 9700 zou dat wel zijn in mijn pc. Die kaarten zijn superduur en dat haal je er dan nog niet voor de helft uit. Dat is wel heel zonde, maar voor een budgetkaart gaan lijkt me helemaal geen probleem. Dus een Radeon 9000 kopen zou ik zeggen.
Link naar reactie
[quote:df3cd7ee1b="computer_nerdo"]eigenlijk is het net als wanneer je met iemand gaat hardlopen als je als eerste thuis bent maar de ander heeft de sleutel schiet je er niks mee op want dan moet eerst de ander er ook zijn om de deur open te doen :lol: zo werkt dat met de video-kaart en de cpu ook[/quote:df3cd7ee1b] //Offtopic// Ey! Dat is nou een mooi voorbeeld, makkelijk uit de praktijk, origineel en nu goed te begrijpen! :) (ik wist het natuurlijk allang maar het voorbeeld sprong er ff tussen uit :) ) //offtopic//
Link naar reactie
[quote:baa0363b28="2FAST"][quote:baa0363b28="computer_nerdo"]eigenlijk is het net als wanneer je met iemand gaat hardlopen als je als eerste thuis bent maar de ander heeft de sleutel schiet je er niks mee op want dan moet eerst de ander er ook zijn om de deur open te doen :lol: zo werkt dat met de video-kaart en de cpu ook[/quote:baa0363b28] //Offtopic// Ey! Dat is nou een mooi voorbeeld, makkelijk uit de praktijk, origineel en nu goed te begrijpen! :) (ik wist het natuurlijk allang maar het voorbeeld sprong er ff tussen uit :) ) //offtopic//[/quote:baa0363b28] is lang over nagedacht :)
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...