Ga naar inhoud

Wasmachine start niet


Ga naar oplossing Opgelost door HarryO,

Aanbevolen berichten

Ik heb zelf een Bosch WFH2460NL Maxx en bij het starten tikt hij nu alleen maar, maar wast niet. Ik heb de stroom een tijdje uitgezet (de stekker zit in een doosje aan de muur gemonteerd, die heb ik er wel in gelaten, via de stoppenkast een tijd uitgezet), dat hielp niet. Met de vlakke hand op de deurvergrendeling een klap geven ook niet (deur lijkt prima te sluiten verder). Ik had het nog voor elkaar gekregen om hem even weer aan de praat te krijgen, dan draait hij 1x, stopt en begint weer met tikken. Is hier nog wat aan te doen?
Link naar reactie
Er komt wel water in. Maar dan tikt het weer twee keer en doet - ie niks meer. Centrifugeren leek het even wel te doen. Bij alleen af pompen geeft hij een tik en daarna maakte machine een brommend geluid. Ik heb deze functie nog nooit eerder gebruikt, dus ik heb geen idee of dit normaal is.
Link naar reactie
Ik heb Siemens E 16 46 wasmaschine. Mijn dochter heeft veel kleren in de wasmachine gepropt en daar ben ik pas later achtergekomen. De wasmachins draaide namelijk niet meer. Als ik mijn wasmachine nu aan wil zetten komt er op de plek waar normaal de tijd staat het volgende te staan; F21. Er is geen watertoevoer meer en de wasmachine werkt helemaal niet meer. Weet iemand toevallig wat ik hiermee kan doen? Alvast bedankt.
Link naar reactie
@ Esmeralda: F21 betekend een motor / motor aansturings probleem. Kan overbelasting zijn maar ook versleten koolborstels. Je geeft geen volledig type nummer (staat in de deurrand). Bij overbelasting de machine resetten (zoek op deze site naar F21, E21, F43 en E43 en je komt de reset procedure voor jou machine ook tegen). Indien dit niet werkt dan de borstels controleren. Achter paneel verwijderen en lengte van de borstels controleren. Indien korter dan 15 mm deze op voorhand vervangen, zie https://www.youtube.com/watch?v=N_r8d93xPYw Voor meer hulp het volledige type nummer vermelden.
Link naar reactie
  • 3 weken later...
Wie kan met mij meedenken? Mijn Miele WDA110 start niet. Ik vermoed dat het deurslot geen contact meer maakt? Ook het ontgrendelen met knop werkt niet meer. Flinke klap op de deur helpt niet. Ik gebruik best vaak het "touwtje" om de deur te openen en er nog ff gauw iets bij te stoppen.... misschien is dat niet goed geweest. Het is een 2e hands machine en naast het deurslot is een beetje lak beschadigd zag ik net. Alsof iemand de deur ooit heeft willen forceren Tips???
Link naar reactie
Wie kan met mij meedenken? Mijn Miele WDA110 start niet. Ik vermoed dat het deurslot geen contact meer maakt? Ook het ontgrendelen met knop werkt niet meer. Flinke klap op de deur helpt niet. Ik gebruik best vaak het "touwtje" om de deur te openen en er nog ff gauw iets bij te stoppen.... misschien is dat niet goed geweest. Het is een 2e hands machine en naast het deurslot is een beetje lak beschadigd zag ik net. Alsof iemand de deur ooit heeft willen forceren Tips???
Link naar reactie
  • 3 weken later...
Goedemiddag, Ik heb een BEKO WMB71632A, en sinds het weekend start hij geen nekel programma meer. Ik draai de knop op een programma en druk op start waarna de lampjes aangeven dat het zal starten maar daar blijft het bij. Geen geluiden, geen knetters of rook. Hij blijft gewoon staan alsof hij aan het wassen gaat. Deur kan ik wel gewoon openen dus die vergrendelt niet. Filter is schoon, blijft geen water in de machine (onder) liggen, wasbakje schoon, watertoevoerslang en uitvoerslang doorgespoeld, wel wat vuil maar verder liep dat goed door. Water slang op andere machine getest en die doet het ook dus aquastop zit er niet op. Klap op de deur doet niks, nu de schroeven eens strakker aangedraaid met boormachine en ik laat de stekker er even een tijdje uit in de hoop op een reset, maar dan ben ik zelf wel een beetje door mijn opties heen. Heeft iemand misschien enig idee? MvG, Natascha
Link naar reactie
  • 3 weken later...
Meerdere oorzaken mogelijk. Probeer de foutcode eens uit te lezen. Zet hem weer aan op een willekeurig programma. Als hij draait druk dan de toetsen Start/Pauze en Extra kort samen in en houd ze ingedrukt. Eén of meerdere lampjes gaan nu knipperen in een kleuren patroon. Wat is dit kleuren patroon? Graag ook even het lange 9145 nummer uit de deurrand vermelden, er zijn meerdere model van.
Link naar reactie
  • 5 weken later...
  • 3 maanden later...
  • 6 maanden later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...