Ga naar inhoud

-= Radeon Topic deel 13 =-


Aanbevolen berichten

Yep, zeker in oudere games zoals CS, die daar toch nog populair zijn kan het een goede uitkomst bieden. Alleen: een gamer gebruikt meestal toch zijn desktop. Een laptop aanschaffen met dat soort hardware zit er voor de meesten toch niet in, tenzij je hem voor je werk of school nodig hebt. En ten slotte is het vaak ook een showoff wie de mooiste casemod/waterkoeling/overklok ed heeft :)
Link naar reactie
  • Reacties 129
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
Ik kwam op www.guru3d.com de Hercules Radeon 9800 PRO tegen. deze word wel weer erg fraai: [img:189200d5b4]http://www.guru3d.com/uploads/20030321-03.jpg[/img:189200d5b4] [quote:189200d5b4]Hercules, ATI's first tier hardware partner in Europe, has provided a first product shot of their upcoming Radeon 9800 Pro graphics card. The card features a brighter blue PCB than what we are used to from the earlier 9700 Pro and again sports the well received copper cooling solution and memory heatsinks. The card comes at standard clock frequencies: 380Mhz core / 340 memory on a 256bit bus with an initial 128Mbyte setup. Additional Features: * Analog, DVI, TV Out * [b:189200d5b4][color=blue:189200d5b4]Coldcathode lighting[/color:189200d5b4] [/b:189200d5b4] * 28db fan loudness (same as Radeon 9700 Pro) * Fully DirectX 9 compatible [/quote:189200d5b4] Dat blauwe Coldcathode licht is wel strak.. moet je natuurlijk wel een raampie in je case hebben
Link naar reactie
Aardig verhaal van HardOCP: http://www.hardocp.com/article.html?art=NDQ4 Ze hebben een R9800 Pro gelijk geklokt met een R9700 pro, en die gebenched. Alleen de Pixelshadertests zijn eigenlijk echt verbeterd, verder zijn de verschillen niet zo groot. [i:f3d5eb02fb]In games such as Unreal Tournament 2003, Serious Sam 2, and Splinter Cell there was up to a 10% improvement in performance with NoAA/NoAF, but honestly, NoAA/NoAF modes are not being used by folks paying over US$300 for a video card now days. We saw an even smaller performance increase for the 9800 Pro with AA enabled. 4XAA seems to be the real sweet spot for performance improvements with the 9800 Pro compared to the 9700 Pro. When it comes to Anisotropic Filtering (AF) we didn’t see any tangible improvements in performance. It’s a shame too since we know that Anisotropic with Trilinear filtering does cause a sizable performance hit on the 9700/9800 Pro. That is not to say ATI is doing a bad job with AF as they have single-handedly brought usable AF to the masses. With AA and AF combined we really didn’t see any noticeable improvements in performance in our gaming data with the cards at the same clock speeds. The enhanced memory controller is supposed to give us faster AA at higher resolutions, but we just didn’t see that with any real impact. The overall AA FPS increase looked to be 1% to 5% at best. However it does look like Pixel Shader performance is enhanced on the 9800 Pro by a sizeable amount. 3DMark03 shader benches did show us a some improvement. This was further confirmed with ShaderMark which showed us some dramatic gains in Pixel Shader 2.0. A bit of this was seen in the Code Creatures, using DX8 shaders, as well. We can hope this will come in handy with more games as they implement more advanced pixel shader technology. We have certainly found the 9800 Pro VPU to be quite scalable. We are able to get this card well over 400MHz core clock while stable. In fact, it was running quite well all day at 430MHz core without artifacts. This of course puts the 9800 Pro clock over that of the GeForceFX 5800, and the memory bandwidth is already greater than the GFFX by a long shot. Everything combined though really shows us that the improvements of the 9800 Pro over the 9700 Pro came mostly from the increased core and memory clock speeds in our 9800 Pro review. The games available for sale right now just cannot show us how shader performance or anything else might have been improved. The ATI F-Buffer feature is not spotlighted in our tests either. It is a feature that will be unused until a game comes out that uses long shader instructions and is seen correctly implemented by game developers. [/i:f3d5eb02fb]
Link naar reactie
[quote:963333f497="The Scratcher"]hoe zit het nou met die 9600 serie? Is daar al iets meer over bekend bijv. release datum, prijs, merken enz? Wil deze graag aanschaffen namelijk.[/quote:963333f497] Reken maar op Mei/Juni. en niet eerder. ik zou gewoon een radeon 9500 PRO of 9700 kopen.
Link naar reactie
[quote:36cc8eadc0="Red Dragon"][quote:36cc8eadc0="The Scratcher"]hoe zit het nou met die 9600 serie? Is daar al iets meer over bekend bijv. release datum, prijs, merken enz? Wil deze graag aanschaffen namelijk.[/quote:36cc8eadc0] Reken maar op Mei/Juni. en niet eerder. ik zou gewoon een radeon 9500 PRO of 9700 kopen.[/quote:36cc8eadc0] Das ist ja richtig scheisse! Damn, dat is nog lang wachten! Ik dacht/hoopte ergens in april. Hmm denk dat ik toch nog maar ff wacht dan heb nou toch geen rijd om intensief te gamen, moet me voorbereiden op m`n MCSE 70-215 examen :-? 8)
Link naar reactie
Radeon 9600TX is heel wat anders dan de Radeon 9600 of Radeon 9600 PRO die later uit gaat komen. Deze loopt op een lager snelheid. net als de Radeon 9700 TX van DELL Het is een soort van OEM versie. het zegt werkelijk niets over de leverbaarheid van de radeon 9600. ik las dit nog op het net: [quote:0a07fa16df]Our sources with knowledge of the matter indicated that the RADEON 9800 and 9800 PRO will only be available widely in the second week of April, later than it was originally set by ATI Technologies. [b:0a07fa16df]The mainstream RADEON 9600-series is reportedly to be delayed more seriously - its massive availability is expected in late May and maybe even later.[/b:0a07fa16df] Although the VPU itself was taped out long ago, there are still some obstacles that prevent the RADEON 9600 from beginning ATI’s expansion on the mainstream market.[b:0a07fa16df] It is possible that the RADEON 9600-series will appear in some stores in early May or even in April, nevertheless, sources said that single graphics cards in single stores do not necessary mean wide-availability. [/b:0a07fa16df] RADEON 9600 and 9600 PRO graphics processors are based on the improved R300 architecture, manufactured using 0.13 micron technology, support DirectX 9.0 features and implement 4 rendering pipelines. The RADEON 9600 PRO works at 400/600MHz for core and DDR SDRAM memory, while the non-PRO solution boasts with 325/400MHz core and memory frequencies. Pricing information is still not available.[/quote:0a07fa16df] bron: www.guru3d.com het is en blijft wachten .. ik zou er niet op wachten iig.
Link naar reactie
Tja, ik weet het nu ook ff niet meer Red Dragon. Wel wachten, niet wachten op die 9600 Pro wie kan het zeggen? Feit is wel dat je me in een ander topic lekker heb gemaakt voor die 9600 Pro en dat ik nog ff moest wachten en nu zeg je weer dat ik maar niet moet wachten? Wat is dat voor een politiek? :wink: Of zeg je dit omdat het verschil tussen die twee (de 9500 Pro en de 9600 Pro dus) toch niet zó groot is dat het het wachten waard is? Kijk je kan natuurlijk altijd wel blijven wachten er komt altijd wel weer iets beters, dat weet ik wel, maar ik vond die 9600 serie toch wel interessant klinken. En zoals ik hierboven al zei, ik kan voorlopig toch ff niet al te intensief gamen ivm m`n aankomend MCSE examen dus die 2 maandjes zou ik nog wel kunnen wachten. Dat overleef ik wel.....denk ik 8)
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...