Ga naar inhoud

Wasmachine start niet


Ga naar oplossing Opgelost door HarryO,

Aanbevolen berichten

ik heb een whirlpool imola 1200 deze gaat goed van start, heeft water ingenomen, draait heen en weer pompt af en neemt weer water in en dan stopt hij, het lijkt er op op hij dan moet gaan aanwarmen en dat niet doet. klok bijft staan kan nog wel op centruvigeren zetten en afpompen, doet hij goed maar gaat niet verder.
Link naar reactie
Wat doet hij als je de temperatuur regelaar op koud (= min.) zet? Gaat hij dan wel verder? Ik verwacht dat je een defect verwarmings element hebt. Controleer de weerstand waarde hiervan, moet tussen de 25 en 50 Ohm zijn. Een nieuw element heb je vanaf ongeveer 32 euro.
Link naar reactie
Heb je toevallig ook een service manual van deze machine kan ik morgen even gaan meten of de weerstand inderdaad de waarde heeft. je kan allen een was programma in stellen met een temperatuur bijv. 30 is stand drie 40 60 hebben een ander begin punt op de knop, geen indivudiele temperatuur. ook bij de laagste stand geen oplossing. Wim
Link naar reactie
  • 6 maanden later...
  • 4 maanden later...
Mijn wasmachine doet zijn programma niet uit . Candy grando go 148 mod: 148/l-s nr 3100454712160099 type FCE2 Eender welk programma dat je aanzet ,je hoort hem water nemen maar trommel wilt niet draaien en na een tijdje gaat het lampje van 90 min branden samen met knop F ( staat t-shirt met vlek op ) die branden samen een aantal keren en dan effe gedaan en dan weer . wat zou het kunnen zijn aub
Link naar reactie
  • 7 maanden later...
Goedemorgen Ik heb een indiset IBW 6165 paar dagen geleden op zaterdag deed dat nog goed.daarna maandag deed ie niet meer tijdens de wassen gestopt.filter onderaan eruit gehaald alle water weggestroomd. daarna stekker erin hoofdkraan opengedraaid nu is het zo als ik hem aanzet wordt maar verder gebeurt er helemaal niets Het lampje dat de deur op slot zit brand ook niet suggetie? heb al op google gekeken.wordt niet wijs van, ook al heb ik goed gedaan filter schoon enz, groetjes
Link naar reactie
"nu is het zo als ik hem aanzet wordt maar verder gebeurt er helemaal niets Het lampje dat de deur op slot zit brand ook niet" Het is voor mij niet duidelijk wat er precies niet meer werkt. - komt er nog water in? - kies eens voor afpompen: hoor je de pomp lopen? - kies eens voor centrifugeren: gaat de trommel draaien? - welke lampjes gaan er branden/knipperen?
Link naar reactie
  • 2 maanden later...
Goedenmiddag, Ik heb een Beko wasmachine WMB 81443 LA. Sinds 2 dagen terug doet hij het niet meer nadat ik het wasprogramma van 60 gr. heb onderbroken. Zeepbakje, filter zijn schoon. Hij geeft water, pompt water maar draait niet. Als ik hem aanzet geeft hij melding f13 maar na een poosje gepomd te hebben geeft hij 04 17 Wanneer ik hem nogmaals probeer. Achterkant heb ik open gehad, de aandrijfriem is prima in orde! Wie kan mij helpen aub?
Link naar reactie
De omschrijving van je probleem is tegenstrijdig met de foutmelding. De F13 melding betekend dat hij niet (snel genoeg) afpompt. Het niet draaien is bijna altijd een koolborstel probleem. Er is nog een tussen oorzaak mogelijk: de machine ziet niet het juiste water nivo, weet dus niet dat hij vol of leeg is en gaat dan niet draaien. Blaas hiervoor het slangetje van de nivo regelaar eens door. Verwijder het bovenblad, de nivo regelaar zit dan rechts boven. Trek het slangetje er af, blaas stevig in het slangetje en zet slangetje weer terug. Controleer ook de lengte van de koolborstels, indien korter dan 15 mm deze op voorhand vervangen. Zie hiervoor http://www.youtube.com/watch?v=7dZ4iuqBUus
Link naar reactie
  • 6 maanden later...
  • 3 maanden later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...