Ga naar inhoud

Electrolux EWF 1420 start niet


Aanbevolen berichten

  • 1 jaar later...
mijn Electrolux ewf 1420 knippert 6x na het indrukken van de vlekken knop en start knop. Enig idee wat voor storing dit is? Ik hoop dat je me kunt helpen. Als ik de wasmachine normaal opstart dan pompt hij water in de trommel maar direct erna weer uit en stopt vervolgens compleet.
Link naar reactie
Volgens de http://www.electrolux-ui.com/2004/132/987340NL.PDF heeft deze machine een display.... Van daar ook mijn vraag an jou en Monique. E6x is verwarming gerelateerd, maar omdat ik niet de volledige code krijg word het meten/gokken. Meet eerst de weerstands waarde van het verwarmings element eens op, moet tussen de 25 en 75 Ohm zijn. Meet dan de spanning over het element, moet bij het aanzetten van de machine 0 V zijn en mag pas naar 230V schakelen als hij ook echt moet verwarmen, dus pas als hij vol water zit en gedraaid heeft.
Link naar reactie
Dat is ook vreemd want ik heb echt geen display. De weerstandwaarde is 27.8 ohm dus dat zou goed moeten zijn. mbt spanning, de machine neemt water in, maar pompt hem dan direct weer leeg. Tijdens dit proces meet ik geen spanning op het verwarmings element. Echt super vreemd dat ik na vervangen van de lagers met dit probleem te maken krijg. Je zou bijna een nieuwe machine kopen ;)
Link naar reactie
Aha, nieuwe informatie... Zeker weten dat je alles weer goed hebt aangesloten? Het element heeft de juiste waarde. Meet ook het element eens tov arde, moet oneindig zijn. Meet ook de temperatuur voeler eens, moet rond de 6 KOhm zijn bij 20 graden. Knippert de Start/pauze knop in één kleur of meerdere kleuren? Welke? Heb je voor mij alle nummers die op de module staan? Controleer ook de module zelf op koolborstel gruis.
Link naar reactie
Kijkkk...... we hebben het euvel gevonden. het is de temperatuur voeler daar meet ik geen weerstand op. De startknop knipperde overigens alleen in het groen. Nu heb ik alleen even op onderdelen gezocht maar de temperatuurvoeler kan ik niet los verkrijgen en ik ben eigenlijk niet van plan om weer 60/70 euro uit te geven voor een compleet verwarmings element incl. temp. voeler. Heb jij wellicht tips waar ik een losse temperatuurvoeler zou kunnen verkrijgen voor een schappelijke prijs? In ieder geval alvast super bedankt voor de tips.
Link naar reactie
  • 1 maand later...
Foutcode E21: probleem met het niet (snel genoeg) kunnen afpompen. Laat de machine geheel leeg lopen via het slangetje naast de pomp. Draai dan heel langzaam de dop van het filter los. Zit hier prut in? Kun je het schoepje van de pomp soepel in beide richtingen draaien?
Link naar reactie
  • 1 maand later...
Stroomstoring gehad. machine was bezig met was, overtollig water via buisje onderkant filter verwijderd. Evenals filter gechecked . lampjes gingen knipperen na instellen programma. Gekeken met vlekken en start knop: Gaf melding 4 keer kort knipperen (naast "einde"). heb machine afgekoppeld beetje schuin gehouden ( niet zover dat electronica nat wordt!) om eventuele waterblok eraf te halen. nu is melding veranderd na indrukken vlekken en start: twee keer knippert start gevolgd door2 keer einde.? Lijkt alsof hij geen water meer wil innemen. enig idee? suggesties zeer welkom.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...