Ga naar inhoud

Hercules Prophetview 15" TFT-monitor (goeie TFT of niet


Aanbevolen berichten

ik wil mn CRT verkopen, en een mooie TFT kopen.. nu heb ik een blauwe chieftec kast, en heb mn oog laten vallen op de Hercules ProphetView 720.. deze past mooi bij de rest, en ik vindt het design ook wel mooi.. echter heb ik van een maat van mij gehoord, dat dit niet een al te beste TFT is... - slechte kijkhoek - niet goed in games nu hoop ik dat iemand deze monitor ook heeft, en mij misschien toch wel kan overtuigen, dus hoe vindt je hem presteren in games, en hoe vindt je de weergave.... probleem is, er zijn zoveel TFT's op de markt, en heb al paar reviews gelezen, echter komen daar monitoren als beste uit de test die rond de 550/600 euro zitten... //Slashead, jij had die 17'' prophetview toch? is dat dezelfde techniek als de 15'', en zo ja, hoe bevalt hij jou dan.... ik heb em gezien rond de 400 euro, en dat ligt nog wel redelijk in mn budget, kan mn CRT wel houden, maar heb liever TFTje omdat mn bureau dan wat overzichtelijker wordt.... :wink:
Link naar reactie
Ik zou helemaal geen hercules doen, je schijnt bij de hercules wel last van lag te hebben in snelle games, zie C!T van deze maand Ga voor een tft met een responstijd van 20 ms of minder. Ik heb de hitachi cml174wsx en hij is dan misschien niet zo mooi als de hercules, lelijk is hij zeker niet, en wel 16ms respons :D
Link naar reactie
Ik gebruik idd de 17 inch. Die is niet te vergelijken met het 15 inch model. Ik vind het 17 inch model tot nu toe het prettigste scherm waar ik mee gewerkt heb ondanks dat het een 18bits is. Komt misschien door het design (donkerblauw en ronde hoeken dat kijkt erg prettig) Ik heb ook nog een iiyama AS3512UT staan die wel true color is, maar ik vind het contrast van de Hercules beter. Gamen gaat op beide schermen uitstekend. Mijn bevindingen zeggen dus helemaal niks over het 15" model.
Link naar reactie
[quote:e988754a0c="Red Dragon"]de Prophet 720 is een 15" de 920 een 17" Als je een TFT wilt gaan kopen zou ik doorsparen voor de Prophet 920, dan heb je temisnte 17"[/quote:e988754a0c] ja, maar dat wordt me net weer wat te duur... alles leuk en aardig, maar 1300 gulden voor een monitor wordt me ietsje te veel.. [quote:e988754a0c]Ik zou helemaal geen hercules doen, je schijnt bij de hercules wel last van lag te hebben in snelle games, zie C!T van deze maand Ga voor een tft met een responstijd van 20 ms of minder. [/quote:e988754a0c] staat er een uitgebreide TFT test in dan??? ben geen abo, maar dan haal ik hem ff..... kl*tenzooi ook, heb mn CRT te koop staan, vorig jaar juli/augustus gekocht, en kan er denk ik niet meer dan 130 voor krijgen, man, betaalde er toen nog 290 euro voor :cry: ... niet leuk hoeveel dat daalt...
Link naar reactie
wat is 1300 gulden? ik ken die munteenheid niet :-? maar ja. 15" is een beetje klein, persoonlijk ben ik van mening dat als je geld uit wilt geven voor een TFT dat je dan het beste meteen voor 17" kan gaan, vaak slechts 200 Euro duurder en je heb er veel langer lol van. mijn advies is dan ook om nog even door te sparen.
Link naar reactie
[quote:a0285b286d="Red Dragon"]wat is 1300 gulden? ik ken die munteenheid niet :-? [/quote:a0285b286d] ok, weet ik ook wel :) , is echter even een reminder voor mezelf dat het echt best veel geld is..... toen zou ik nooit een monitor kopen van 1300 gulden, echter als er 600 euro staat, valt het wel weer mee.... zal dr nog eens goed overna denken...
Link naar reactie
Een monitor is mijn inziends iets waar je veel langer mee doet dan met een videokaart, CPU of moederbord. ik heb mijn monitor bijvoorbeeld al sinds December 1999 en de vervanging staat pas geplaned in 2004. Omdat je doorgaans erg lang met een beeldscherm doet is het ook niet verstandig om er op te bezuinigen, als je nu een 17" TFT koopt ipv een 15" TFT heb je er dus veel langer plezier aan is mijn mening.
Link naar reactie
[quote:3e2eb39b2f="turbulence"]behoorlijk klein??? t.o.v een CRT zit er diagonaal 1 inch verschil tussen ofzo.... dat scheelt 2 cm ofzo...[/quote:3e2eb39b2f] tja. vergeleken met een 19" CRT en een 17"TFT wat nu wel een beetje aan te raden is als je upgrade van een 17" CRT is een 15" klein. ik vind van 17CRT naar 15" TFT een slechte upgrade. IMHO
Link naar reactie
[quote:8a72143132="turbulence"]behoorlijk klein??? t.o.v een CRT zit er diagonaal 1 inch verschil tussen ofzo.... dat scheelt 2 cm ofzo...[/quote:8a72143132] Wellicht komt dat omdat ik naar groter materiaal zit te kijken. Ik heb bij 17 inch monitoren toch al snel het idee dat ik naar een postzegel zit te staren 8)
Link naar reactie
Denk aan de max.res. welke een 15"aankan, dat is 1024*768. Hoger ga je dus niet !! En dat vind ik niet veel, ik draaide op mijn 17"crt al 1152*864 dus een 15"tft zou voor mij een stap terug zijn geweest. En aangezien geld op dat moment ff geen rol speelde heb ik de hitachi gehaald. Check de review bij Ome Tom van de hitachi :D De hitachi is dus snel en maar 585 euro bij bv www.tftwinkel.nl en gegarandeerd pixelperfect (de eerste 30 dagen mag je hem terugsturen als je een dode pixel vindt)
Link naar reactie
  • 1 jaar later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...