Ga naar inhoud

watertoevoer


Miranda-189

Aanbevolen berichten

mijn wasmachine neemt geen water als ik hem aanzet. Wel bij katoenwas, andere was maakt hij een zoemend geluid en druppelt het water in het bakje. Merk Bosch Maxx Merlina 1400. Als ik de slang eraf haal, kraan weer opendraai en programma weer start wil hij heel soms wel weer gewoon water pakken. Maar keer daarna is het weer hetzelfde. Machine is 8 jaar oud.
Link naar reactie
Het nr is WFL2872nl/14 FD 8511 600015 Waar zit dit ventiel? Want het ventiel dat aan de kraan zit bevestigd ziet er niet verstopt uit. ou het ook aan de waterdruk kunnen liggen? Ik woon nml op de 2e verdieping van een appartementencomplex en ik merk dat de waterdruk soms wegvalt bij bv. douchen. Wasmachine staat ook op badkamer.
Link naar reactie
Volgens de gegevens van deze machine zit er geen ventiel aan de kraan (of je moet er zelf al een \"blauw\" waterslot tussen hebben gezet) maar alleen een standaard slang wartel. Hier zit een filtertje in. Controleer deze op prut. Aan de kant van de machine zit ook een een filterje, of in de wartel, anders in het gat van het inlaat ventiel. Het http://www.europart.nl/wasmachine+onderdelen/ventielen/bosch/inlaatventiel/00572330/ is de unit waar de water slang de machine binnen komt. Deze heeft 2 elektrische kleppen, mogelijk blijft hier één van hangen. Verwijder hiervoor het bovenblad. Als je twijfelt over de waterdruk haal dan de slang los van de machine, hang hem in een emmer en draai de kraan maximaal open. Er moet een flinke waterstraal uitkomen.
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...