Ga naar inhoud

Wasmachine draait niet meer, koolborstel


Kirsten-3

Aanbevolen berichten

Hallo, Onlangs is, terwijl de wasmachine aan stond, de stroom uitgevallen. Dit bleek een breuk in de bedrading (van het huis) te zijn en is verholpen. Hierna bleek de wasmachine het niet meer te doen. Dat wil zeggen hij slaat aan, pompt wel water erin en eruit, alleen op het moment dat de trommel zou moeten beginnen te draaien doet deze het niet. De band zit er nog gewoon goed op en met de hand draait de trommel wel. We hebben ook gekeken naar de koolborstels en deze zien er prima uit. Mijn vraag nu is wat is de volgende stap die ik kan doen. Ook een dingetje is dat als ik bijvoorbeeld het centrifugeerprogramma aanzet deze na 2 a 3 min op einde staat terwijl hij dus eigenlijk niets heeft gedaan en normaal 10min duurt. We hebben een Nordland WDC 1275 dit is een was-droogcombinatie maar gebruiken de droger nooit. Tips zijn van harte welkom!
Link naar reactie
WOW wat fijn zo een snelle reactie! De motor ligt eraf anders kon ik niet bij de koolborstels dus een test draai zit er nu meteen niet in. Maar volgens mij pompt hij er water in om vervolgens niets te doen ik heb het geduld niet gehad om langer dan 5 min naar een wasmachine te staren die niets doet ;) Het water is er wel uitgepompt ik dacht doordat ik het centrifugeprogramma aan had gezet. Er flikkeren geen lampjes en of codes op het display.
Link naar reactie
Beste Harry, De wasmachine doet wanneer hij op het koste programma van 38min staat het volgende: Hij pompt het water erin om vervolgens na 4 min op een resterende tijd van 1 min te springen. Hierna geeft hij aan klaar de zijn, in het display staan END. Hij heeft het water er niet weer uitgepompt dit is ons wel gelukt door het centrifugeer programma aan te zetten deze maakt hij trouwens ook niet af. Kun je hier wat mee? Groet, Kirsten
Link naar reactie
Controleer het slangetje van de nivo regelaar. Ik weet alleen niet waar deze zit en hoe hij er uit ziet. Is meestal een ronde schijf met draden en een rubber slangetje en zit vermoedelijk rechts boven. Trek het slangetje er af en blaas het slangetje door. Zet het slangetje terug en probeer opnieuw.
Link naar reactie
  • 5 jaren later...
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...