Ga naar inhoud

Hoover module


Arie-5

Aanbevolen berichten

Ik heb een Hoover wasmachine type VHD 6143 waarvan de lagers versleten/kapot zijn. De lagers zijn helaas niet te vervangen omdat de gelijmde of gekitte trommel niet uit elkaar kan. Ik kan een andere defecte Hoover kopen waarvan alleen de module defect is, maar deze is van het type VHD 8143. Volgens mij is het enige verschil tussen de twee wasmachines de maximale belading. Nu is mijn vraag; kan ik zonder problemen de module overzetten naar de VHD 8143?
Link naar reactie
Mogelijk wel maar hier kan ik je pas morgen antwoord op geven. Controleer alvast alle nummer die op de beide modules staan. Indien identiek dan kan het technisch wel. Alleen bestaat de mogelijkheid dat de software anders ingesteld is waardoor de machine zich anders gaat gedragen. Zijn de motoren en het front van de beide machines ook gelijk? Tevens gaat een module niet vanzelf defect. Zie je de zekering zitten? Is deze defect?
Link naar reactie
Bedankt voor je reactie. Ik heb de andere wasmachine (nog) niet in mijn bezit en kan dus ook geen nummers vergelijken. Het enige wat ik weet is dat ze uiterlijk identiek zijn. En qua software zullen de wasprogramma\'s toch niet van elkaar verschillen ?? Als je meer weet dan hoor ik het graag van je.
Link naar reactie
Vogens de service manual van de http://elektrotanya.com/hoover_vhd6143d-86s.pdf/download.html zijn dit absoluut niet de zelfde machnes. De 6 heeft een koolborstel motor met normale elektronica en de 8 een 3-fasen motor met vermogens elektronica. Vandaar mijn eerdere vraag of de motoren gelijk waren. De service manuals zijn echter niet consequent: in de plaatjes staan voor beide een borstel motor, de onderdelen lijst en schema laten anders zien. Site is traag, even wachten en dan kiezen voor \"Get Manual\" onder de afbeelding.
Link naar reactie
  • 3 jaren later...
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...