Ga naar inhoud

watertoevoer stop tijdens spoelen


Hanny-N

Aanbevolen berichten

Mijn AEG Lavamat 66800 draait zijn wasprogramma TOT het spoelen, dan geeft ie de foutcode E10 en piepjes (watertoevoerprobleem) en doet niets meer.Ik heb al kraan en slang gecontroleerd, zeepbak gereinigd etc, de inlaatfilter achter op de machine kreeg ik niet los. Als hij stopt en ik zet de machine uit en daarna op het programma \'Spoelen\' dan komt er wel water uit. Waar ligt dit aan?
Link naar reactie
Maak de vakjes van de zeepbak droog. Laat de machine dan een was draaien zonder wasgoed en zeep en kies voor het programma met voorwas. Als hij er mee stopt, welke bakjes zijn dan nog droog? Het vreemde in je omschrijving van het probleem is dat hij wel begint te wassen, het hoofdwasbakje word dan dus blijkbaar wel gebruikt. Dit zelfde bakje word ook mede gebruikt om de machine bij het spoelen te vullen samen met het 3de bakje. Druk tijdens het wasprogramma de toetsen Voorwas en Spoelstop samen in en houd deze ingedrukt. Je krijgt nu een melding in het display. Welke is dit?
Link naar reactie
Bedankt voor je reactie. Ik heb zeepbakje droog gemaakt en wasmachine aangezet, je hoort even dat hij water wil nemen en daarna alleen nog maar gezoem, dus nu doet ie niks meer. Ik heb de 2 toetsen ingedrukt zoals je zei en dan krijg ik de melding : E11. Die staat niet vermeld in de summiere handleiding. Weet jij wat dit betekent? Bij voorbaat dank voor de hulp.
Link naar reactie
- te lage waterdruk door bv verstopte zeefjes tussen kraan en slang en slang en machine (de aansluiting die je niet los kreeg). - defect inlaat ventiel Probeer de wartel aan de machine zijde los te krijgen. Haal het onderdeel in het schroefdraad gedeelte van het inlaat ventiel er voorzichtig uit met een punttang/pincet en maak dit schoon. Zet alles weer terug en probeer opnieuw.
Link naar reactie
Bedankt voor je snelle reactie. De zeef aan de kraanzijde is schoon (heb ik nagekeken). Aan de machinezijde krijg ik het zeefje er niet uit: geprobeerd met klein tangetje, er zit geen beweging in, er brak zelf een klein stukje plastic af. Probleem is dat je haast geen houvast hebt.Kun je er nog op een andere manier bij? Of moet ik een vakman laten komen? Deze wasmachine is 8 jaar oud, altijd goed onderhouden en eigenlijk nooit problemen gehad, tot nu toe. Geef ik het een tweede kans of kan ik beter overstappen op een nieuwe?
Link naar reactie
Repareren als je het zelf kunt. Haal het inlaat ventiel er uit (noteer goed welke draden en welke slangen waar hebben gezeten !!). Zet het inlaat ventiel op z\'n kant met het schroefdraad omhoog en giet er wat azijn in. Laat hem een paar uurtjes inweken, giet hem leeg en plaats hem terug. Probeer dan de machine opnieuw. Wet je zeker dat er voldoende water uit de kraan/slang komt?
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...