Ga naar inhoud

Wasmachine (Miele W715) stopt programma


klusnovice77

Aanbevolen berichten

Ik heb geprobeerd eerst te kijken of mijn onderwerp al eerder besproken was...maar helaas niet volledig. Vandaar dat ik jullie experts heel vriendelijk om hulp wil vragen. Onze wasmachine is stuk...en dat met 2 jonge kids niet ideaal. Probleem: hij/zij draait zijn/haar programmas niet correct af (stopt er spontaan mee). Bv. bij start normaal wasprogramma gaat alles goed (lampje hoofdwas brand) TOTDAT hij van rechts draaien naar links draaien gaat. Dan stopt deze en gaat het lampje hoofdwas uit en draait ie in een constante tempo naar rechts... Ook in andere standen zoals leegpompen doet deze het heel kort...maar dan stopt ie weer (weer lampje pompen van aan naar uit ). Na een aantal keren aan/uit (&resetten) lijkt hij het wel weer te doen :unsure: Centrifugeren doet deze ook niet meer...je hoort eerst een pomp geluid, dan wil ie naar rechts draaien en dan weer in \"default\" mode...dus rustig draaien naar rechts (terwijl lampje weer uitgegaan is). Voor jullie info: - koolstofborstels meer dan 15mm - waterfilter schoongemaakt, pomp werkt cq draait - \"vacuum\" /rond apparaat (excuses voor de incorrecte definitie) slang werkt - tijdens controleren cq uit elkaar halen van wasmachine, ging de deur een keer telkens open terwijl ik m enkel aandeed (dus geen programma gekozen). Dit euvel is inmiddels spontaan verdwenen. (beetje vocht??!) VRAAG: wie kan mij helpen?? Grote kans dat het dus aan het electrisch circuit ligt en dan mn aan het deel wat m links cq rechts doet draaien? Begrijp alleen niet wat dit met centrifugeren cq pompen te maken heeft (of centrifugeert ie enkel links wat bij mij fout gaat, maar dat verklaart het niet pompen niet in mijn optiek). Verder is er helaas geen boekje aanwezig vwb electtrisch circuit. Vwb doormeten heb ik niet veel ervaring, maar leer snel. ALVAST BEDANKT!!!:+1:
Link naar reactie
Centrifugeren doet hij alleen \"met de klok mee\" dus rechts om. Als je deur ook spontaan open springt (en je hebt deze ook horen klikken) dan is de kans op een probleem met de elektronica zeer groot. Controleer beide modules op losse contacten en op zichtbaar \"bol\" staande elko\'s. Contoleer ook de motor relais op de module op hangende of slechte contacten. Controleer ook het printje achter de druktoetsen. Hier zitten 2 dunne draadjes op gesoldeerd waar een deel van het vermogen door heen gaat.
Link naar reactie
Hallo , Ik ben ook in het bezit van een Miele W710 meteor klachten niet meer centrifugeren en deurslot reageert niet op de oranje knop naar en wasmachinezaak geweest om advies na mijn verhaal duidelijk te hebben uitgelegd wist hi mij te vertellen dat de volgende onderdelen kapot waren motor deurslot en of printplaatje van de deurknoppen deze kun je vaak repareren nadat ik alles had gekocht voor €125 bleek het euvel niet verholpen toen zou het aan de hoofd printplaat liggen in totaal 4 verschillende uitgeprobeerd maar dan had ik weer andere klachten deze printplaten kon ok weer ruilen ik heb nu wel een reservemotor en een deurslot. nog wat op internet gezocht en kwam toen op het volgende adres peter.stuart@home.nl of typ bij google Miele en zijn email adres ik heb hem mijn verhaal voorgelegd zijn advies stuur de hoofdprintplaad maar op dit is he langwerpige witte kastje bij het deurscharnier paar schroefjes en je hebt hem los het kastje niet openschroeven hij heeft hem gerepareerd en de wasmachine draait nu nog 3 jaar later naar alle tevredenheid. mocht u de snaar willen vervangen koop dan een van dezelfde breedte bij een zaak in witgoedonderdelen die goedkoper is als de rest wilden ze mij de goedkope versie verkopen deze is de helft smaller zal dus ook eerder kapot gaan heb hiervoor een originele gekocht het loont wel de moeite om deze machine draaiend te houden. mvg. Max
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...