Ga naar inhoud

whirlpool Grandprix 1200 herrie bij 1200


Ariane-1

Aanbevolen berichten

Mijn wasmachine maakt bij het hoogste toerental nogal wat herrie, ratelend, alsof hij ergens tegenaan slaat tijdens t draaien. Wanneer hij dan bijna klaar is en toerental mindert, dan bonkt hij weer erg. Op 800 toeren geen herrie bij centrifugeren, wel dat bonken als hij bijna klaar is met centrifugeren. Als ik met de hand de trommel draai hoor ik niets, kan m ook vrij soepel naar de achterkant duwen. Onlangs is er een nieuwe afvoerpomp ingegaan, probleem van FP code is dus verholpen. Dit nieuwe probleem was er voorheen niet,kan t zijn dat er iets losgeraakt is, of verschoven? Wasmachine is aan boven, voor en achterkant open geweest en gekanteld bij afvoerpomp erin zetten.
Link naar reactie
Heb m eraf gehaald, en de trommel met de hand gedraaid, geen geluid. Kuip en trommel kan ik heel soepel van me af duwen (richting achterkant) en en naar me toe halen, zit vrij veel beweging in. Naar zijkanten en boven/onder vrijwel niet. Bovenkant eraf gehaald, de 2 ophangveren zitten goed. Was wel ff weer klus die band er weer op te krijgen pfff!
Link naar reactie
De snaar zit er in een paar tellen weer om. Eerst om de motor as, deels om het trommel wiel en dan langzaam draaien. Laat de machine een normale was doen zonder achterpaneel en bovenblad. Als hij u z\'n was en centrifuge gang gaat doen zie je waar hij mogelijk tegen aan komt. PS: Pas op met kinderen, huisdieren en je handen/kleding als je de machine zo laat draaien !!!
Link naar reactie
  • 7 maanden later...
Ik heb hetzelfde probleem gehad. Steeds meer herrie. Veren, snaar en schokdempers prima in orde. Het probleem werd zelfs zo erg dat het betonblok bovenop de trommel zelfs ging scheuren. De oorzaak is met open wasmachine niet gevonden. Eerst kon 1200 toeren niet meer, toen 800 en daarna 400. Toen hebben we maar een nieuwe gekocht. (Overigens we hebben de machine ruim 11 jaar gehad, dus toch heel tevreden geweest)
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...