Ga naar inhoud

Trommel draait niet meer (Miele)


Kees-Staat

Aanbevolen berichten

Ik heb een Miele wasmachine waarvan ik de koolborstels een half jaar geleden heb vervangen. Nu viel laatst de stroom uit tijdens een wasprogramma en sindsdien wil hij niet meer draaien. Ik heb de machine opengemaakt en de koolborstels eruit gehaald. Als ik de trommel met de hand draai, hoor ik een tikkend geluid uit de motor komen (alsof er wat in zit). Is dit einde verhaal motor? BVD!
Link naar reactie
Graag het type nummer. Hoor je het geluid uit de motor zelf komen? Dan zijn het of de motor lagers of de collector (= de koperen lamellen waar de borstels overheen lopen) is beschadigd. Indien de trommel: lagers of er zit iets tussen trommel en kuip. Of er wat tussen zit kun je controleren door met een zaklamp door de gaat jes van de trommel naar de bodem van de kuip te kijken. Ga dan opzoek naar haarknipjes, BH-beugels enz.
Link naar reactie
Probeer te achterhalen waar je het geluid hoort, het kan ook nog de tacho unit zijn. Indien lagers: haal de motor uit elkaar en vervang ze. Indien collector: einde verhaal en op zoek naar een 2de hands motor. Tip: markeer met een watervaste stift hoe de voorkant, middenstuk en achterkant van de motor zitten anders passen de delen mogelijk niet meer in elkaar.
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...