Ga naar inhoud

pomp wasmachine AEG bovenlader Lavamat k


maaikinbolivia

Aanbevolen berichten

hallo, ik heb een probleem met mijn wasmachine een bovenlader, Lavamat van AEG(weet het type nummer niet zo snel), de pomp lijkt me stuk te zijn. Het wassen zelf gaat goed, maar het water wodt niet weg \\\'gepompd\\\' na het wassen. mijn vraag is dan ook of dit repareren een dure aangelegendheid zal worden als ik de pomp laat vervangen (ben niet zo handig) of dat het wellicht goedkoper is om een nieuwe aan te schaffen? dank alvast
Link naar reactie
Of het een dure aangelegenheid word weet ik niet. Met toch echt het type nummer hebben, liefst ook het lange PNC nummer in de klep of achter het klepje bij de pomp. Verwacht echter niet dat de pomp zelf defect is, maar dat deze vast zit. Laat de machine leeglopen door de afvoerslang in een afwastijltje te leggen en draai dan het pomp deksel voorzichtig los. Haal de prut er uit en controleer of het schoepje wel soepel in beide richtingen kan draaien. Mogelijk zit er ook een slangetje naast de pomp, gebruik deze dan om de machine leeg te laten lopen.
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...