Ga naar inhoud

-= Radeon Topic deel 13 =-


Aanbevolen berichten

Ik wist in eerste instantie ook niet dat de radeon 9600 zo laat zou komen. ik ging er destijds vanuit dat hij er nu al zou zijn. vandaar mijn wisselende politiek, om maar in jou woorden te spreken. Voor wat betreft de performance verschil tussen de Radeon 9500 PRO en 9600 PRO.. tja.. dat blijft gissen. ik denk niet dat ze veel schelen van elkaar. maar welke er sneller word ?! dadelijk wacht je 2 maanden en is hij nauwelijks sneller.... moeilijke keuze. Als je geen haast hebt zou ik niet alleen 2 maanden wachten maar TZT een radeon 9800 non-pro kopen. tegen die tijd heb je dat toch wel bij elkaar gespaard lijkt me :)
Link naar reactie
  • Reacties 129
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
[quote:0c4d7ca9db="Red Dragon"] Als je geen haast hebt zou ik niet alleen 2 maanden wachten maar TZT een radeon 9800 non-pro kopen. tegen die tijd heb je dat toch wel bij elkaar gespaard lijkt me :)[/quote:0c4d7ca9db] Nou het bijelkaar sparen zal geen probleem zijn maar of ik zo`n bedrag aan een videokaart wel wil uitgeven wel. Ik vind €200 - €240 toch wel het aller maximale wat ik uit wil geven, en dat vind ik al héél veel. Wil ik dan zo`n 9800 kopen moet ik waarschijnlijk nóg langer wachten tot de prijzen gedaald zijn. :-? Och ik zie wel. Op 25 april heb ik m`n 70-215 examen geplanned en tegen die tijd zal wel weer iets meer bekend zijn. Zo niet dan ga ik voor een 9500 Pro of een 9700. Zijn de prijzen ook wel weer iets gezakt hoop ik. Jij hebt ook een 9700 he? Welk merk is dat? Van Ati zelf of een ander merk, dat kon ik niet zo 1,2,3 uit je specs halen. Ben je er tevreden over?
Link naar reactie
Ik heb een probleempje met mijn Radeon 9700 NON-pro, (nou niet echt mijne, maar die van de familie van mn vriendin). Ik stel hem wel ff hiero, dan hoef ik niet een heel nieuw topic te openen. Het is toch zo dat de radeon 9700 Non pro op: 275/275 Moet lopen De 9700pro op: 325/310 Deze 9700 Non pro loopt dus op 324/297.. standaard al, met rivatuner en rage3d tweaker geven dit allebei aan.. :) Wel heb ik een probleem als, na een tijdje gamen etc krijg ik zwarte strepen over het scherm, lijkt dus op een geheugen probleem van deze kaart toch!? Club3d heeft een stel brakke kaarten gemaakt (nou ja het geheugen op die kaartjes was niet goed) zou ik toevallig zo 1tje hebben. Als ik hem 5 Mhz overklok krijg ik meteen die strepen al (standaard pas na een tijdje gamen etc)... moet deze kaart dus terug?! De core is overigens wel erg goed, hij loopt nu al op 360 Mhz en doet het nog prima :lol:
Link naar reactie
Strepen komt door de drivers. ik heb ze ook gehad. na een schone windows instal en Catalyst 3.2 drivers waren ze weg. Radeon 9700 is 275core/270mem (Zie FAQ) Radeon 9700 PRO is 325core/310mem (Zie FAQ) raar dat je non-pro op 324/297 loopt. dat is bijna een PRO. dat is wel raar. normaal kan je niet eens overklokken zonder bios flash (Zie FAQ). mijne loopt stabiel op 340/330 boven de 340 crashed de boel. 360 is dus heel goed. een club-3d radeon 9700 non-pro hoort ook gewoon op 275/270 te lopen overigens. het is geen brak geheugen hoor. een non-pro hoort 270 te lopen. als hij 300 pakt bij jou dan is dat prima.
Link naar reactie
Dus wat jij zegt Red Dragon is dat ik deze kaart beter kan houden?! :-? Ik heb trouwens 2 Schone windows install's gedaan (2 verschillende pc's) en bij alebei blijft het effect (catalist 3.1 én 3.2), lijkt me trouwens niet echt een software fout eerlijk gezegd, het komt ook voor als ik niet overklok (alleen later). En als ik het geheugen maar 5 Mhz extra omhoog gooi krijg ik meteen een onleesbaar beeld, helemaal in 3D. Ik heb geen bios update gedaan, toch kan ik gewoon overklokken!! :-? Mijn 3dmark score is 16610!! :D :D http://service.futuremark.com/compare?2k1=6241773 Zonder overklokken ergens in de 15800 dus het werkt wel degelijk! Mem overklokken heeft dus geen nut bij mij, ik snap ook niet hoe die kaart op die vreemde waardes kan lopen :-? Maar moet ik hem nou terug sturen, of kan ik hem beter houden, want die core van 360 is toch wel errug lekker! :P Ik heb nog niet eens gekeken of die hoger kan! :lol:
Link naar reactie
Raar dat je kan overklokken zonder bios flash. dat is nieuw voor mij. ik heb een club-3d radeon 9700 getest en die kon dat niet.. :-? Omdat het niet jou kaart is zou ik me geen zorgen maken over overklok capaciteiten. ik neem aan dat de familie van je vriendin niet van plan is te gaan overklokken. gewoon op default laten draaien, als de artifacts cq strepen blijven op normale snelheid,dan zou ik de kaart terug sturen. bij mij was het weg toen ik dus windows opnieuw instaleerde met catalyst 3.2, maar dat werkt niet bij jou. draai 3dmark2003 eens met die kaart. dan kan ik de core en mem speeds zien [Edit]3dmark2001 geeft aan dat het een PRO is. dus je hebt of een PRO of toch een bios flash gedaan[/edit]
Link naar reactie
Nee ik heb echt geen bios flash gedaan, dat weet ik zeker. Ik vind het erg vreemd dat ik: 1. Wél kan overklokken, zonder bios flash 2. De kaart niet op de standaard snelheden loopt maar tussen de pro en de Non-pro in. Ik zal 3dmark'03 ff draaien, ben nu bezig met herinstalleren van mijn pc, ik denk dat ik deze kaart houdt en dat ik bij hun mijn ti4600 prop, ze spelen amper spellen, en de spelletjes die ze spelen hebben die kaart niet nodig (hebben toch de balle verstand van 3d instellingen, ik hou deze kaart gewoon nog ff en ga ff verder testen, zij krijgen mooi mn Ti4600 :P :D
Link naar reactie
Vandaag Club3D R9700 Pro binnen gehad... en meteen weer weg gestuurd. Had al visual artefacts bij het opstarten, net alsof er een kapotte geheugenmodule op zat [img:f3ddca6a7c]http://www.handykult.de/plaudersmilies.de/bawling.gif[/img:f3ddca6a7c] [img:f3ddca6a7c]http://foxhound.quickhost.nl/lanparty/board/html/emoticons/Boos11.gif[/img:f3ddca6a7c] [img:f3ddca6a7c]http://foxhound.quickhost.nl/lanparty/board/html/emoticons/Boos15.gif[/img:f3ddca6a7c]
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...