Ga naar inhoud

zanussi zwf 3145 foutcode 6x rood, 9x gr


freek-159

Aanbevolen berichten

E69, grote kans op defect verwarmings element. Meet deze eens door. Moet tussen de 25 en 50 Ohm zijn. Klopt deze waarde wel dan nogmaals meten aan de elektronica module zijde. (dacht J2-1 en J2-2) Mogelijk heb je een draadbreuk of gammele connector. Controleer als dit ook klopt of het relais wel goed op de print gesoldeerd zit.
Link naar reactie
1 dus defect. Ook even de spanning gemeten: wanneer draaikop op programma wordt gezet 74 V (aan/uit nog op uit); aan/uit knop op aan dan 34 V; aan/uit weer op uit nog steeds 34 V; pas wanneer deur relais afvalt dan weer 74 V. Er staat dus spanning bij aan/uit op uit, en het is 34 V.... dit lijkt mij allemaal zeer vreemd
Link naar reactie
Correct. Als het element oneindig is ziet de machine dit. Als je de gok niet wilt nemen om eerst een element aan te schaffen prober dan te testen met bv een dikke halogeen lamp van 300W of meer. Deze sluit je aan op de voedings pennen van het element. Je laat de elektronica dan denken dat er weer een element aan zit.
Link naar reactie
500 watt lamp eraan en inderdaad, geen spanning, je hebt gelijk. ik had alleen verwacht dat de lamp nu wel zou gaan branden, maar dat deed hij niet. Blijkbaar is de weerstandswaarde cruciaal, en wordt bij een verkeerde weerstand naast het niet functioneren van de heater veel ontregeld ? herken je dit
Link naar reactie
voor de zekerheid even iets met goede weerstand gezocht; waterkoker; weerstand 32 ohm. Spanning inderdaad 0 bij uit, maar blijft 0, er komt geen power op heater (waterkoker). Zet ik de waterkoker uit dan meet ik weer de 34 V. Een heater kost rond 60 eu (versie met voeler), is toch niet goedkoop en ik heb het gevoel dat er meer aan de hand is; graag je laatste reactie en sowieso bedankt voor de service
Link naar reactie
relais 3 schakelt om, voor de zekerheid even puntjes gesoldeerd. Schakelen gaat overigens synchroon met motor links aan/uit/rechts aan/enz (heeft dit relais dan wel met de heater te maken? of werk het zo dat de heater stroom krijgt als de motor stil staat ?). Draad van stekker 3 naar heater doorgemeten, geen draadbreuk.....
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...